NL400 EUR - 44 bliver til bluff

#1| 0

Tayfuncinal er en 51/2'er, hvilket, statvise, på ingen måde bør være kandidat for et bluff, ikke desto mindre:

Jeg har været aggro preflop ~30/24 med en del 3 bets. Om tay har opfanget dette ved jeg dog ikke.
Der har dog ikke været de store pots fra min side, og jeg har generelt været passiv postflop.

Seat 1: Virmos11 ( $561.80 USD )
Seat 2: tayfuncinal ( $447.95 USD )
Seat 3: -IDDQD- ( $423.85 USD )
Seat 4: MilgunPoker ( $158.39 USD )
Seat 5: gargamelesp ( $471.60 USD )
Seat 6: forMRN ( $425.80 USD )
Virmos11 posts small blind [$2.00 USD].
tayfuncinal posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to -IDDQD- [ 4 4 ]
-IDDQD- raises [$14.00 USD]
MilgunPoker folds
gargamelesp folds
forMRN folds
Virmos11 folds
tayfuncinal calls [$10.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 9, 6, 9 ] Pot ~30
tayfuncinal checks
-IDDQD- bets [$21.00 USD]
tayfuncinal calls [$21.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 3 ] pot ~72
tayfuncinal bets [$36.00 USD]
-IDDQD- raises [$112.00 USD]
tayfuncinal calls [$76.00 USD]
** Dealing River ** [ 2 ] pot ~296
tayfuncinal checks
-IDDQD- bets [$276.85 USD]

Mine tanker omkring bluffet:
Jeg opfatter hans turnlead som et probebet for at se om min continuationbet betød noget eller ej, derfor raiser jeg ham op.
Jeg synes jeg ligner et overpar til bordet, men om han kan se dette ved jeg ikke.

Ved at raise turn kan jeg også representere 2 diamonds, eller 2 spar så jeg burde kunne få ham af en masse hænder på rivers.
Udover dette kan jeg representere en evt AKQJ på river.

Stacks ligger desuden smukt til et rivershove.

Cons: som nævnt ovenfor, han er 51/2'er og kan muligvis have svært ved at lægge selv den mindste hånd.

Good bluff / bad bluff ?

23-03-2009 05:15 #2| 0

Spørg dig selv først hvor mange gange du check-raiser AA, KK på den måde? Du repper 66, dit play får flushdraws væk, men tror du bliver callet af mange bedre par såsom 88. Kan godt lide den måde du spiller hånden, hvor du ligger maxpress, men du har været ektrem meget aktiv preflop og anses for meget aggro spiller(selvom du har været weak postflop, og det fanger modstanderen måske ikke op på).
Ligner et bluff, er et bluff så ikke vild med det. Syntes det er meget bedre at 3-barrel og mere troværdigt(måske overbette eller "valuebetter" river, kommer an på den type station).
Det er hvis du absolut vil bluffe, jeg kan generelt godt bare lide og vente, og value-town ham hele vejen forholdvis light.

23-03-2009 05:35 #3| 0

Som LEX_LUTHOR indirekte siger kommer det an på hvordan du ville spille et overpar til floppet. Jeg kan godt lide linjen på turn, som også er den måde jeg ofte laver et bluff c-bet på, hvis jeg vil mixe det lidt op, men rivershovet er lidt svært at afgøre hvorvidt det er godt eller spew, for han caller jo dit turn-raise, hvilket i min bog betyder han har 77+, 9x, eller flush-draw med overcards. Så hvis han er callingstation bluffer du kun et flushdraw af hånden her.

Han har taget sit standpunkt på turn, og vil med 80% sandsynlighed også kalde dig på den semi-blanke river (jo, jo du har selvfølgelig en smule kredit for runner-runner flush..), hvilket gør det til et spewbluff i retrospekt. Jeg checker bare bagved og regner med at tabe, men der er da mulighed for at han er på busted FD.. Det er vist den forkerte mand at lave et move imod i den her situation, da han næppe giver dig specielt meget kredit for et stort overpar, men snarere kigger på hans egen handske. Jeg tror også sagtens han kan slowplaye 9x eller hus her.

Det er ellers fint, at du giver den gas postflop på den måde der, det er bedre end at være passiv.. men vælg dine 3rd barrel bluff spots med omhu.

23-03-2009 06:03 #4| 0

En menneske som det her folder jo ikke 77 på sådan et board, helt forfærdeligt spot at bluffe i. Kommer ingen overcards som kan gøre ham bange eller noget, i really dislike it.

23-03-2009 08:32 #5| 0

Turnraise har jeg intet imod. Men jeg checker river bag. Tror du tar hjem mod draws en decent amount og han folder ikke bedre par anyway.

23-03-2009 20:13 #6| 0
OP

Lex: Jeg checkraiser ikke, jeg raiser hans turn donklead.

Tak for respons, rart med andres øjne på sagen, jeg synes stadig playet er ret fedt, men target var bare det forkerte offer.

Han tænkte i bund og kaldte med sin 77.

23-03-2009 21:35 #7| 0

helt på linje med turbo her. synes turn raise for at charge draws kan være nice, men river skal checkes bag ved hver gang

23-03-2009 23:14 #8| 0

ja rigtigt, my bad.

26-03-2009 00:50 #9| 0

haha meget sygt jeg soulreader hans hånd

@hahila & Turbo
Som jeg ser det er det bare for marginalt alligevel. 44 har ikke særlig fin equity mod noget som helst draw, givet han altså ikke har A6,77 eller nogle af de andre hænder han tager den her linje med. Giver det ikke mere mening at have en anden form hånd før vi gør det? AQ giver vel mere mening at raise turn med så.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar