Party, NL400. Spillet er 6-handed, og har været relativt standard med et flertal af raised pots, enkelte limpede og enkelte 3-bettede.
Villain i hånden er den næstbedste spiller ved bordet efter mig. Han har god forståelse for handreading, og spiller generelt solidt postflop - hvad jeg har set indtil videre. Han er agressiv, men overspiller ikke som sådan. Indtil videre har vi ikke spillet mange pots postflop, og vi har endnu, før denne hånd, til overs at se en river sammen. Hans preflop spil er dog lidt underligt i form af at han open-limper. Jeg har ikke set hvad han limper med endnu.
Jeg har spillet 23/16/3 som altid ca. - altså en aktiv TAG.
Han starter med 387, jeg dækker.
Han limper UTG, SB completer, og jeg checker 8♣2♦.
Pot: 12. Flop: 8♦, 2♥, T♥
Jeg leader for 11, han caller, SB folder. Jeg leader generelt en hel masse, så hér kan jeg have any pair (eller 2 par/set) og any draw. QJoff er også i min range. Det ved villain sandsynligvis godt.
Pot: 34. Turn: 4♥
Jeg byder 33, han betaler efter lidt tøven (vi har hinanden på flere borde, og jeg går ud fra han også spiller andre, så dette kan være betydningsløst).
Pot: 100. River: 8♥
Jeg skyder 125, og han skubber insta stakken ind - jeg skal calle 205 mere. Hero?
- AB
NL400, Fint nok hus, men?
Er jeg den eneste der er helt lost??? Jeg overvejer ikke engang at folde den her.
Altså, jeg byder 125 i 100 på river på et 4-flush board og villain skubber insta stakken ind. Har du evt. en hanrange, du kan sætte ham på her?
Ud fra hvad du siger er vi så enige om at han ikke gør dette med en A-høj flush? Som standard i hvert fald.
Jeg har svært ved at sætte ham på en hånd du ikke slår, da han vel ville reraise set/to par for value og for beskyttelse mod draw?
Synes de historier han prøver at fortælle er meget modstridende, og det synes jeg ofte er tegn på noget skæg.
Det kommer an på spillets dynamik, jeg ville ikke gøre det her uden nogen historie, men den pris du får er simpelthen for god.
Jeg tror på en del spillere på 400nl kan finde på det. Jeg kommer ikke væk for 200 mere.
Som mandelir, autobetalt. En aggressiv villain raiser vel TT preflop (eller i hvert fald på floppet), det samme med 22 og T8.
Det eneste der giver mening er 44 der beslutter sig for pot control på turn eller A♥ evt A♥ x♥ der slowplayer. Det er selvfølgelig ikke helt umuligt at han har spillet T8 sådan her, men så skal han også have pengene, det er et +ev call.
Umiddelbar vurdering fra average fish:
TT raiser enten flop eller turn alt efter temperament
T8 bør raise flop eller turn
T4 bør raise flop
82 bør raise flop
84 bør fold eller raise flop
Er det helt galt? Kan ikke se, hvordan du skulle være bagefter.
Hans betting pattern ligner for mig en A eller K flush på turn, kan ikke sætte ham på andet. Du siger selv, din range er stor, så han sætter vel ikke dig på noget særligt.
Tjah. Jeg synes ikke at det er en stor beslutning. Du kan godt være slået, men jeg synes helt sikkert at det er et +EV call...
Jeg synes, I overvurderer hvad villain skubber med hér. Boardet er parret, og jeg banker 125 ind i 100 - så rykker A♥ sku da ikke til midten fra en dygtig postflop spiller med mindre dynamikken har været helt crazy - hvilket den ikke har.
Jeg fortolker ikke hans turnhesitation som et muligt fold. Jeg tror, han overvejer at raise, men da jeg kan leade ud med alle draws også, gør mit pot size turn bet til (næsten) at reppe flushen. Jeg kan derfor ikke se andet, end et hus skubbe river.
Den mest sandsynlige hånd er IMO TT, han undlod af en eller anden årsag at raise preflop. Herefter kommer T8, der bedre forklarer preflop linjen, men den bliver mindre sandsynlig grundet min egen hånd. Tredje mest er 22, men denne er også usandsynlig pga. min hånd. Herefter kommer 44 og 84, hvor førstnævnte måske skal hæves sin %andel. Problemet er hér, at jeg ikke tror han laver den slags slimcalls med 44 (hvis han gør noget, raiser han), da han er klar over, at jeg ofte byder turn igen med hvad jeg nu leadede floppet, såfremt jeg opsporer at de caller med marginale holdings. Med vores historik, tror jeg ikke han undervurderer mig. 84 er ikke oplagt at open-limpe med, så det kan vist kun forklares ved et misclick.
Alt i alt ser den sandsynlige håndfordeling altså ikke ret fordelagtig ud for mit hus, selvom jeg får 205:550 eller 1:2.75 ca.. Men altså - jeg er ikke vant til at folde huse af den her slags, så jeg betaler selvfølgelig og villain mucker 44 til mindre hus (skrup-2-outer!).
- AB
Call. 22 er IMO hans mest sandsynlige hånd, og han vil have 44 lige så ofte som TT eller T8 her. Desuden får du rimelige odds. Nemt call efter min mening.
Jeg ville heller ikke kunne smide denne. Tror man for det meste ser en 22 eller A♥8.
Jeg kommer nok heller ikke væk fra denne her, hvis jeg er beat, men ligefrem et auto-call syntes jeg nu ikke det er.
/Mikael
Insta-betalt, især når jeg kender det vigtigste, resultatet.
Jeg tror du overvurderer dine modstandere.
I øvrigt, mod 2 spillere, better du så altid sådan nogle flop som T♥8♠5♥ med Q♦J♣. Jeg synes det virker som selvmord på NL400, da UTG-limperen nærmest altid har en hånd han fortsætter med (minus 22,33,44,66 og 77.
Hey Asger -
"Jeg synes, I overvurderer hvad villain skubber med hér. Boardet er parret, og jeg banker 125 ind i 100 - så rykker A sku da ikke til midten fra en dygtig postflop spiller med mindre dynamikken har været helt crazy - hvilket den ikke har."
Det var stort set, det han gjorde :)
@HG: "Jeg tror du overvurderer dine modstandere." Det kan tænkes!
Men ja, jeg leader generelt en hel del med mange forskellige handsker. QJo er selvfølgelig marginal på det her flop, men den primære pointe er, at villain aktivt skal tage initiativet i hånden fra mig, såfremt jeg leader. Det gør generelt hand reading meget lettere fra non-tricky modstandere, hvilket jeg ser som den helt store fordel.
- AB