NL400, floating og 2 barrels

#1| 0

Endnu en hånd mod Goofy, denne spilles efter den anden og han ved ikke jeg havde AQ i den hånd endnu. Kun anden gang vi er HU. Goofy har 568, jeg dækker. Foldet til Goofy i SB som raiser til 14, jeg caller i BB med 86o. Flop: 4 7 Q rainbow (pot 27) Goofy better 19, jeg kalder. Turn: 2 (pot 62) Goofy checker, jeg byder 46, Goofy kalder. River: K (pot 154) Goofy checker, jeg tænker i bund og skyder 112 (jeg kunne ikke bestemme mig for rette betstørrelse) Er 2 barrels for vovet? Er en K god eller dårlig for mig? Skal jeg, pga. min AQ hånd, ikke rode mig ud i noget snavs? Er turn og riverbetstørrelser ok?

16-10-2006 12:23 #2| 0

Fold skidtet preflop og spar dig for den hovedpine du får rodet dig ud i.

Betstørrelserne synes jeg er okay, de lugter jo af at du vil have betaling.

/Kimo

16-10-2006 12:26 #3| 0

@Kimo

1:1,8 i potodds og effektive stacks er 140 bbs eller deromkring. Derudover har jeg position. Jeg kan godt lide et call PF her, dog forstår jeg også et fold.

Hvad med metagamet og repræsentationen af en god hånd mht. linje?

16-10-2006 12:38 #4| 0

Ved sgu ikke helt hvad jeg synes om linjen Turbo....Tror personligt jeg ville reraise på floppet og så skyde turn hvis/når han checker, og så ellers mucke hvis ikke miraklet indtræffer på et formentlig free card.

Når du skyder turn her synes jeg bestemt du skal fyre second barrel af uden tøven med henblik på foldequity, hvorfor ellers skyde turn i første omgang ?

/Kimo

16-10-2006 12:52 #5| 0

@Turbo !

Med hensyn til metagamet synes jeg det kommer særdeles meget an på hvor godt i to kender hinanden ? Umiddelbart er min vurdering, at det er mindre væsentlig sådan generelt på NL400.

Selvfølgelig skal man variere sine patterns, men synes i høj grad det afhænger af hvor godt duellanterne kender hinanden, der er stadig rigeligt med donks hvor man stort set ikke behøver tænke i de baner.

/Kimo

PS: Medmindre du selvfølgelig støder ind i PN´s største møgtyr : Alex KP c",)

16-10-2006 13:02 #6| 0

Jeg tror bare jeg mucker den møghånd PF det meste af tiden. Du har ikke vildt gode implied odds da min range er bred, og så er du i øvrigt oppe mod en fantastisk postflop spiller :P

Mht. til river har jeg svært ved at se hvad du gerne vil repræsentere. Du kan måske have en Q, men medmindre du har KQ, checker du vel bagved. Du kan måske også have slowplayet et set på floppet, men det tror jeg heller ikke er noget du gør så ofte. Udover dette skal du tænke på, at jeg har meget svært ved at smide et par. Hvis jeg nu f.eks. sidder med 75 er det jo tåbeligt at spille den PF hvis jeg bare folder når jeg rammer et par.

16-10-2006 13:14 #7| 0

"Hvis jeg nu f.eks. sidder med 75 er det jo tåbeligt at spille den PF hvis jeg bare folder når jeg rammer et par."

Altså, hvis det er sådan du tænker er du da rimelig nem at stacke;-)

" Du kan måske også have slowplayet et set på floppet, men det tror jeg heller ikke er noget du gør så ofte."

Jeg ville nok slowplaye settet, pga. sidste gang hvor jeg bluffede dig ud med call flop, raise turn linjen. Hvis du ikke tror jeg tænker over den hånd og derfor sætter min default bluff linje til denne må dette play være optimalt. Derudover tror jeg ofte du 2nd barrel'er imod mig, hvis din hånd er semi god.

@Kimo

Vi har ikke mødtes IRL, men snakker en gang imellem over messenger.

16-10-2006 17:14 #8| 0

Raise floppet, skyd turn og skub river.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar