NL400 flopper nutflush...turn?

#1| 0

Har diskuteret lidt med en ven, om den optimale linje her og der kan ikke nås til enighed, så PN er vejen.

Villian 1 (gballz) er en komplet donk. Villian 2 er ok spiller med donkish tendenser, han spiller generelt for mange hænder for passivt. Der har været ingen nævnværdig clashes imellem os tidligere.

Ønsker kommentarer på flop og turn spillet!

***** Hand history (v1.2) *****
Hand ID 146690778
NL $400 Texas Hold'em (No Limit) - 08:26:00 18-11-2008 ET
Table 'Punching (6 Max)', 6 seats max, Real money
Seat 5 is the button. Small Blind $2, Big Blind $4
Note: seat IDs range from 1 to 6
Seat 2 (playing) : LoveUtoo, amount $401, amount bet $0, penalty (None)
Seat ***** Hand history (v1.2) *****
Hand ID 146684914
NL $400 Texas Hold'em (No Limit) - 02:26:00 18-11-2008 ET
Table 'Progressive (6 Max)', 6 seats max, Real money
Seat 1 is the button. Small Blind $2, Big Blind $4
Note: seat IDs range from 1 to 6
Seat 1 (playing) : LoveUtoo, amount $1282.70, amount bet $0, penalty (None)
Seat 2 (playing) : Almostbust, amount $1328.20, amount bet $0, penalty (None)
Seat 3 (playing) : gball517, amount $74, amount bet $0, penalty (None)
Seat 4 (playing) : vitanga, amount $400, amount bet $0, penalty (None)
Seat 5 (playing) : supernit1, amount $1359.85, amount bet $0, penalty (None)
Seat 6 (playing) : Proudhon, amount $538.10, amount bet $0, penalty (None)
Almostbust: Small Blind ($2)
gball517: Big Blind ($4)
** Dealing Down Cards **
Dealt to Almostbust: [K, T]
vitanga: Call ($4)
supernit1: Call ($4)
Proudhon: Fold
LoveUtoo: Fold
Almostbust: Call ($2)
gball517: Check ($0)
** Dealing Flop **
Community cards: [A, 8, 4]
Almostbust: Check ($0)
gball517: Check ($0)
vitanga: Check ($0)
supernit1: Bet ($12)
Almostbust: Call ($12)
gball517: Raise ($70)
vitanga: Fold
supernit1: Call ($58)
Almostbust: Call ($58)
** Dealing Turn **
Community cards: [3]
Almostbust: ????

18-11-2008 15:32 #2| 0

Jeg tjekker igen, da der sidder to donks bagved. Jeg er rimelig overbevist om at du får aktion fra mindst en af dem, og så er det ind med skillingerne

18-11-2008 15:35 #3| 0

Skal lige siges at gball er AI på flop.

18-11-2008 15:41 #4| 0

Jeg stikker ud på floppet og raiser også i begge spots hvor du caller floppet.

Som spillet check raiser jeg turn, da jeg tror der er en pæn chance for at han fortsætter med at skyde og du måske for et call mere fra supernit på turn også.

Det er vigtigt at give gas på floppet, da der er en del actionkillers, der kan ende med at koste dig rigtigt mange penge. Din donk-ven folder sikkert ikke 6h5h på noget tidspunkt i denne hånd no matter heat hvis der hverken kommer hjerter eller par på bordet. Dog ryger al den action hvis der kommer en hjerter på turn. Du viser selvfølgelig meget styrke, men vejen frem er ikke check-call, check-call, check-raise med denne hånd, da du afslører mindst lige så meget styrke ved raiset på river, samt risikerer masser af actionkillers.

Desuden folder han heller ikke set/to par lige med det første, og disse skal charges for at trække efter noget bedre.

SteenV

18-11-2008 16:00 #5| 0

Som du har spillet hånden, er katten vel egentlig kommet ud af sækken. Du får nok kun action fra den tilbageværende modstander (som angiveligvis er en forholdsvis fornuftig spiller), hvis han også har en flush, eller hvis han rammer fuldt hus på river, så du kan vel lige så godt bare knalde resten af stakken ind (og det kunne du lige så godt have gjort på floppet da du var sidst til at agere).

18-11-2008 16:08 #6| 0

@ Steen V.

Checker sjældent det flop, men gør det her således at gballz kan lave sit skub forventet skub, hvorfor jeg checker.

Vil et CR efter "gballz" AI, ikke dræbe alt action fra "supernits" side? Det vil afsløre vores hånd, og i og med at han limpet pre, kan jeg næsten kun sætte ham på en svag hånd ala Ax.

18-11-2008 16:22 #7| 0

Han har lige kaldt et all in. Hvis du flat caller her, så kan han kun sætte dig på en stor hånd, da han ved at du ved at ingen kalder et all in som et bluff.

Du ved han ikke bluffer, han ved du ikke kalder et ikke-bluff uden en solid hånd, så på turn folder han vel stort set alt hvad der ikke er en fornuftig flush, og han skyder vel næppe penge ind i en tom side pot som et rent bluff. Hvis vi kun kan forestille os at få action fra en stor hånd, så kan vi lige så godt lave et bet, der kun kan kaldes med en stor hånd.

18-11-2008 16:32 #8| 0

Du kan også stille dig selv spørgsmålet: Hvilken hånd vil du helst være oppe imod når river kortet falder? En mindre flush, der trækker død, og som allerede har puttet alle pengene i potten, eller et set der trækker til ti outs, og som har fået et gratis river kort?

18-11-2008 18:09 #9| 0

jeg stikker ud paa flop... men som spillet checkraiser jeg turn kraftigt da han kan ha limpet med fx 44,88,Jh9h,5h6h det er nok ikke haender han er meget for at smide, og hvis han virkelig har ramt det bord saa er jeg sikker paa han better turn samt betaler dit raise+ der skal saa mange penge ind som mulige foer der ligger en 3er 4er 8er eller any hjerter paa river.

18-11-2008 18:53 #10| 0

Gå over toppen på floppet for at ligne et isolationsraise af donken, synes jeg ser oplagt ud. Steen V sagde more or less hvorfor denne hånd bør spilles hårdt, og når i er 4way er der sikkert et sæt og/eller lavere flush ude. Halvdelen af decket er skidt for os, så max penge ind selvom det ser lidt stærkere ud end c/c modellen.

GA

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar