NL400 floppet set - linie?

#1| 0

Fisken er lige smuttet, så tilbage sidder der 4 regs og mig. Jeg er bumhunter til den dag jeg dør, så smuttet når jeg rammer blinds.

SHARK1 $8xx SB
SHARK2 $418 BB
SHARK3 $4xx
SHARK4 $5xx
HERO $455 BTN

HERO 4 4

SHARK3 fold
SHARK4 fold
HERO raise to $12
SHARK1 fold
SHARK2 call

Flop 3 4 7 - pot $26

SHARK2 check
HERO bet $16
SHARK2 raise to $49
Action on HERO

SHARK2 spiller 21/17/2,3 over 450 hænder. 3b fra bb 7%. Fold til cbet 58%. Raise cbet 17%.

Vi har ikke battlet før i de 20 hænder jeg har været ved bordet, og generelt har der ikke været nogen form for dynamik. Hvilken linie vælger PN her?

29-07-2010 15:27 #2| 0

Hejs 137$ snap shove.

Sådan spiller vi draws og vi vil også gerne have villain til at komme ind med sine draws og det er trods alt lettere nu end på en blank turn.

29-07-2010 15:36 #3| 0

Når vi har position, så kan vi godt overveje call.
Hejs er naturligvis ikke dårligt, men jeg synes egentlig call er ok. Det er et flop Villain semi-ofte kan lave ballade på med skum, så man kan med fordel holde hele hans range inde. Det kommer dog lidt an på villains tendenser på turn. Hvis vi er ret sikre på han skyder alle turns, så vil jeg egentlig hellere reraise turn. Gør han dog ikke det ofte nok så er det klart at foretrække at komme ind på flopperen.

Men det kommer jo også an på hvordan det harmonerer med Hero's standardspil på den her slags flops ved modstand. Vi kommer bare til at se ret stærke ud ved at 3-bet get it in på floppet, da vi ca. aldrig tager den linie med mindre end 2 overkort + spar eller bedre. Tror ikke engang vi gør med TT-JJ.

Hejs er fint. call og lad ham skyde turn er også ok. Depends om villain.

30-07-2010 00:00 #5| 0

Fold, du fortjener ikke at lave $ ;)

Du skal naturligvis ind her, jeg vil dog raise semi-stort her (lige en tand over de 137 der er foreslået), så hånden spiller sig selv. Efter min erfaring, er der stort set ingen der bluffer uden outs her og kan sharky bluffe 3 streets, kan han også shippe ind over med værre end din hånd.

30-07-2010 06:12 #6| 0

Vi lader den lige stå lidt endnu ;)

30-07-2010 18:47 #7| 0

DU kan begge dele.. Kalde pga pos og reraise/skubbe..
Hvis du skubber mister du nok value, hvor han nok vil folde flush draw/ str draw.. så skubbe tager jeg i mig igen.. kald ham, hvis han er agro ellers reraise.

30-07-2010 18:55 #8| 0

Jeg bryder mig ikke om at mikse det op her ved også at indlemre call-optionen i vores plan. Vi får balanceret langt bedre ved at bet/3bette, så vores range holdes bredere end ved et call, og derudover kan der falde en boatload af actionkillers/villain-outs på turn, der kan fucke resten af hånden op. Jeg ser i øvrigt heller ikke, at villan spazzer ud videre tit på turn, hvis vi bare caller floppet, hvilket også blot er en grund til at 3bette.

30-07-2010 18:58 #9| 0

pokerprince

Hvorfor holder vi vores range bredere ved at 3bette?

30-07-2010 19:04 #10| 0

@Muffies:

Er det ikke sådan, vi oftest spiller (combo)draws for at udnytte vores FE bedst? Jeg ved selvfølgelig ikke, hvordan OP spiller hænder som TT og JJ på det givne flop, men det kunne godt tænkes, at han bet/3better dem også. Det kan godt være, jeg er biased af, at min egen bet/call range på sådan et flop der er temmelig stram for ikke at sige ikke-eksisterende.

30-07-2010 19:53 #11| 0

@poker prince

Mod en villain som OP spiller imod, tror jeg ikke han c/r en bred nok range til at OP kan komme profitabelt ind med hænder som TT og JJ. Derfor synes jeg vi holder flest dårligere hænder inde i hånden ved at calle floppet.

30-07-2010 20:21 #12| 0

@pokerprince

Det kommer jo an på hvad vores default play er. Hvis vi floater mange cr på flop med marginale holdings, og villain ved dette, er call fint.

30-07-2010 20:30 #13| 0

Jeg raiser også helst, men det er baseret på mine egne ranges.

30-07-2010 21:28 #14| 0

@Muffies og pow9199:

Jeg kan sagtens følge, hvad I mener. Sådan som spillene generelt set er nu til dags, er det vel egentlig nice nok at styrke vores cbet/call-range med hænder, der kandiderer til toppens af vores range.

30-07-2010 22:32 #15| 0

Det virker umiddelbart irrelevant at begynde at balancere, når OP indrømmer at være bum hunter og samtidig vil smutte i dette orbit, så den info bør vel medtages i analysen ellers ser jeg ingen grund til, at det bliver nævnt.

Med det i mente, mener jeg, at vi skal forsøge at få skillingerne ind her. Villain's stats virker ikke spewy, så hans CR på floppet indikerer, at han har en hånd han kan lide, så jeg vil gerne 3-bet for at få ham til at skubbe stakittet ind her, da jeg antager, at en stor del af hans range er combo-draws...

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar