Seat 3: Neuf_Noir ( $563.53 )
Seat 4: BillyWhoos ( $796.05 )
Seat 2: TheBeliever ( $385 )
Seat 1: gxizor ( $398 )
Seat 6: haas100 ( $86 )
Neuf_Noir posts small blind [$2].
BillyWhoos posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to gxizor [ J♠ K♠ ]
haas100 folds.
gxizor raises [$15].
TheBeliever folds.
Neuf_Noir folds.
BillyWhoos calls [$11].
** Dealing Flop ** [ 8♦, 5♠, 9♠ ]
BillyWhoos bets [$18].
gxizor calls [$18].
** Dealing Turn ** [ T♦ ]
BillyWhoos bets [$44].
gxizor calls [$44].
** Dealing River ** [ T♠ ]
BillyWhoos checks.
gxizor bets [$75].
BillyWhoos is all-In [$719.05]
Villain er ukendt og jeg har siddet ved bordet i ganske kort tid.
Bør jeg raise floppet?
Og hvad gør jeg på river?
NL400 flush CR
Nu er det meget sjaeldent jeg blander mig i analyse da mine evner ikke helt er saa skarpe som jeg selv gaar og tror. Men umiddelbart ville jeg da mene at du ska raise turn BIG time. Overcards med OESFD giver dig vel + EV ved naesten samtlige haender.
Correct me if I''m wrong. Jeg caller ogsaa river. Jeg saetter Villain paa Q♦T♠
Du ligner et draw hele vejen igennem, og alligevel vælger villain at checkraise all-in til sidst...
Uden noget read på villain ligner det i høj grad et set, der har fyldt op på river. Det virker også noget usandsynligt, at en lavere flush og specielt straighten vælger at checkraise river her jf. din handrange. Jeg folder.
Mht. floppet tror jeg, jeg raiser 7/10 gange or so. Det afhænger dog meget af jeres tidligere historie. Med nutflush trækket caller jeg 7/10 gange i stedet.
Altså grunden til at jeg ikke raiser floppet er at det ville stinke at få på nakken.. Det gør dog ondt på Shania fordi jeg nok raiser floppet med et overpair..hm.
Du kan ikke gøre andet end at folde river, da du som LOD siger, ligner et draw hele vejen i gennem. Floppet kan sagtens raises, men jeg raiser 99/100 gange turn, med så stærkt et draw, som du har. Det kan endda være at Villian folder her.
Det er faktisk meget klogt spillet af Villian, hvis han tidligere i hånden sætter dig på 2 ♠, idet han ved du better din flush, hvis han checker.
Det kan umuligt være QTo der laver dette river spil. Han må vide at kun vil få call fra bedre hænder. Det kan dog være en mulighed når Villian er ukendt, men jeg ser det ikke som oplagt her. Potodds er godt og grundigt begravet, derfor fold.
Men som sagt, jeg tror du undgår disse situationer ved at at raise hånden tidligere. Floppet kan du sagtens raise, og turn rammer dig også godt nok til endnu et bet, hvis du får et call.
Siden din egen hånd er ret åbenlys, ligner det et easy muck på river. Det der flop lead plejer at være draws eller sets, så historien passer sådan set fint for ham.
Og ja, at undlade at raise floppet kræver altså et coldcall med AA/KK fra tid til anden.
- AB
Jeg skriver nh i chatten og folder..
Jeg hader min linje, men jeg hader også at blive skudt af min hånd på flop/turn brhh...
Hvis han ikke havde fyldt op på river kunne han jo spille HELT perfekt mod mig fordi jeg ikke ville få nogen implied overhovedet.. med mindre jeg ramte mit hulskud måske.