Villain er formodentlig regular, men vides ikke med sikkerhed da jeg just er skiftet til dette netværk.
Jeg har dog 200 hænder på ham som siger 26/22/4 med 3-bet på 11%. Han folder kun BB til steal i 60%.
I en tidligere hånd har jeg stacket ham i en 3-bettet pot, hvor jeg på knappen raiser ham AI med AT på et flop der hedder 8♥, 9♥, J♣. Jeg spiker en 7♦ på turn og stacker ham. Villain sad her med QQ.
Det er min fornemmelse af villain er lidt træt af mig og mit spil. Jeg spiller selv 23/18/3.
Kommentarer til alle streets velkomne, dog er jeg primært interesseret i turn og river.
Seat 2: Shurik.N ($390.70 in chips)
Seat 3: Jallu91 ($414.80 in chips)
Seat 4: Hero J♣, J♠ ($860 in chips)
Seat 5: agent_coop90 ($401.80 in chips)
Seat 9: Villain ($405 in chips)
ANTES/BLINDS
agent_coop90 posts blind ($2), Villain posts blind ($4).
PRE-FLOP
Shurik.N folds, Jallu91 folds, Hero bets $12, agent_coop90 folds, Villain bets $40, Hero calls $32.
FLOP [board cards 10♦, 5♣, 8♥
Villain bets $60, Hero calls $60.
TURN [board cards 10♠
Villain checks, Hero checks.
RIVER 5♥ Pot=210
Villain checks, Hero bets $200
NL400, JJ calls 3bet i pos.
Givet den dynamik du beskriver så 4-better jeg preflop og kalder selvfølgelig allin.
Jeg raiser floppet en gang imellem.
Jeg better noget mindre på river, da villain umiddelbart ligner noget marginalt: jeg better 90-110 og håber på et hero call fra 66 eller AK.
Jørn
vrøvl: 33 -> 66
"jeg better 90-110 og håber på et hero call fra 33 eller AK."
33 får du sku nok ikk til at hero :)
Ellers er jeg enig med alt hva thyssen skriver.
Havde nok bettet 3/4 på turn og checket bag ham på river hvis han callede.
Men er enig med thyssen - ville ikke havde bettet 200 i dit spot. Måske også omkring 100-110 som thyssen også siger.
Givet hans 3bet frekvens på 11% og det er btn vs. BB 4-better jeg også oftest PF.
Dog er flop-call pænt skidt imo. Der er for mange action-killers og muligheder for at blive trukket ud, og givet jeres dynamik går han altid død med Tx og tit også 99,8x samt diverse straight draws.
Hmmm, jeg er ikke 100% enig med jer tre banditter her.
Jeg føler lidt at dynamikken overfortolkes i svarene, men jeg kan self. tage fejl.
Preflop: hvor meget ved vi egentlig om villains defend-tendenser?
200 hænder er ikke alverden og der har kun været et SD hvor villain viser en meget stærk holding. Vi kender ikke andelen af raises og calls i BB, men selvfølgelig ER der tale om en semi-bred range.
Jeg vurderer ikke at dynamikken har været særlig heftig, omend den er tilstede.
Hvis vi skubber hér, får vi så ikke i bedste fald et flip såfremt villain caller?
Flop: hvorfor vil vi gerne raise hér?
De fleste gang vil vi folde en dårligere hånd og ellers vil vi blive kaldt af stærkere. Seks eventuelle overkort (odds 4:1 ca. for et overkort rammer på turn) er ikke alverden for villain og vi kan induce endnu et bet på turn.
Ja, jeg kunne måske finde på at raise med AK i visse tilfælde og derfor er det fint at balancere med at raise overpar også. Med i dette spot kender villain jo ikke mine tendenser.
/sakii
4-better i dette spot pre. Ved kun at calle forvandler man lidt JJ til 22-TT, og det synes jeg alligevel den er for god til mod en gut der 3-better så meget. 4-bet call må være vejen frem.
MVH Skod
@SV
Jeg synes det er en anelse kategorisk at calle det dårligt at flatte et så oplagt floatboard som dette.
Sgu ik særlig mange hænder som vi raiser dette board med for value, så tx, 8x og 99 er jo rene bluffcatchers og tja. Jeg synes måske ikke raise som std er den bedste måde at bluffe på her.
Naturligvis skal vi ofte beskytte mod actionkillers og udtrækninger, men synes altså det er fint at balancere 30-40% af gangene for at beskytte vores floats.
Er i øvrigt med på 4-bet call holdet.
@sakii
3bet% på 11 --> jeg auto-felter JJ
Jeg flatter ind i mellem 3bets, men typisk med KK/AA og i mindre grad QQ dels fordi der sjældnere floppet overkort og dels fordi man ofte mister en del value ved at 4-bette KK/AA mod en bandit med 3bet procent på 11.
Villain er i øvrigt nødt til at felte Tx og formentlig også 99, 8x plus diverse draws (67, J9, QJ og måske også svagere draws som AK). Hvis han kun felter TPTK+, så kan vi raise det flop altid og tjene penge
Fordi det er flop som er oplagt at floate på i position med diverse marginale holdings (basically any pair) så flatter jeg også overpar med en vis frekvens for på den måde at holde mit range så bredt som muligt. Omvendt så raiser jeg også JJ med en vis frekvens for at beskytte de draws som jeg raiser (OESD, QJ, m.fl.). Jeg kan ikke sætte tal på, da det afhænger lidt af dynamikken.
Jørn
@Løp
Du har ret i at balancering er vigtigt... Er nok heller ikke så sort/hvidt som jeg giver udtryk for i mit første indlæg..
Dog tror jeg stadig det er bedre at raise floppet med JJ i vakuum.
Vi får ham vel til at gå død ekstra ofte når vi repper tyndt?
Hvis vi skal have stærke hænder til at balancere vores floats vil jeg nok heller bruge sets/større overpar til det en gang i mellem, da de kan tage heat en del bedre på senere streets. Det er jo vores gameplan at få ham til at skyde løs hvis vi caller flop.
@sakii
Selvom han kun går død med QQ+,AK er det ikke nødvendigvis skidt at 4bette PF.
Hvis han 3better 11% generelt er han nok oppe på 15% i btn vs bb hvilket vil betyde at han kun moser over vores 4bet 1/6 af gangene -> stor profit for os, da vi samtidig har 36% når han endelig moser.
@alle
Tak for respons. Der er kommet rigtige gode og saglige argumenter frem mht. preflop 4-bet og flopraise.
Jeg kan se pointerne rimeligt klart når de opstilles som i de seneste tråde, great.
Jeg tror jeg fik lukket et par leaks som jeg egentlig ikke lige havde fokus på.
Villain caller mit river-bet med AQ i den tro at jeg prøver at bluffe mig til en ellers splittet-pot.
/sakii