Bossen, NL400, 5-handed. Effektive stacks 460.
Har siddet ved bordet i ca. 20 minutter. Villain (5_ofspades fra Polen) sidder på pladsen til venstre for mig, han har været temmelig aggressiv overfor al svaghed, også mod limps fra mig i SB.
Een gang har jeg gjort det til 52 fra BB da han raisede til 16 UTG, i dén situation foldede han.
Aktuelt er der foldet til Hero som har JJ. Jeg er træt af at blive raiset i mine SB-limps, og limper derfor med denne hånd for at gøre villain usikker i fremtiden (God eller dårlig plan?).
Villain siger 16, jeg siger 52, villain tænker lidt og skubber.
Hvad gør hero?
NL400, JJ i blind battle, sættes AI
Jeg ved ikke om du skal betale eller ej.
Men jeg vil anbefale dig, at du stopper med at limpe i din sb. Dum vane
Edit: raise de samme hænder i sb som hvis du sad på knappen
Det ligner AK, men man ved jo aldrig.
Fold herfra, men jeg er også en weak ass.
Jeg synes, du skal holde op med at opencomplete fra SB i stedet for at counter med limpreraises. Som spillet, call, og det kan kun gå for langsomt.
Tak for input, det lader til der er nogenlunde enighed om ikke at limpe i SB her, samt at calle som spillet.
Jeg callede og den lille djævel kunne vise QQ. Om 88, AK osv også var i hans range fandt jeg ikke ud af i denne omgang.
Til situationen generelt:
Hvad gør I i blind battles når I har en relativt solid, aggressiv spiller på venstre side?
A) Spiller super stramt når foldet til Jer i SB og raiser alle stærke hænder (Og bliver dermed relativ nemme at læse for en tænkende modstander)?
B) Eller tager I kampen op og raiser mere spekulative hænder i SB som fx 10-8s, K10o osv (og kommer dermed til at spille en del pots med so-so hænder oop mod en god spiller)?
Jeg benytter mig af 2 muligheder : Enten strammer jeg op, og raiser mindre hænder i min sb. Ofte hænder jeg er villig til at calle et 3 bet med.
Den anden mulighed er, at begynde at 4 bette ham.
Hvad jeg vælger af disse muligheder kommer an på mange ting
Lidt strammere åbninger og en smule op for 4-bet faktoren skulle kunne gøre det.
Uden at lyde alt for resultat-orienteret folder jeg sku den her som spillet.
"Tak for input, det lader til der er nogenlunde enighed om ikke at limpe i SB her, samt at calle som spillet"
Det er rigtigt at der er enighed om ikke at limpe fra SB, men det er absolut ikke standard at calle en all in m.JJ når den eneste 3 bet historie du har med villain er at han har foldet til dit hidtil eneste 3 bet.
De der vil folde kender tydeligvis ikke 5_ofspades. Han er før set donke sin stack væk både pre- og postflop i syge bluffs, og han er helt sikkert typen, der ikke 'tror på dig' i sådan en situation. Autobetalt mod ham.
@doublesuited
Tror Djoffer har en anden mening omkring calling af All ins med JJ :D
@LOD
Synes ikke dit svar skal gå på om du kender villain, når OP ikke virker til at gøre det. Generelt folder jeg den her, men vil heller aldrig være kommet i lignende situation.