NL400 JJ i reraised

#1| 0

NL400 på ongame. Et par stykker er lige smuttet og en shortstack er kommet til bordet så det er lige blevet trevejs.

Har kun 102 hænder på villian hvor han har spillet 27/15/3,43. Villian er sjældent set 3-bette

Hero har spillet 22/18/2,5'ish

Seat 2: Hero ($978.35 in chips)
Seat 3: Villian ($521.40 in chips)
Seat 6: short ($50 in chips)

Dealt to hero: J J

ANTES/BLINDS
Villian posts blind ($2), short posts blind ($4).

PRE-FLOP
Hero bets $14
Villian bets $45 (til 47)
short folds
Hero calls $33.

FLOP 3 4 5 (Pot 98$)

Villian bets $72
Hero ???


I og med der er en shortstack i BB er villian næppe ude i skæg med sit preflop reraise, men hvordan spiller vi den herfra?

Hvis vi raiser, caller vi så et push?

06-11-2007 20:02 #2| 0

Jeg tillægger ikke shosrtstacken nogen stor betydning for villians 3bet range her. Da du ikke har set ham 3bette meget er air næppe nogen stor del af hans 3bet range.

Mod nogen villains kan man godt gå broke her, men mod en 27/15 tror jeg bare jeg caller flop og mucker til et ordentligt bet på turn. Men det er utrolig read betinget.

06-11-2007 21:34 #3| 0

call, fold sandsynligvis til mere action hvis dynamikken ikke har været til det.

06-11-2007 21:50 #4| 0

Enig med Xizor.

06-11-2007 21:55 #5| 0

Gi nakke preflop - make it 160

07-11-2007 12:02 #6| 0

Synes 4-bet er skidt preflop, med mindre dynamikken er heftig.

07-11-2007 12:04 #7| 0

Hvis der falder en kloer (-J) eller en vilkaarlig Q, K eller A paa turnen er du noedt til at laegge dig, naar Villian better igen.

Kigger vi paa hans bet, saa er det lidt for lavt til at beskytte mod et kloertraek, men stort nok til at du er noedt til at overveje, hvad han sidder med. Et call udskyder bare beslutningen og giver han en gratis mulighed for at forbedre sin haand. Raise eller fold. Og ja, jeg ville selv laegge mig, hvis der kommer et skub :)

Men det er en super svaer haand.

07-11-2007 12:17 #8| 0

Hvis du har tænkt dig at folde JJ på et 345 board, hvorfor pokker kalder du så preflop?

Jørn

07-11-2007 12:20 #9| 0

@ Thyssen

Der er da fine odds til setvalue her.

Desuden kan modstanderen være så weak i RR pots at han bare C/F flop han ikke rammer med hans Highcards :)

07-11-2007 12:23 #10| 0

caller i så også bare med AA/KK/QQ her?

07-11-2007 12:59 #11| 0

Tak for svarene indtil videre. Et par bemærkninger til kommentarerne.

@abehjerne
Jeg 4-better sjældent preflop. Heller ikke KK/AA så altså heller ikke med JJ her.

@thyssen
Jeg kan aldrig folde på et flop som dette, men det jeg er usikker på er om jeg skal raise mig og hvordan jeg i så fald skal forholde mig til et push, eller om jeg bør kalde og se turnaction an.

--------

Jeg kan se at folk vælger flere forskellige linier.

Synes tit jeg kommer i problemer i spots som dette, men så er det måske at jeg skal 4-bette preflop? I så fald kommer jeg bare i et andet klamt spot hvis jeg raiser til 160 og får et allin på nakken.

07-11-2007 14:03 #12| 0

helt klart reraise floppet.. om du caller et push er meget read og dynamik afhængigt. Pop den op til lidt under 200..

07-11-2007 14:50 #13| 0

Mener normalt TT og JJ kan foldes pre-flop mod heftige re-raises fra semi-solide spillere, som du ved giver dig svære beslutninger post-flop! Altså ikke fordi du altid er bagud men for at undgå beslutninger som denne, hvor du kan smide stack'en næsten uden outs.

JJ er netop for svag til at ende all-in på 3 lave med store rest-stacks og for god til bare at spille set eller fold på flop = pisse svær :-(.

I en 3-vejs pot kan det dog næppe komme på tale bare at smide sig pre-flop. Jeg tror sgu jeg flat caller her på flop og udnytter position til at se, hvad han vil turn. Du kan ikke smide et raise her uden at have besluttet dig for at spille om stack'en. Du vil med raise sidde med næsten 200 inde og have en pot lidt under 400 og reststack på ca 300 - ik? Der kommer et overpar altså ikke væk i min verden, hvis din modstander bare har et par bluffs i ærmet i ny og næ.

Dog skal du kunne finde på det samme med QQ-KK og set hvis han altså kender dig og det har betydning hvordan du tidligere har spillet.

Hvis han turn ikke troværdigt beskytter mod en draw må du all-in. Hvis han går all-in tror jeg, jeg giver han credit for AA-KK og smider mig.

Kommer der en klør mere og han skyder igen er den mega svær. Jeg er ikke enig i obligatorisk fold. Det kan netop være har er på AQ-AK og bare har samlet yderligere outs op (sammen med gut-shot og over kort).

07-11-2007 14:59 #14| 0

@KojGysto

Villains 3-bet er lidt lavt, så du får gode odds til at spike et set specielt hvis villain sjældent 3-better (og dermed formentlig har en hånd han er villig til at gå til bunds med), men hvis du kun spiller den for set value så er flop decision vel nem?

Med de angivne reads så folder jeg flop, men der findes mange spillere hvor jeg 4-better preflop eller rester floppet.

Jørn

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar