Party, NL400, 5-handed
Jeg, 400, er i BB med J♠J♣.
Villain, 475, i SB og jeg har ingen historie.
Jeg har siddet ved bordet i en 3 omgange og ikke gjort det store vaesen af mig. Villain har heller ikke rigtig vist nogle haender. Han har raised en del gange preflop og har de gange han er blevet callet enten taget den med et bet paa floppet eller check-foldet.
Preflop:
UTG limper, Villain raiser til 18, jeg caller de 14 ekstra, limperen smider.
Flop, pot 38: T♠4♠2♥
Villain better 33, jeg raiser til 75, Villain skubber, jeg?
Jeg skal calle 307 i en pot paa 497 og faar derfor 1.62 til 1 paa mit call.
Hvad har Villain?
Peter
NL400, JJ moeder skub.
Jeg folder hér, i troen om at villain sidder med A♠A eller K♠K eller A♠K/Q/x♠, og du er markant bagud til nogle af dem, og kun marginalt foran til nogle af dem.
Jeg går ud fra at du raiser floppet for at kunne checke turn bagved?
- Asger
Easy fold. Kan ikke svare dig på hvad manden har, men du er bagud til AA KK QQ TT og splitter mod JJ. Endvidere er han favorit med AK el. AQ i spar selvom du overfor disse hænder har pot odds med dig.
Ok.
Jeg er Villain i denne haand og skulle egenligt bare lige se, om det var alt for transperent, at all-in movet var et (semi-)bluff.
Det var det ikke ifoelge jer, saa det er jeg da glad for :)
Jeg havde A♠K♠; Villain callede, og jeg ramte ikke.
Peter
Jeg synes det er ret klart hvad villain (du) har, i hvert fald hvis readet er at du er normal solid LAG/TAG som ikke er alt for tricky. Jeg tvivler på at du spiller sets sådan?
Ser næsten aldrig folk der ved hvad de laver lave det move der på andet end draws. Men alligevel er det stadig ganske fint mod langt, langt de fleste modstandere.
Ved ikke om jeg drysser JJ her, det gør jeg nok, men burde ikke..
Jeg synes det er fint spillet og jeg kan sagtens spille et set på samme måde som variation mod en tænkende, ikke weak tight, spiller. Du har masser af fold equity og du er favorit i hånden.
Nu har jeg ikke læst de andre indlæg men synes KLART, at du skal kalde den der!
;)
@Xizor
Jeg tror, jeg ville spille AA og TT paa samme maade, som jeg spiller A♠K♠ her. Idet jeg caller hans raise, er potten paa 188, hvilket medfoerer, at ethvert ordentligt raise committer os fuldstaendigt. Derfor lavede jeg det overbet.
Men jeg kan jo se, at der er delte meninger om, hvad jeg mest sandsynligt repraesenterer her, hvilket (udover rygklapperi) ogsaa var hvad jeg soegte. Og saa selvfoelgelig en vurdering af FE"en.
Hvis man ikke laver det all-in push, jeg laver, hvordan spiller man saa haanden, efter BB har raiset til 75? Caller og check-folder en blank turn (da der formentlig ikke vil vaere implied odds til at calle efter flushen)?
"Ved ikke om jeg drysser JJ her, det gør jeg nok, men burde ikke.."
Mener du det?
@Asger
Jeg tror ikke jeg raiser her paa floppet med JJ; det skulle lige vaere som variation, da det saa naesten er umuligt at faa action, naar man er foran (det skulle da lige vaere mod A♠K♠,A♠Q♠, evt. K♠Q♠).
Peter
@Hardgrove: Ja, det var også min pointe.
Desuden synes jeg dit skub er meget fint - og jeg gøre også det samme med AA og 1010. Desuden skal du jo ikke være voldsomt ked af, at han caller - du er trods alt foran! Samtidig er det jo en fornem note at have på spilleren ("overspiller overpairs").
- Asger