Villain har lige sat sig.
Seat 3: gxizor ( $783.91 )
Seat 4: watler ( $237.30 )
Seat 2: wes10g ( $456.71 )
Seat 1: KlonkyBabe ( $397.60 )
Seat 6: metmet111 ( $445.49 )
Seat 5: inubogey ( $399.50 )
gxizor posts small blind [$2].
watler posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to gxizor [ J♦ K♠ ]
inubogey calls [$4].
metmet111 folds.
KlonkyBabe folds.
wes10g folds.
gxizor raises [$18].
watler folds.
inubogey calls [$16].
** Dealing Flop ** [ 5♣, 3♦, 5♥ ]
gxizor bets [$35].
inubogey calls [$35].
** Dealing Turn ** [ J♥ ]
gxizor checks.
inubogey bets [$60].
gxizor calls [$60].
** Dealing River ** [ 2♥ ]
gxizor checks.
inubogey bets [$180].
Hero?
Andre kommentarer?
NL400 KJ TPGK på turn
jeg skyder igen på turn her ( og folder til et raise - eller lukker ned efter et call)
EDIT: I¦M DRUNK
Den er sgu svær uden reads...
Det ku jo sagtens ligne et mellempar lige indtil river, hvor han byder 78% pot, der ligner et valuebet.
Men spørgsmålet er jo om du kan forvente at han bette et mellempar for value her? Hvorfor checker han den ikke bag dig?
Jeg tror du bliver nødt til at folde river her, når du ikke ved mere om din modstander. De 180 ud i 410 er bare ikke et godt væddemål... :D
Er i øvrigt enig med pjevsen, du må ikke backe down på turn her med et check-call... Skyd igen...
damster
Hmmm... Jeg har tænkt en del over denne her, og vil godt dele mine tanker. Desværre er det lidt over mit niveau, derfor kan jeg ikke helt sammenligne.
Jeg tror også jeg checker turn. Han caller vel ikke dit raise med 3x?! Det ligner for mig uhyggeligt meget noget 56s, A5 eller måske endda 33, som godt ved, at hvis du har to høje kort, er du drawing dead, mere eller mindre. Derfor er hans call på floppet helt i orden. Du checker turn, og her vil han ikke gå glip af penge, eller give dig gratis kort til et eventuelt bad beat, hvis du har et par på hånden. Han kan måske tænke noget i retning af, at det for dig vil være svært at smide et PP pga boardet.
River må betegnes som et valuebet, og her må du folde. Du slår ingenting.
Jeg synes hans flopbet ligner han er klar til at spille hånden til bunds.
@ Mancini
Det er netop fordi turn rammer os, at Xizor skal ud og have defineret sin hånd (Hvis turn ikke havde ramt os check-folder vi selvfølgelig). Vi skal finde ud af om villain har den 5er eller om han bare har floatet eller har en 3er eller alternativt et PP. Hvis vi skyder 2/3 pot på turn folder han alt andet end den 5er (af de nævnte). Og hvis han har 5eren raiser han formentlig turn.
Problemet ved at tjekke turn her er at du mister initiativet og viser du kan skydes af hånden. Så reeelt set har vi ingen anelse om hvad villain sidder med som hånden er gået...
Jeg callede og han viste 86♠.
Hvad er der mest +ev i:
1) at checke turn og lade ham skyde med et par/draw/bluff
2) At byde turn og folde til et raise?
Det er lettere at vælge option 2, og det er nok også den jeg bør vælge når jeg ikke har noget read på ham, men 1''eren kunne vise sig mere profitabel hvis man er i stand til at gætte rigtigt i de svære situationer den giver relativt ofte.
Check/call turn er helt standard IMO (WA/WB), medmindre du har lagget den godt op tidligere. Det er jo ikke ligefrem et board fyldt med draws, så jeg ser ingen grund til at bygge potten yderligere.
Jeg folder river. Hvis han har nosser nok til at skyde to gange med luft, har han fortjent potten.
hehe, nu er det nok bare mig som ikke kender alle udtrykkene, men hvem er Villain? Der blivet altid snakket om ham / den, når i skriver om bad beats?
Villain er bare en et navn man bruger til den vigtige modstander i hånden, så man slipper for at skrive hans nick.
Villian er såmænd bare en multitabler som spiller rigtig rigtig meget
Villain er en sindsyg dygtig spiller, der jævnligt rykker rundt med de tunge drenge herfra.