NL400: KK 3bet pot vammel turn

#1| 0
Pokernets ME vinder !

hey hey.

Villain er 17/14/3.5 og vi har ingen særlig dynamik, udover jeg har 3bettet ham et par gange, dog uden defends eller 4bets fra hans side. Han virker som en sane taggy fætter der forstår at tænke texas poker på et fint niveau.

Han ser mig som 23/20/4 der 3better rimelig light.

Seat 3 is the button
Seat 1: Fancyface24 ( $89.40 USD )
Seat 2: greezhooll ( $400.00 USD )
Seat 3: AceTorped0 ( $400.00 USD )
Seat 4: _LadyGaGa_ ( $915.56 USD )
Seat 5: Hero ( $404.00 USD )
Seat 6: likepokers ( $177.00 USD )
_LadyGaGa_ posts small blind [$2.00 USD].
Hero posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to Hero [ K K ]
likepokers folds
Fancyface24 folds
greezhooll folds
AceTorped0 raises [$14.00 USD]
_LadyGaGa_ calls [$12.00 USD]
Hero raises [$52.00 USD]
AceTorped0 calls [$42.00 USD]
_LadyGaGa_ folds
** Dealing Flop ** [ 7, T, 3 ] POT 123
Hero bets [$68.00 USD]
AceTorped0 calls [$68.00 USD]
** Dealing Turn ** [ A ] POT 259
Hero bets [$68.00 USD]
AceTorped0 raises [$276.00 USD]
Hero calls [$208.00 USD]

Har selvf. aldrig tænkt mig at check-folde turn, så hvad er den mest profitable linje?

Fyr løs.

- Henrik

10-12-2009 06:19 #2| 0

kan du forklare grunden til at du hellere vil bet/kalde, end check/kalde?

synes det virker semi spewish, specielt fordi han ofte vil have godt med outs. de gange du rent faktisk er foran...

dog hader jeg ikke at check/kalde

10-12-2009 06:19 #3| 0

hov dobbelt

10-12-2009 06:55 #4| 0

Jeg shover langt hellere turn. Det er ikke et spot hvor du får villain til at spazze ud nogensinde tror jeg, hvorfor vi hellere vil lave et "bluff" shove på et scarecard. Jeg ser ikke mange Ax hænder der floater os rigtigt, men det sker da vi ligner amøber og shover ind i Aet. Summa summarum ligner det at vi bare value shover KK :)

10-12-2009 08:00 #5| 0

HEJ!

Jeg better mere på floppet, hans range er tit et PP, som oftet ser en ekstra street, eller laver et retarderet shove (da han tænker, der er sku da meget i potten nu, den vil jeg gerne tage ned).

Turn er selvfølgelig et lorte kort. Jeg synes dog, at med din bet-size får du din hånd til at ligne hvad den er. Kan kun li' dit bet, hvis det er for at induce og snapcalle et AI, men er der nok dynamik til det? Synes ikke det er et valueshove uden dynamik som jonas er inde på, kan simpelthen ik se hvad villan sku betale af med som vi slår hvis vi shover(eneste sku være noget JT værk). Kan i se jer selv tyrecalle med 88,99 her? Det eneste en habil spiller kunne finde på at bluffe med i det spot, er vel KJ, hvilket har 10 outs til vores 88-99 range.

Nu spørger du hva der er mest profitabelt, og jeg synes den er mega close. Kommer jo helt an på hvordan villan ser det hele. Personligt går jeg nok efter et checkraise, hvis du vil spille for stakken. Så vi kan få et ekstra streets bet af hans luft/floats. Vi får dog ik value af hans marginale made hands, hvilket vi imo heller ik gør ved et bet. Mener også at en habil spiller better med JT når der kommer et "scarecard" turn, og HERO viser svaghed.

Svært spot, men hvis man kommer ind med en TAGish nit her, så tror jeg en stor del af hans range er TT eller 77.

10-12-2009 15:03 #6| 0

Joanna47 +1

Ikke meget at tilføje her :)

10-12-2009 16:32 #7| 0

A'et er jo det perfekt bluffcard for hero, hvorfor vi må antage at villian sagtens kan tyre call noget der er dårligere end KK.

Villians linje giver ikke mening med særlig mange hænder, da han har et pot bet tilbage på turn. Floats burde derfor være udelukket og alle draws shippet ind for lang tid siden.

Tror vililans range består af en stor del Tx, dårligere par og floppet sets. Dårligere par og Tx bør checkes bagpå fra villian og han bør ikke putte flere penge i potten med de hænder. Jeg vil derfor bare shove, da jeg mener jeg er foran villians range, og det eneste jeg får ud af at checke er at jeg giver villian et freecard. Jeg tror sjællendt villian har mange draws eller floats i hans range som han shipper på turn.

Shove og sæt villian under pres med hans range som tydeligvis består af en kæmpe del af hænder med showdownvalue. Ved at checke giver du villian muligheden for at spille perfekt, om han så gør det skal jeg ikke kunne svare på.

EDIT: typo

10-12-2009 17:13 #8| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@sayallin
Check mod hans range er skidt imo.

@joanna
Better du også større med bluffs på floppet? Og hvis du gør, har du så tænkt dig at shove de fleste turns?

10-12-2009 17:53 #9| 0

@walth

forklar

10-12-2009 18:07 #10| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Fordi han checker så mange hænder bag som kan betale vores turn bet, men aldrig betaler/better river. Derudover bluffer du også den turn der super ofte. Plus din range utroligt sjældent check-folder den turn fordi det ikke rammer hans range.

10-12-2009 18:54 #11| 0

@walth

Ja, jeg kan også finde på at bette større med bluffs. Turn er ik så vigtig, da vi sjældent får mere value, men ja, ellers better jeg stort eller shover.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar