NL400 KK skyder vi turn?

#1| 0

Crabfish er 27/13/2 og 3better 4%
Session er lige startet og der er intet vildt sket

Hvis jeg skyder turn bør jeg IMO være villig til at spille for stakken, er det bedre at checke for potcontrol ?
Eller checke for at checkraise ?

You would?

Seat 1: GASOLINNE ( $400.00 USD )
Seat 2: judi25 ( $513.00 USD )
Seat 3: -IDDQD- ( $400.00 USD )
Seat 4: ksand ( $191.50 USD )
Seat 5: Crabfish ( $442.10 USD )
Seat 6: philthy ( $432.60 USD )
philthy posts small blind [$2.00 USD].
GASOLINNE posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to -IDDQD- [ Ks Kd ]
judi25 folds
-IDDQD- raises [$16.00 USD]
ksand calls [$16.00 USD]
Crabfish calls [$16.00 USD]
philthy folds
GASOLINNE folds
** Dealing Flop ** [ 6, J, 4 ]
-IDDQD- bets [$38.00 USD]
ksand folds
Crabfish calls [$38.00 USD]
** Dealing Turn ** [ Q ]
-IDDQD- bets [$92.00 USD]

10-11-2008 13:35 #2| 0

Bet. Der er stadig masser af value i din hånd. CR er skidt her, da du prøver at få value ud af en J/ 88 / 67 type hænder som tit checker bag og folder hvis du raiser dem.

Hvis du spiller mod lidt bedre spillere er det også rigtig vigtigt for din overall gameplan at du better KK her. Q'en er nemlig et rigtigt fint 2nd barrel kort, og du bør nok 2nd barrelle mange hænder her, da du kan få mange til at folde deres mellempar type hånd.

Dette gælder dog ikke, hvis du ikke better KK/Qx/AJ/KJ her, da din range så vil være meget polariseret og en god modstander vil kunne calle dig død med 65s her fordi din range kun er sets/bluffs og du ofte bluffer.

SteenV

10-11-2008 15:26 #3| 0

Jeg identificerer denne situation som WA/WB.
Ingen rigtige oplagte draws i forhold til hvordan hånden er spillet indtil videre og du er derfor WA/WB. Kun få kort ændrer styrkeforholdet og du er derfor ikke særligt bekymret for at villain får et gratis kort.

Jeg har svært ved at se hvilke hænder som skulle give dig value, tror langt mere på at der er mere value i at induce og c/c turn.
Er villain calling station er det selvfølgelig fint at bette igen.
Der er et issue omkring balanceret betting som jeg giver SteenV ret i, men en spiller som villain er måske ikke den skarpeste og jeg mener der skal mange hænder til, før end villain kan opsnappe et mønster.
Omvendt kan et c/c på turn måske give dig et frikort i senere hænder, hvis villain lægger mærke til at du kan checke gode made hands på turn.
Får du et kald på turn er potten over 300 og på river skal du lave et kald, hvor du reelt præsenteres for gode calling-odds og du ender op med at have commited 75% af din stack med et overpar.

Afhængig af villain, vil det oftest nok blive et c/c.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar