Har ikke siddet så længe, men Villain virker som en fornuftig multitablende reg. Jeg ved, at hånden er meget standard, men går vi som standard død her? - synes hans linie meget skriger min. 2 par, og har egentlig lyst til at folde, da han reraiser floppet. Hvad siger I?
Texas Hold'em $4-$8 NL (real money), hand #P4-XXXXXXXX-XX
Table Aden, 17 Sep 2008 5:11 PM ET
Seat 1: innerpsy ($419.10 in chips)
Seat 3: Anari82 ($541.70 in chips)
Seat 4: HERO ($423.10 in chips)
Seat 9: gerardo77 ($457.30 in chips)
Seat 10: dak113 ($105.70 in chips)
ANTES/BLINDS
gerardo77 posts blind ($2), dak113 posts blind ($4).
Dealt to HERO: K♦,K♣
PRE-FLOP
innerpsy bets $14, Anari82 calls $14, HERO bets $50, gerardo77 folds, dak113 folds, innerpsy calls $36, Anari82 folds.
FLOP [board cards J♦,Q♣,5♣
innerpsy checks, HERO bets $60, innerpsy bets $160
NL400 KK Standard linie
Well, jeg går broke her. Det eneste 2par han repper er QJ, men er lidt meh. Boardets struktur appelerer også til et skub imo.
Fold er fint... Du blocker for AK♣ og villians c/r viser meget styrke.
auto-betalt
Jeg better ikke det flop hvis jeg ikke ønsker at stacke af
@Thyssen: Vil du hellere undlade at c-bette (det overvejede jeg faktisk)?
Jeg Squeezer lidt større PF og går død på Floppet HVIS vi altså er bagud.
Større raise PF, og jeg går broke her anyday - OP i rr pot på QJ5tt flop er nuts for mig.
Undrer mig lidt over hvor mange som bare er klar til at gå død her i en rr, hvad præcist har villain her som han betaler et reraise med som vi slår?? Derudover også enig i at den skal have mere preflop...
Villain er bestemt tænkende. Har en del hænder på ham på NL200 og jeg anser ham for en af de bedste på det limit.
Derfor vil jeg også mene at vi går død her, da han nemt kan have andet endthe goods her.
Spiller kun nl 200.
Men hvis jeg better dette flop snapper jeg et allin.
Megadrawy så lægger den ikke.
Allan
Raise til mere preflop. Jeg siger til 62. Bet hårdere på floppet, og instaskub på floppet.
I princippet kan villain godt have ramt 2 par, og vælger at reraise dig på floppet for at beskytte mod flush draw. Jeg mener dog omvendt at villain lige så godt kan have AQ, AJ, KQ... Han laver nok næppe reraise på flop uden minimum top pair, men mener lige så godt han kan side med A Q som Q J.
Jeg vil vælge at gå ind med hele stacken.
Lige som alle andre, preflop er et decideret leak tror jeg. Ikke at insta få det hele ind med god fornemmelse her, virker også ret exploitable :)
Nu spiller jeg kun NL200, men for hvad det er værd:
Preflop raiset skulle have været større. 50$ ville være i den lave ende at det fornuftige uden en caller inde før, og det er klart for småt nu.
På floppet er jeg ret clueless. Mod mange passive typer på Ladden kunne jeg godt folde, da disse sagtens kunne finde på at slowspille AA, flatte QQ og JJ osv. Jeg tror at det ville være ret essentielt at have en ide om hans preflop call-lavt-3-bet range, samt hvilket image hero har preflop når han 3-better.
Jeg kunne godt folde til hans flop hejs nogle gange.
Som det er nævnt højere oppe så er der ikke mange hænder vi slår.
Han raiser utg, og han caller raise, imo er det AA, QQ, JJ, TT meget ofte. KQ er svær da du har 2 blockere, AQ er mulig, men checkraiser han den på flop? -der er ingen hænder der caller ham som betaler.
Det kunne måske gøres som bluff, men tror dette sker meget sjældent.
Drawy bord ja, men en tænkende villain ved også at draws er sejere i position, så tror sjældent han har T9s, 87clubs osv.
Jeg folder her ofte.
Dit lave 3bet åbner imo op for at villain kan tage af en del mere light end normalt. Derfor kan han sagtens have en del draws her. Auto stack off imo, plus du har 2 draws til bagdøren, aldrig glem bagdøren:)
@ djoffer
han caller ikke nødvendigvis, hvis vi shover. Han bluffer også med air sådan her. Derudover kan du tilføje nøgne FDs, allerede der smider jeg resten af mine skillinger ind, da der allerede er sick mange døde penge i potten.
"plus du har 2 draws til bagdøren, aldrig glem bagdøren:)"
Jeg kunne ikke være mere enig! Jeg mener, overvej lige T ♣ på turn mod TTP - nøøøøj river bliver lir så!
Du kan sgu ikke overveje at folde KK i en reraised pot på det board. Det er jo helt væk? Jeg skubber stakken til midten og sidder og jubler over at jeg har fundet en fremragende spot. Villian skubber alle mulige draws + KQ og AQ heller ikke er unlikely.
@Claude666:
Jeg har et forslag til dig. Hver gang ham der åbner, og der er en der betaler bagved, så 3better du. Bare til 56ish. Når du så har gjort det 20 gange i træk, så begynder han nok at indse, at der er noget galt. Så begynder han at calle lidt. Gerne med A8s. Så flopper han J83, caller floppet, turn slår en K, og du jammer med QT, og han må folde igen. Det repeterer vi et par gange mere. Herefter begynder han at overveje, at hvis han nu for helvede bare fik skillingerne ind på floppet, så behøvede han ikke at bekymre sig om at folde så meget. Og nu har du suckerenden af bettet, for pludselig sidder du med dit crap. Så du tightner lidt op, og 3better din KK, og han caller med QT, og raiser dit flop bet, fordi han VED at den er i fin fin stand på din squeeze range og i øvrigt jammer du ind over med alt muligt lort i forsøget på at vinde så mange 3bettede pots med den dårligste hånd, som muligt.
Nå.. eh.. lang historie kort.
Hvis du er i tvivl om, om du skal ind på det her flop med KK, så lad være med at 3bet preflop, men 3bet i stedet alt muligt skrald, som du roligt kan drysse efter floppet.
Hvis dit spil er således sat op, at du burde kunne drysse her, er der ikke noget i vejen med den her specifikke hånd, men i stedet hele dit spil.
- AB
Alt for lidt preflop. jeg siger min. $62.....
Og som andre er inde på hvis du C-better dette flop er det for at komme til midten ASAP....
Mvh Slot
Jeg syntes du invitere til han skal raise dit noget svage 60$ bet på floppet. Når du better så lidt er det bare ind med resten, da han en del gange vil være inde med en dårligere hånd.
Asger_b er så spot on, så jeg syntes du skal læse det 10 gange.
Ved godt det lyder lidt nedladende, men er ikke ment sådan.
Hvis dine villains altid har en hånd, som kan slå KK her, så er der så
mange andre måder du kan tage deres $ på.
Tak for mange gode svar. Enig i, at 3-bettet skal være større. Tror den var lidt på autopilot, og at jeg ikke fik "ind-faktureret" mere end én spiller.
Ellers kan man vel sammenfatte svarene således, at hvis man er top-tight kan der overvejes et fold, mens hvis man er über-aggro-asger_b-maniac skal den til midten asap ;)
Afslutning på hånden: Jeg sendte skillingerne til bunds, og han havde JJ :(
Jeg syntes egentlig efterfølgende - givet at jeg ikke havde spillet over-aggro - at han dårligt kunne have meget andet end en sjælden AQ som jeg kunne slå.
@Claude: Det er en langt mere afgørende pointe, at hvis du ikke kan skubbe over det der raise, så skal du ikke 3bette preflop.
- AB
KK, RR pot, 105bb............ autostackoff med et smil på læben.
læs det asger skriver en gang til, og løsne lidt(meget) op hvis du får lange løg af at stacke af i det her spot. :)
@Claude666
Jeg er ikke über-aggro-asger_b-maniac og måske til den lidt mere tøre ende. Dette er et auto stack off for mig.
Og er helt enig med ABs sidste svar.
@Claude
Hvis du ikke auto-stacker af med (høje) overpar i en rr pot, så lad være med at reraise preflop -- pointen med at reraise er normalt at skabe en situation hvor man nemmere at få skillingerne ind.
Hvis du kun 3-bet QQ-AA og AK i ny og næ, så er du så tight at de andre kan spille "perfekt" mod dig og have rimelige implied odds (hvis du felter stort set any flop) eller bluff ods hvis du folder overpar!
I den aktuelle hånd fortæller du villain at du har en rigtig stærk hånd og så giver du ham odds til at ramme et set mod dig -- skidt ide. Hvis du insisterer på kun at reraise gode hænder, så må du raise så meget at de ikke kan kalde profitabelt.
Alternativt er at reraise flere hænder preflop, så de ikke ved hvor du har dig.
Mit udgangspunkt er at 3-bette og squeeze ukendte modstandere indtil de justererer -- så tager vi den derfra.
Jørn
Igen tak for comments. Håber ikke, dette kommer til at lyde som om, jeg ikke vil tage råd til mig, det er det bestemt ikke, men jeg synes faktisk det er en interessant diskussion.
Jeg er ikke så tight, som det måske er kommet til at lyde. Over de sidste 65k hænder er mine stats 26/18/3. Jeg har ikke tal på min 3-betting range, men den er væsentligt bredere end qq-aa og ak i ny og næ. Jeg vil sige noget a la de fleste par + suited connectors, når situationen er til det.
Jeg arbejder for tiden med at forsøge at undlade at auto-stacke af med TP og overpar, og det er i den forbindelse jeg søgte input til hånden, da jeg stadig føler, at en væsentlig del af villains range ved den givne linie, og med det givne flop er 2 par, set og AA. En gang imellem er der hænder som T9s som jeg flipper mod, og naturligvis også fra tid til anden AQ, KQ og rent skum, som jeg crusher.
Jeg forstår på kommentarerne, at jeg ikke skal være ked af at stacke af i den situation, med de givne stats, som vel er midt i mellem top-tight og über-aggro-asger_b-maniac, hvilket egentlig var det jeg spurgte om i første omgang.
Jeg tror jeg vil prøve at eksperimentere lidt med en endnu bredere 3-bet range, og indarbejde nogle absolutte skraldehænder, som bare kan skrottes ved modstand.
Du skal vurdere villains range INDEN du better -- ikke efter du er blevet raiset!
PLANLÆGNING PLANLÆGNING PLANLÆGNING
Hvis du vurderer at villains range preflop er AK,AQ,TT-AA, så kan det være ok at checke floppet (og sikkert turn og/eller river) da det er WA/WB (villain har 2-5 outs).
Hvis du vurderer at villains range er 22-AA, SCs, suited aces, KQ etc så er det et easy bet-call.
Om du kan stacke af med top par i både single-raiset og re-raiset pots afhænger meget af villain, så hold øje med hvad det for nogle hænder som villain ender allin!
Jørn
@ claude
Tænk også over følgende:
Hvis I ender AI bliver potten ca 840. Da villain CR kan du skubbe for effektivt ca 310 mere.
Så mod villains AI range skal du bruge 37% equity (310/840).
Her er det interessant at du mod to par (QJ) faktisk har 32% equity. Når man så begynder at indregne KKs equity mod diverse svagere made hands (AQ = 81%) og draws (ca 50-80%) bliver skubbet måske lidt mere oplagt?