NL400, KK vs. nit på lavt board

#1| 0

Villain er tag-nit regular med stats på 20/12/1,7 og med en tendens til at folde light på alle streets. Win% at showdown på 57% over 6500 hænder.

Hvad gør vi på turn? c/c eller b/f eller noget tredie?

- matsa1990 sitting in seat 1 with $234.92
- hero sitting in seat 2 with $467.30------------Hero
- sandmant86 sitting in seat 3 with $142.74
- Villain sitting in seat 4 with $484.02-----------Villain
- Smartydog sitting in seat 5 with $318.76 [Dealer]
- gagga sitting in seat 6 with $405.27

gagga posted the small blind - $2.00
matsa1990 posted the big blind - $4.00
** Dealing card to Hero: K, K
Hero raised - $16.00
sandmant86 folded
Villain called - $16.00
Smartydog folded
gagga called - $16.00
matsa1990 folded

** Dealing the flop (pot 52): 3, 6, 2
gagga checked
Hero bet - $40.00
Villain called - $40.00
gagga folded

** Dealing the turn (pot 132): 4
Hero checked
Villain bet - $120.00
Hero called - $120.00

** Dealing the river: Q
Hero checked
Villain went all-in - $308.02

27-08-2008 01:18 #2| 0

Jeg er mere tilhænger af 99 på turn og folde skub.

Som spillet, finder jeg det svært at finde et call frem, med det du har på ham.

27-08-2008 05:29 #3| 0

Jeg kan ikk se hva du skulle slå som han spiller sådan, så jeg folder river som spillet.

Men som Baker kan jeg os bedre lide et turnbet.

27-08-2008 06:44 #4| 0

Hvordan spiller "gagga"? Det har lidt at sige for villains flop play.
Anyways, har jeg intet mod at c/f turn, vs sådan en dude her. Han better aldrig dårligere for value, checkker sikkert draws bag anyways og folder stort set alt du slår til et turnbet.

27-08-2008 13:16 #5| 0
OP

@hilberado
Jeg kan følge dig i dit argument omkring gagga. Jeg har imidlertid ikke nogen stats på ham og det er klart, at villains call er stærkere med gagga stadig i potten.

@baker og Ketel
Var også selv i tvivl omkring udstik på turn.
Jeg vurderede at udstik på turn var et dårligere valg, da denne type villain formodentlig også folder overpar som 77-TT. JJ+ havde nok givet noget mere action PF, og er derfor mindre sandsynlig i villains range.
Derfor får jeg meget sjældendt et kald af den dårligere hånd.
På den anden side kan jeg godt forvente at villain beskytter sit mellempar ved at byde turn, såfremt jeg checker til ham.
Villains betsize på turn er dog noget stor, såfremt han ønsker at beskytte sin hånd mod overcards eller draw.

Fordelen ved at stikke ud på turn IMO kunne være den information, som villains reaktion vil give mig. Et call/raise betyder at jeg er slået i minimum 95% af gangene og jeg kunne samtidig kontrollere bet-sizing, således at jeg nok kunne holde potten lidt mindre.
Jeg har dog så meget info om villain, at ethvert større move på river (såfremt jeg check-calller turn) er lig med stor styrke. Han er ganske enkelt ikke typen som laver ballede på river i store pots. Af denne grund vurderer jeg at værdien i at lave et probe-bet på turn ikke er så stor sammenlignet med gevinsterne ved at check-calle.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar