er meget i tvivl her, skurkene på nl400 kender mig ikke særlig godt endnu, men det er 2 regs denne hånd er spillet mod, en god ven sagde spil straight forward indtil modstanderne har givet dig grund til andet...men mjaaa
effektive stacks 400ish, bb er Negreanu77 x, har ham til 27/22/3 over 200 hænder
hero åbner 55 fra button til 12, small og big blind betaler.
flop 3♥ 3♣ 4[♣] (pot 36$)
check, check
hero skyder 25$
sb folder,
bb siger 57.50$
herfra er der jo flere linjer, men kan bare ikke se ret mange bedre end den jeg selv tager, da vi kun får action af bedre eller flips hvis vi raiser her...
så jeg betaler de 57.50$
turn 9♦ (pot 151$)
bb skyder 82$
her synes jeg lidt han fjerner en del af hænder jeg var bange for, da han skyder mere for at kunne få stacks ind river obvs...?
hero calls
river K♥ (pot 316$)
bb 211$
hero call
?
nl400, linje med marginal handske
Alle draws bricker ud, og idet han skyder turn + river siger han jo at han har trips/hus pga. 9'eren og K'en.
Hvis han er en aggro abekat kan et kald være frækt her.
Kan ikke bidrage med så meget,
Men har nogle spørgsmål..
Hvor lang tid har i spillet inden denne hånd opstår?
Hvis kun få hænder, er det ikke generelt spew at calle river?
Ellers siger read vel meget..
Tror desværre du er slået, men kan godt lide dit spil.
Når vi caller turn skal river også calles. Credit til villan hvis han better river med 9xcc eller dårligere. River tror jeg du er god >50%
Som std. kan jeg dog godt lide et flop fold. Hånden spiller super dårligt og vi må folde til ret mange turn kort. Villians mængde af air er også betydelig mindre 3-vejs.
topper
hvad mening giver det at skyde turn så lavt, han gør det jo svært at komme til at spille for stacks på denne måde.
vi har ingen nævneværdig dynamik og dette er faktisk den første rigtige tricky pot jeg spiller mod ham..
@becks
ved ikke om han skyder 9x igen, men synes ikke det er usandsynligt, da jeg ligner lidt det jeg har, men tror godt han kender min range i spottet her, og regner med at jeg folder river...
@generelt
når jeg ikke skrev det, var det fordi der ingen dynamik har været mellem os, har ramt lidt sets imod hans overpar i 3 bettede som har givet betaling, men ikke de helt store single raised pots vi har spillet...
Der er en del ting jeg ikke forstår i den her hånd.
Floppet er forholdsvis ufarligt, dog er der som sagt en del draws som du helst gerne skulle have pillet væk, eller du må opgive hvis du får for meget på nakken.
Jeg 3better postflop og finder nok rimelig hurtigt ud af om jeg giver op turn hvis villain caller.
At calle på turn og være i tvivl river forstår jeg intet af. Du forventer ikke han har ramt noget siden at du caller? Så må du også betale af på river.
Hellere 3bette floppet og finde ud af hvor du står end at give dem kort der virker som scarecards for dig og gør at din beslutning på river næsten kun kan være at folde.
My 2 cents.
Det er lang tid siden jeg har spillet NLH cash så det kan godt være at der er sket meget siden da, men jeg håber du kan fange meningen med min post :)
Martin
jeg er selvfølgelig ikke i tvivl, og kalder også river når jeg kalder turn.
min pointe er bare, at jeg tror han shover alle draws og specielt multi draws ind over vores 3bet, og vi finder aldrig ud af om det er et draw eller en made hand vi folder imod, da vi aldrig kan kalde et 4bet shove.
på denne måde giver vi ham mulighed for at bluffe...
Som jeg ser det, må der være langt flere flush draws + to overkort (potentielt str8 draw) i hans range, end der er 3'ere, formentlig kun 33 og måske 43s... Han repper en meget stor hånd her så jeg er bange for flopped full house... Jeg er også lidt bange for han har ramt top par på river med fx KJcc.. Men fra hans synspunkt er det jo en ret stærk linje at tage derfor formoder jeg at der er luft i hans range når han better 2/3 på river.. Men om der er nok luft til om man skal betale... Tja det ved jeg ikke, jeg gad godt have en altvidende poker bot at spørge.. :) mod en super nit er det vel fuldt hus always, mod en tænkende spiller, skal man måske kalde river.
Jeg kan ikke lide at 3bette flop udelukkende for information, virker for stort og dyrt...?
@Martin
3-bet / fold flop et den absolut værste linje du kan tage her imo. Han shipper alle hans draws og måske endda dårligere. Vi lader altså villian udspille os ved at "finde ud af hvor vi står".
Som sayallin selv siger er han self heller ikke i tvivl på river når han caller turn, og det er mere linjen der er til diskussion.
Hvad siger folk til fold flop? Er det for stramt?
Altså villain repper nærmest kun 43, 33 eller 44 (lille PP sandsynliggøres også af hans call frem for squeeze preflop)
Evt repper han en Kx flush draw hvis han er kreativ, men den regner jeg også bare med at han caller på floppet da han checker og boardet er paired... en B/3B AI linie ville være stærkere for ham hvis han havde et stærkt draw og være oplagt når I ikke har historie.
Flop ca click og turn ca halvpot lugter IMO også af, at han vil lade dig drawe (eller self evt selv drawer).
Da det er reg og ukendt hælder jeg mest til fold. Er bange for at 44 og 43 er langt størstedelen af hans range, og selv hvis de ikke er, så er spottet i bedste fald marginalt.
Er det ikke en af disse situationer, hvor man enten laver et slight +EV move eller et stort -EV?
omkring 77, da der er mange flere turn kort jeg gerne vil se + vi slår noget i hans value range.
Men jeg ender nok også altid med et call på floppet, synes bare tit jeg ender med at mucke rigtig mange turns. Synes spottet kommer rigtig meget an på villian og hans postflop 3-bet tendenser i de her spots. Mod mange villians har jeg det fint med at shove 55+ på en semi blank turn, mens der er andre hvor jeg lige så godt kan mucke 55-77 på floppet.
Synes din linje er fin, men problemet er at en dygtig villian er i stand til at shove river med 9x og måske endda dårligere, også bliver vi owned rimelig meget i længden. Hvad gør du på fx. en offsuit 6-T på river? Her vil jeg være tilbøjelig til at folde, da jeg tror de færeste vilians skyder 3 barrels på det board, også er det en dyr linje i længden. K på river er det mest oplagte call kort.
Hælder stadig til at det mest profitable er at folde floppet, medmindre vi en hånd vi kan shove for value på en blank turn.
result?
Fin linje uanset resultatet. Jeg ville dog foretrække at gøre det mod en mand jeg kendte lidt bedre, da du ingen idé har om hvor god han er til at valuebette.
results er skurk viser A4o op river....
og nok ikke er den skarpeste reg, eller også multi table for meget.
synes egentlig hans linje er fin, med at finde ud af om han er foran flop, men så skal han følge op med et ordentligt bet, og havde nok også folded til et 3/4 pot size bet på turn...