Semi tricky spot med en flush. Umiddelbart føler jeg at jeg spiller den fint på alle streets, hvor mange betaler river?
***** Hand History for Game 6683336747 *****
$400 USD NL Texas Hold'em - Sunday, January 13, 04:18:55 ET 2008
Table Table 129233 (No DP) (Real Money)
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: lilltilten ( $874.46 USD )
Seat 4: HERO ( $926.70 USD )
Seat 2: lachinchin ( $305.64 USD )
Seat 5: wowenslowen ( $414.50 USD )
Seat 6: PokerLuckBox ( $416.95 USD )
Seat 3: Eat_My_Nutzz ( $247 USD )
wowenslowen posts small blind [$2 USD].
PokerLuckBox posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ 8♦ 7♦ ]
lilltilten raises [$15 USD]
lachinchin calls [$15 USD]
Eat_My_Nutzz folds
HERO calls [$15 USD]
wowenslowen calls [$13 USD]
PokerLuckBox calls [$11 USD]
** Dealing Flop ** [ J♦, 8♣, T♦ ]
wowenslowen checks
PokerLuckBox checks
lilltilten checks
lachinchin bets [$32 USD]
HERO calls [$32 USD]
wowenslowen folds
PokerLuckBox calls [$32 USD]
lilltilten calls [$32 USD]
** Dealing Turn ** [ A♠ ]
PokerLuckBox checks
lilltilten calls checks
lachinchin checks
HERO checks
** Dealing River ** [ 2♦ ]
PokerLuckBox bets $165
lilltilten calls $165
lachinchin folds
HERO?
NL400 Multiway Flush
Avs.. Ja den er tricky..
No reads what so ever på diverse villians?
Det der taler for et kald er at QK rammer str8, samt gode 2 par kombinationer på bordet.
Da PokerLuckBox og lilltilten sidder i de første positioner kunne de evt. have gået efter et checkraise på turn, efter at have completed str8 eller 2 par?
Jeg tror dog sjældent at lilltilten har flush, så mest om PokerLuckBox kunne finde på at gå efter et CR?
Men spørgsmålet er jo om du er god 1 ud af 4 gange..
Jeg kunne nok godt finde et call frem.
" Umiddelbart føler jeg at jeg spiller den fint på alle streets, hvor mange betaler river?"
Synen jeg slet ikke.. Du har formodentlig 12 outs og masser af FE.. Ergo, jeg raiser floppet anyday.. Du spiller den alt alt for passivt imo og sætter dig selv i et svært spot på river..
Når det er sagt får jeg svært ved at lægge den som spillet og ender nok med at betale..
Pre-flop: Smid den - specielt da hvis du har planer om at sidde og call'e for træk hele vejen og så overvejer at folde et bedre end 3:1 call når du så rammer en flush på uparret bord.
Flop: Vennekilde spot on - der skal raises, hvis pre-flop kaldet skal give mening imho.
Turn: Som spillet fint med check - riverkortet må være omkring 50$ værd for dig og der er næppe nok FE til et bet.
River: Fold kommer slet ikke på tale hos mig - jeg kunne snarere finde på et moderat valueraise, men det ville komme an på reads. Ender nok på kun call uden yderligere reads - men det er muligvis fordi jeg er for passiv (på river)...
(river pot $203)
Anyways kan godt lide dit call på floppet, du får gode odds. Jeg kan også godt lige check på turn, hvis villan sidder med et par A,J eller T heddet det ala ca. 40/60 i villans favør og tror ikke der er meget FE i en ½ BI pot
hvis man vil have FE og odds skal floppet CR, imo
Hvis man lægger mærke til det c/c PokerLuckBox floppet og better ♦river. Det ligner godt nok et flush alt for meget..
Ved ikke hvad jeg gør finder nok et call frem til odds 1-4, kunne være rart med lidt stats..
Nogen der bluff pusher? Det virker som et godt sted imo.
meh, måske er det ikke dybt nok og hans river bet for stort.
Floppet er et nemt raise/call push pga. en enorm mængde døde penge, god equity og et temmelig svagt udstik. River ligner et fint fold som spillet.
At bluff pushe river er ekstremt spewy pga. de odds du tilbyder, og da han har den temmelig ofte.
-synes raise og call er fint på floppet
-Som spillet caller jeg river (måske et leak jeg har at calle for light...)
@ Folk der flatcaller floppet
Har I set, at der ligger 27 døde bbs?
At vi har et monsterdraw med rigtig god equity?
At vores draws er åbenlyse og har dårlige og ofte reverse implied odds?
At vi kan skubbe bedre flushdraws ud ved at felte floppet?
At betteren leader for under halv pot?
At flatcalle floppet er helt i skoven.
@ LOD
Døde penge: Måske, hvis leaderens bet er et tegn på svaghed.
Monsterdraw: Nope, hvis vi kommer allin har vi et nøgent farvetræk som måske endda bliver forfeit af et set der rammer hus eller et højere farvetræk allin 3-vejs.
Draws åbenlyse: Måske, men det er billigt (32 ned i 90?), mht. reversed implied så ja, men det er jo så også derfor vi folder river.
Bedre flushdraws: Måske, men hvis de andre også har et stort combo draw ender vi ofte i et skidt spot
Betteren leader for under halv pot: Sure.. ved du hvad det betyder? Jeg gør ikke..
Flatcall i skoven: Imo forkert
@ Xizor
"Døde penge: Måske, hvis leaderens bet er et tegn på svaghed."
At der ligger ~27 døde bbs i potten kan ikke diskuteres. Om folk så vil conteste dem er en helt anden sag.
"Monsterdraw: Nope, hvis vi kommer allin har vi et nøgent farvetræk som måske endda bliver forfeit af et set der rammer hus eller et højere farvetræk allin 3-vejs."
What? Du har par+gutshot+fd og ~35% mod sets og straights, 50% mod top to, er foran eller flipper mod de fleste TP-hænder og 35% mod K♦Q♦. Kun mod en hånd som Q♦9♦ er vi for alvor nede i sækken.
Derudover: Hvor ser du alle de sets komme fra? Potten blev ikke reraised pre, raiseren c-bettede ikke floppet, og du blocker selv for bundsettet. At komme AI 3-vejs mod et bedre FD og bedre made hand sker ekstreeeeeemt sjældent her.
"Draws åbenlyse: Måske, men det er billigt (32 ned i 90?), mht. reversed implied så ja, men det er jo så også derfor vi folder river."
Det er vi enige om, og det er helt sikkert at profitabelt at calle floppet. Det er bare ikke mere profitabelt end at raise.
"Bedre flushdraws: Måske, men hvis de andre også har et stort combo draw ender vi ofte i et skidt spot"
Som sagt er det kun netop Q♦9♦ der for alvor har os i sækken her, og i øvrigt er det i det hele taget sjældent, de andre overhovedet har et bedre combodraw.
"Betteren leader for under halv pot: Sure.. ved du hvad det betyder? Jeg gør ikke.."
Det kan vi self. aldrig være helt sikre på, men det er da et klart tegn på svaghed at byde så lidt på et drawy flop efter nærmest alle har checket til ham.
"Flatcall i skoven: Imo forkert"
Meget uenig.
Giver LOD ret - med FE er dette et suverænt sted at raise den for at tage den ned eller spille om stacken hvis muligt.
Duce
@ Lod
Efter at have regnet lidt på det er jeg nok tilbøjelig til at give dig ret i at raise/call > call på floppet.
caller river her hver gang, og ja floppet skal sgu have op nakken her af alle de grunde som lod nævner...
Nå ja At pushe river er rent spew imo, vi får aldrig nogensinde pokerluckbox til at folde en flush for 200 mere her...
hvorfor i alverden vil i bluffe river? Hvorfor er det at pokerluckbox ikke kan have en flush?
På river tror jeg det er ligegyldigt om du caller eller folder. Har du slet ikke nogle tal på dem?
Kan heller ikke se hvad vi skal smide af med et allin river bluff, som vi ikke slår i forvejen. KdQd er nok den eneste...
micki, djoffer,
River bluff er nok ikke godt her, men er stacks 200 dybere og river bettet 40 lavere el. bliver det interessant imo.
Bla. fordi det er et spot du sjældent vil se et bluff, de mange døde penge i puljen(lilltilten kan aldrig calle), og at et call nok er -ev.
Jeg har ikke stats på denne computer, men PokerLuckBox er såvidt jeg husker regular nogenlunde std tag og han kan sandsynligvis kun calle et river raise med nutfush(?), hvis han også ser os som std tag. Hvis hans range for hans river bet er stor nok bliver et bluff interessant. Hvis vi kan sige noget om hvilken hænder han raiser på floppet kan det måske være endnu bedre.
Edit: og derudover synes jeg det er sjovt og lærerigt at overveje nye muligheder i hænder.
lægger den på river... mener flushen er for lav, og modstanderens spil flop/turn tyder meget på flushdraw.
mener klart den skal raises flop.. og hvis du vælger kun at kalde flop, ville jeg (måske afhængigt af modstandernes og dit hidtidige spil) vælge at bette fuld pot på turn, hvor du er i position, og alle har checket til dig.
det er risikabelt, men der er gode chancer for, at det tager potten, når alle checker med sådan et board.
@ Alle
På NL400 i de her spot, er et river push/bluff helt og aldeles udelukket, selv med lidt dybere stacks. Du får aldrig nogensinde et fold frem fra en bedre hånd, aldrig.
@ LOD
Jeg har svært ved at se flatcall på floppet være helt i skoven, men jeg må indrømme at jeg er blevet en smule mere overhængt mod at raise floppet. I næsten alle tilfælde ryger jeg til midten ASAP med FD+Gutshot, men der er bare så mange underlige ting ved hvordan hånden udspiller sig. Jeg tror tit vi er oppe imod et højere flushdraw, og jeg synes måske du overvurderer vores FE på floppet, men efter du satte specifikke hænder på folk, kan jeg godt se mit combodraw stadig er rigtig stærkt.
Som jeg ser det, bliver fejlen ved at tage den billige pris at jeg næsten kun kommer til bunds mod en højere farve når den rammer, hvor combodraws sætter mig ind mod de hænder jeg har god equity mod. Alt i alt, har du nok ret i at et raise havde været bedre.
-
Hånden er iøvrigt ændret, river blankede af og blev checket ned, men jeg synes det var et ganske interesseant spot hvis farven ramte :P
@ Xizor
Cool. Jeg synes i øvrigt, det er en god egenskab at kunne give sig i diskussioner :)
@ joonas
Fint nok, at vi kan blive enige om et raise. Jeg kan dog ikke helt forstå, hvorfor du mener, vi ofte er oppe mod et større FD.
Som spillet, og som den udarter sig er vi tit tror jeg. Ikke hvis jeg raiser.
Som LOD mht flop og muck river. Et bluffpush sucks biigtime, og ikke kun pga stacksizes. Standard villains på NL400 folder ikke 9+ flushes. Som at brænde penge at få en unknown på NL400 til at folde en flush, og især så høj en. + villain kan meget vel sidde med nødden.