NL400, OESFD på turn, linje?

#1| 0

Hey,

Spillede den her hånd ved et 6-handed Prima bord i dag.

Jeg har spillet ved bordet en 3 runder, og ingen har lavet noget vildt out of line endnu.

Jeg har 9T.

Villain i CO virker lidt loose og småtricky.

Button er en god, relativt tight spiller.

Preflop:
UTG folder, jeg ($430) raiser til $16, CO ($385) og Button ($1300) kigger, blindsene drysser.

Flop, pot $54: 34J
Jeg better $38, Villain caller, Button folder.

Turn, pot $130: Q

Hvilken linje vælger I her?

I den konkrete situation checkede jeg og Villain smed et bet på $85 ud.

Hvad gør I ved det?

Hvad med river?

Hvorfor?

Peter

19-10-2005 20:51 #2| 0

Hvis en 8,k eller spar faldt, er dit read så du ville kunne få hans penge?
Ellers et fold!

Lyder som en QJ han sidder med.

19-10-2005 21:01 #3| 0

Jeg byder 75-90$. Det her er den eneste måde du kan få valvue hvis du rammer dit draw, og der er stor chance for han folder. Check/caller du tivler jeg på du får meget valvue hvis du rammer. Altid hold styrringen med store draws hvis du er ude af position.

19-10-2005 21:06 #4| 0

Jeg kan godt lide et check-raise all-in her, der en stor chance for at han ikke har en hånd der kan calle og det vil afskrække ham fra at tage forsøge at stjæle pots fra dig i fremtiden.

Hvis det var en tight spiller som du kunne være sikker på havde en hånd som vil betale noget på river ville et call og fyre et bet på en favorabel river være ok.

Men mod sådan en halv-loosey her der kan have et flushdraw/underpair/J/set/2par/mv her er det ikke godt fordi han mange gange har ikke har en hånd der kan betale og du kan ikke rigtig bluffe river OOP.

Jeg ville også kunne finde på at tage denne linje med f.eks. AA eller JJ her.

Må nok indrømme at mit NL spil er lidt rustent for tiden da jeg har overgivet mig til short handed FL, så hvis det er helt ude i skoven så svin mig til :)

19-10-2005 23:46 #5| 0

Synes turn checkcall er at foretrække. Ingen grund til at åbne op for at villain kan blæse dig helt ud af potten, hvis du better, når nu du har samlet en del ekstra outs op.
Et skub ligner for meget et draw, da du med en made hand næppe ville have checket af risiko for at give free cards.

River - completer du din straight går jeg efter et checkraise, da dit draw er ret godt skjult.
Er det din flush, leader jeg river, og caller et bet/push.

River - unimproved. Jeg skriver "rigged fucking Prima" og snupper en Faxe K.

20-10-2005 00:38 #6| 0

Checkraiser turn allin.

Hvorfor:

1. Fold equity
2. Mange outs hvis han beslutter at calle
3. Godt for table image
4. Caller man ligner det et draw og man får ingen betaling.

21-10-2005 20:19 #7| 0

@Xizor: Ville du check-raise all-in på turn med et set - på det her board?

- Asger

21-10-2005 20:19 #8| 0

Nå, men nu må du sku da snart lære at lade være med at bygge pots med de drawing hands OOP..?

Jeg leader som regel turn (½ - 2/3-dele pot) i det her tilfælde, da du oftest vil blive sat på et draw med check-call-strategien, og derfor ikke kan forvente ret meget implied i dine flushouts (dine non-spar straight-outs er dog giftige - som Ole16 siger).
Bliver du raiset - well, så ser jeg på det som en ren potodds-beregning med dit draw mod et set.

- Asger

01-11-2005 11:13 #9| 0

@Hardgrove: Hvordan endte den her hånd - og hvad tænkte du undervejs?

- Asger

01-11-2005 11:15 #10| 0

@Asger

Jeg skal smutte nu, men poster formodentlig svar senere i aften.

01-11-2005 21:26 #11| 0

jeg skubber her - jvf. Xizor

01-11-2005 22:39 #12| 0

@Peter: Husk den her! ;-)

01-11-2005 23:30 #13| 0

Jeg spillede hånden dumt.

Ved at checke turnen smed jeg initiativet væk og gjorde mange af mine draws åbenlyse ved at check-calle.

Grunden er, at jeg aldrig ville checke en made hand på dette board på turn. Dette kunne man muligvis gøre, hvis det havde været et rainbow flop, hvor jeg havde straight draw, der så også samlede en flush draw op på turn. Men det er ikke tilfældet med en flush draw på floppet, da den er åbenlys og derfor meget oplagt for mig at sætte min modstander på.

Derfor bør min modstander vide, at et check efterfulgt af enten et call eller et stort raise (*) IKKE er en made hand, men en draw, og jeg skyder derfor kun andre draws væk med et kæmpe raise (**); ikke nogle made hands.

Jeg mister desuden enhver folding equity jeg måtte have. Og den "bør" være stor her. Villain burde med al sandsynlighed ikke kunne calle et pot bet. Det skyldes, at han naturligvis ikke har odds til en draw, og en made hand, så som en J eller et midterpar har lige fået endnu et overkort at tænke på... ;)

* Hvis jeg næsten VÈD, at Villain vil bette, hvis jeg checker, kan det gå; ellers ikke.

** Hvad har Villain?

BTW, hvad der ikke måtte ske, skete. River var blank, og jeg check foldede til Villains half pot bet. Han viste 56 (ingen spar). Så meget for at sidde og se Seinfeld og en masse andet mens man gambler...

Edit: Jeg følte mig som en lille kælling...

Det blev godt nok sindssygt rodet.

Peter

02-11-2005 01:47 #14| 0

Arh, vi er enige altså. WP af villain i øvrigt at bette turn imod alle standard strategier.

Tak for svaret og tankerne.

- AB

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar