Tom1964 er en super fisk, som allerede har smidt 3 buy ins. Da han checker på turn føler jeg at han er på draw 9/10 gange her, den ene gang har han en monster. Spørgsmålet er så hvad man gør på river, når fisken pludselig vågner op med et overbet? Er det ikke mere normalen at de value better halv pot i disse situationer?
Mod en god standard TAG vil jeg mene det at best er split pot her, og derfor et easy fold. Men hvad gør man når det er bordest ringeste spiller man har overfor sig?
tom1964 is at seat 1 with 423.30
nacho67 is at seat 2 with 1113.40
HERO is at seat 3 with 395.70
boss999 is at seat 4 with 82.64
RandyMoss is at seat 5 with 2094.69
HERO posts the large blind 4.00
nacho67 posts the small blind 2.00
nacho67: --, --
HERO: A♠, 10♥
boss999: --, --
RandyMoss: --, --
tom1964: --, --
Pre-flop:
boss999: Call 4.00
RandyMoss: Fold
tom1964: Call 4.00
nacho67: Call 4.00
HERO: Raise 20.00
boss999: Call 20.00
tom1964: Call 20.00
nacho67: Fold
Flop (Board: 4♣, 7♣, 6♥):
HERO: Bet 63.00
boss999: Fold
tom1964: Call 63.00
Turn (Board: 4♣, 7♣, 6♥, 6♠):
HERO: Check
tom1964: Check
River (Board: 4♣, 7♣, 6♥, 6♠, 6♦):
HERO: Check
tom1964: Bet 220.00 (pot er kun 190)
HERO: ??????
NL400 Overbet af Fish
Jeg ville folde på stedet. Jeg har respekt for hans call på flop og har ingen problemer med at folde river selvom jeg nok folder den bedste en gang imellem.
Hvis man sætter ham til et draw hvorfor så ikke selv bette ud? Af samme grund syntes jeg den skal foldes :)
@Knudsen
Fordi han 10/10 gange kalder mit turn bet, og jeg sidder med mere eller mindre air. Jeg vil helst ikke bygge en monster pot imod en fisk i position, hvor jeg ville have svært ved at kalde noget som helst på river.
Samtidig mener jeg at når den går check/check på turn, at meget tydligt afsløre hans egen hånd. Enten en monster eller et draw, oftes vil jeg mene vi her finder et draw.
River kortet 6[r] er jo et super kort for mig, ingen draws completter. Er der nogle som blockbetter river her???
Jeg tror at hvis han nu skyder ca 150/170 så ville det være er easier fold. Men et overbet på det her board? Jeg kunne vel godt sidde med et stort par som var konservativt spillet?
med dit check på river er der i mine øjne ingen chance for at du har et stort par.
Hvis han 10 ud af 10 gange kalder flop eller turn bet, hvorfor så bette ud? Du får jo ingen info så og du har selv en marginal hånd. :/
Jeg mener stadig at som hånden er spillet ville jeg ikke kalde det bet. I så fald skal det være 100% readbaseret og når du siger han normalt er fisk men pludselig vågner op så ville jeg folde og vente på en hånd hvor jeg har mere end A høj :)
Forresten mener jeg bestemt ikke man overhovedetkan overveje muligheden for en split pot mod en "god standard TAG" :)
Tilføjelse ang check/check på turn.
Dette kan vel ligeså godt være en fisk, der er i tvivl og sit par holder og som er bange for et checkraise fra et stort par? (men ja det stinker af et træk)
Anyway med dit check på river er alt fiskens tvivl om et overpar væk og han better nu ud i håb om at AK kalder :)
edit : stave
@Knudsen
Jeg skyder jo netop ikke turn, det er her jeg mener han 10/10 gange kalder med sit evt draw eller så meget andet. Jeg skyder da altid floppet efter som jeg har raiset den op, lidt info for jeg da med hans call.
Problemet er jo netop at han er en fisk. Hvorfor better en fisk så meget ud på river? Uden at have vist interesse for potten nu.
Spørgsmålet går på om det ikke mere er standard at de skyder mindre, som tidligere skrevet, og at vi her ser et busted draw?
Selvfølgelig er det read baseret, det vil jeg mene alle marginale beslutninger er. Readet er så her at vi har en fisk på semi tilt som allerede har blowet et par buy ins væk.
ok
Du skriver at det ville være nemmere at folde til et bet på $150/170 end $220. Hvorfor det?
Fiskens spil kan, som du selv skriver, betyde mange ting. Enten et monster fx 86, en marginal hånd som 33,55,AJ eller et bustet draw. I princippet kunne hans spil også passe til KK,AA, hvor han spiller på sit image?!.
Jeg mener ikke man er bedst mere end højst 1/4 af gangene og jeg ville derfor folde.
Grunden til jeg svarer på din hånd og ikke dit spørgsmål er, at siden du postede hånden, er det vel også den du ønsker andres tanker om. Ellers kunne du jo have nøjes med spørgsmålet der sagtens kan spørges uden hånden :)
Vi er enige om at "normale" spillere ikke valuebetter med mere end halv pot. Ligeledes ville et bluff fra en normal spiller også ligge her. Det fremgår dog flere gange at han er en dårlig spiller eller på tilt, hvorfor det "normale" spil evt er sat ud af funktion.
:) sry der bliver lidt roddet :)
Det du måske kort sagt spørger om er om villains spil ikke lugter af et rent bluff grundet hans check på turn og hans overbet på river.
Jo det mener jeg det gør.
I den givne hånd ville jeg dog ikke calle da jeg ikke mener at AT er god nok 1:1,86 gange :)
Kan han have 55? 55 med backdoor flush er for nogle fisk en monster... Han ser dine svaghedstegn og slår til. Kunne i øvrigt godt finde på at bette river, som du selv siger.
Fordi et mindre bet virker meget mere som lokkende og som et vaule bet, fra en fisk.
"Vi er enige om at "normale" spillere ikke valuebetter med mere end halv pot"
Sad jeg selv med Quads her eller et højt par skubber jeg hele stacken ind, og lavet et "seriøst" overbet. Men sådan er det ikke min opfattelse at de fleste fisk tænker, de vil bare gerne have noget value i disse situationer. Det skal siges at store overbets er noget jeg først på det seneste er begyndt at bruge mere og mere. Det er utroligt så ofte en fisk bliver forvirret og kalder med junk ;-)
Det er meget lidt sandsynligt at han sidder med et stort par, et under par er dor ret sandsynligt, noget jeg i første omgang ikke lige havde tænkt på. 55 er faktisk ikke et helt dårligt bud.
Anyway..
Siden det kun er os to der snakker om den her hånd. Jeg tænker helt i bund og folder min A høj, men det var satme close på at jeg fandt call knappen i stedet for. Han viser stolt K5off op for en missede OPE, og skriver HAHA i chatten.
Jeg går direkte på DONKEY tilt, der er satme ik noget værre end at blive bluffet af fisken ved bordet ;-)
hehe tyyyyypisk
anyway så ved du nu, at med de samme overvejelser som du selv lavede, er der ihvertfald en mere, der ville have folded :)
hehe ;-)
Jo mere jeg tænker over det, jo mere hælder jeg til at calle, i netop dene situation. Ikke mindst fordi det fortæller bordet at de ikke kan køre mig over og at jeg er i stand til store tyre call''s. Eller at jeg bare er en kæmpe calling stations, begge image''s er ok med mig ;-)