NL400, overpar committe for 150BB?

#1| 0

Er godt og grundigt i tvivl om denne. Måske det blot er at give villain credit for en god hånd eller godt spil på turn.

Jeg skubber turn da jeg er committed såfremt jeg vælger at gå med i resten af hånden.
Ville et flop raise ikke give os en masse information i dette spot, således vi ville få en bedre fornemmelse for vores relative styrke? Derudover kunne vi også få kald fra dårligere hænder.

Villain er 24/21/4 over 1200 hænder med win%aSD på 45%.

- Hagans sitting in seat 1 with $638.00 [Dealer]
- ladmann sitting in seat 2 with $54.50
- Villain sitting in seat 3 with $1205.50<-------------
- ksand sitting in seat 4 with $495.56
- Hero sitting in seat 5 with $633.10<----------------
- sportsmanspa sitting in seat 6 with $293.98

ladmann posted the small blind - $2.00
Villain posted the big blind - $4.00
** Dealing card to Hero: 10, 10
ksand folded
Hero raised - $16.00
sportsmanspa folded
Hagans folded
ladmann went all-in - $54.50
Villain called - $56.50
Hero called - $56.50

** Dealing the flop (pot 173): 3, 8, 6
Villain bet - $92.75
Hero called - $92.75

** Dealing the turn (pot 359): 5
Villain bet - $177.50
Hero went all-in - $483.85

25-11-2008 23:29 #2| 0

hmm,

- Villain cold-caller et 3bet allin
-Villain byder ind i en "protected" pot to gange...

Jeg tror TT er slået her. Det eneste jeg kan forestille mig du slår er AK/AQ typisk AK.

Jørn

26-11-2008 08:29 #3| 0
Pokernets ME vinder !

jeg mucker floppet.

Villain cold caller et 3bet og byder i en protected pot - han bluffer altså aldrig.

26-11-2008 23:17 #4| 0

Som de andre: der er vel ingen tænkende spillere der byder så hårdt ind i en dry side-pot uden at slå noget der kan give action på en dry side-pot...

Jeg sætter range for en 24/21/4 til JJ-AA med størst vægt på AA sekundært KK. (jeg har sværere ved at se ham på 99-TT, 33, 88, 66 med hans preflop cold-call - dog kan man muligvis spille sådan mod Ladmanden med 66-TT og så have et rimeligt sikkert fold, hvis du kommer over toppen - da du rimeligvis har et pænt stramt og pålideligt 4-bet range i denne spot...)

Du er meget dårligt inde mod dette range - klar fold på flop herfra.

"Ville et flop raise ikke give os en masse information i dette spot, således vi ville få en bedre fornemmelse for vores relative styrke?"
Hans preflop call og flop bet er som sagt rigelig info for mig - klart fold herfra.

Turn raise - det er bare endnu værre set herfra m8! Jeg kan se dig samle noget bluff value hvis han er en mand der kan lægge mod dig - men ellers...

Hvis du lige parkerer commitment overvejelserne et øjeblik: Hvilket range sætter du ham selv på efter hans turn-bet ?

27-11-2008 13:04 #5| 0
OP

I håndens forløb får jeg lagt alt for meget vægt på villains aggresivitet og fastsætter hans range til at indeholde en pæn mængde bluffs/draws. Det er i virkeligheden her fejlen sker.
Som Harrington skriver, så er der som regel en sammenhæng mellem betsize og bluff. Forstået på den måde, at store bets som oftest er en reel hånd. I situationen er der kun få argumenter for, hvorfor en dygtig TAG skulle involvere så mange BB's.
Så beslutningen om ikke at mucke, er en stor og dyr fejl.
Villain kalder og vinder med JJ.
Reelt slår jeg kun 99, draws og bluffs. Jeg tolkede hans flop-lead som en god, men ikke prangende holding. Desværre overvurderede jeg styrken af min egen hånd.

Imidlertid vil jeg nok aldrig kunne folde min hånd på river såfremt jeg møder et AI på river da bettet vil være mindre end 1/2 pot.
Selvfølgelig kan den gå check/check på river og jeg i nogle tilfælde vil spare de resterende 300.
Mht. turnraise, så vil draws og overkort ikke folde alligevel, så lige præcis disse holdings bliver charged med raise. Desværre er det så kun sjældent at dette er korrekt.
Villain kalder og vinder med JJ.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar