NL400: Overpar vs cr på drawheavy flop

#1| 0

Helt standard hånd, men kommer helt i tvivl.

Villian i hånden har spillet 30/10/3 men over kun godt 100 hænder. Han har check-raiset flop 1 ud af 5 gange muligt ifølge HoldemManager, så ikke nogen god sample på det.

Seat 2 is the button
Seat 2: ImAPirateHAR ( $424.00 USD )
Seat 4: Lucassofus ( $436.35 USD )
Seat 3: StakeMe4NL10 ( $82.00 USD )
Seat 5: HERO ( $474.50 USD )
StakeMe4NL10 posts small blind [$2.00 USD].
Lucassofus posts big blind [$4.00 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO [ Q Q ]
HERO raises [$12.00 USD]
ImAPirateHAR folds
StakeMe4NL10 folds
Lucassofus calls [$8.00 USD]
** Dealing Flop ** [ T , 7 , 9 ]
Lucassofus checks
HERO bets [$20.00 USD]
Lucassofus raises [$60.00 USD]
HERO???

Synes det er nødvendigt at planlægge allerede nu, hvad vi ønsker at gøre senere i hånden. Men er som sagt i tvivl:

- Call, hvad er planen på turn? Hvilke kort moser vi over et evt turn bet. Tjekker vi ned hvis vi får muligheden. Call er umiddelbart en mulighed på turn IMO.

- Fold, nej vel?!

- Stik stakken ind? Eller evt. 3 bet til 200 og commit...

Håber der er nogen der har nogle gode bud på hvad der er bedste linie, eller i hvert fald hvilke ting man bør lægge mest vægt på når man spiller hånden. Og hvordan i "planlægger"...

Spiller vi hånden anderledes hvis det er en aggro reg i stedet for?

Rasmus

05-04-2009 14:38 #2| 0

Sådan et relativt simpelt spot, hvor du selv bør kende de faktorer der spiller ind i din beslutning. 30/10 virker fisket, jeg folder ikke. Det gør jeg sjældent, men mod strammere spillere og folk jeg kender bedre kan det lade sig gøre.

05-04-2009 14:46 #3| 0

Jeg kan så afsløre at jeg heller ikke folder ;) Og vil meget sjældent have det i overvejelserne...

Så mere præcist kunne jeg vel spurgt: Call og kom ind på gode turns eller kom ind på flop?

05-04-2009 18:21 #4| 0

3 bet ham til 150'ish. 150 er bedre end 200 da han derved føler det er et stærkere move at pushe indover med et draw som vi naturligvis snapper. Der er for mange hænder han er villig til at komme ind med som vi slår. Derudover har du backdoor straight og FD som giver vores hånd lidt ekstra værdi.

05-04-2009 18:50 #5| 0

Jeg bliver ikke særlig opstemt når en 30/10 spiller viser agrasstion på
any flop.

Du kan ikke forvente han ever skyder turn med draws,
og det ligner dem heller ikke at gøre det på floppet. :-/

3bet flop til ca 200 og call allin, vil nok være at fortrække her.
du kan bla glæde dig over at JJ er ikke usandsynlig her.

05-04-2009 19:35 #6| 0

Som Joonas nævner, så er villains spillestil meget vigtig i dette spot. Mod aggresive villains er jeg helt klar også med på at reraise floppet og komme ind med ret god equity de fleste gange.
Den mest snævre range vil være JJ-77, AsKs, As8s, 8s7s, og mod denne range har du equity på 47%. Oftest vil rangen være noget bredere og en gang imellem også rene bluffs.

Men, der er altså også typer som ikke spiller deres draws på denne måde. Den helt store ulempe er, at vi ikke kender villans post flop stats. Mod nittede eller weak-tighte villains med høj win% at showdown og generel høj fold procent til bets postflop, vil jeg godt kunne folde denne hånd i single-raised pots.

I den aktuelle hånd 3better jeg til 200 og snapper. Mod denne villain er det ikke med den bedste mavefornemmelse, da jeg er usikker på villains postflop tendenser.

05-04-2009 21:24 #7| 0

3 better ham bare rimlig kraftigt...et call er lidt tricky da du giver ham rig muligheden for at ramme hans straight/flush draw...

06-04-2009 02:28 #8| 0

Jeg har et alternative til 3bet flop, som oftes er bedre.

Når du har 100 hænder på ham kan du se flere stats end vi har fået,
eks att steal osv. alt dette vil give et indtryk om villain er passiv
udover de 30/10.

Hvis dette er tilfældet tror jeg sådan en villain i dette spot kan spilles
næsten perfekt.

Call villains flopraise.
Villain better en turn som rammer draws= fold
Villain better en blank turn omkring halvpot= Jam allin
Villain better en blank turn 3/4-fuldpot = fold
Villain trykker check. Bet næsten fuldpot og call allin.

Forklare gerne hvorfor osv hvis nogen syntes det lyder tyndt.

06-04-2009 12:17 #9| 0

@Sufferwell

Jeg havde nogenlunde samme plan. Det eneste jeg ikke havde gjort mig større overvejelser omkring var størrelsen på et evt. turn-bet fra hans side, hvilket jeg nok burde have gjort.

Jeg har dog netop svært ved at vurdere hvornår denne linie er bedre at tage end 3-bet/få det ind på flop.

Problemet med din/min linie i denne hånd er at boardet er så drawheavy og at der ikke er ret mange "blanke" kort tilbage som vi gerne vil ind på.
Dette mener jeg taler for at 3-bette flop, men hvornår opvejes det af den pågældende modstander.

06-04-2009 13:10 #10| 0

test

06-04-2009 13:51 #11| 0

@ Rasseren

Mod en kompetent villain kommer du i den sitiuation, at du ofte
bliver bluffet eller skal gætte om du er god for stakken på turn
hvis du ikke 3better floppet.

Det er ikke tilfældet mod en passiv donk, du ved hvordan han
tænker, han er sjældent istand til at lave en made hand
om til bluff osv.

Det skal du udnytte til at spille ham perfekt, det handler også
lidt om frekvens, du bliver måske bluffet max 20% på turn