Hero (CO): $415.90 (21/18, 3bet 6%)
BTN: $424.00 (14/12)
SB: $540.10 (31/20)
BB: $198.69 (44/16)
UTG: $525.70 (18/15, raiser 18% UTG)
Pre Flop: ($6.00) Hero is CO with K♠ A♠
UTG raises to $12, Hero calls $12, 3 folds
Flop: ($30.00) 6♦ 7♠ A♥ (2 players)
UTG bets $20.00, Hero calls $20
Turn: ($70.00) T♥ (2 players)
UTG checks, Hero bets $44.00, UTG raises to $124, Hero
Villain er TAG som hans stats indikerer. Han ser mig som det samme da vi har spillet en del sammen. Vi har ikke noget relevant historie for denne hånd som jeg har noteret mig. Jeg er ikke den store postflop ballademager, men der ryger dog nogle bluffs/floats ind engang imellem.
Jeg vælger at calle pre da jeg vurderer at "3bet/get it in" er mindre +EV end at calle og lokke fisken (BB) med i potten + induce squeezes.
Kan vi blive enige om at hvis villain tager denne linie for value så det kun med hænder som slår os?
Hvad synes I om at lave et c/r bluff i villains sted? Tror I det er likely at han gør det her?
What to do?
NL400 Passivt spillet TPTK mod c/r turn
Tror godt villian kan c/r bluffe her. Villian forventer vel at du 3 better AK. Så han kan sætte dig på et dårligere A som han forventer du folder til et check raise.
Så hvis han virkelig har en monster, virker det som en lidt mærkelig linje for value.
Poples, det er da ganske fint både at CR bluffe her og CR for value.
Jeg mener, at stacks er dårlige til et CR med et semibluff.
@ tinamus
hvilken hånd sætter villian os på, hvis han c/r for value her??
Tror også at semi bluff hænder bliver bettet i stedet for c/r. Så han har enten tæt på ingen equity eller tæt på 100%.
Jeg vil godt lige høre lidt fleres mening inden jeg kommer med mine egne tanker.
På det her board repper villain vores hånd med det her spil, call og lad ham hænge sig selv på river. Hvis han har set, kører han oftest bare bet-bet-bet, da han sætter os på Ax, og da Ax oftest vil folde til turn cr (efter hans tankegang, vi kan jo aldrig have stærkt Ax).
Så call imo og call any river
@Tinamus:
Hvorfor synes du stacks passer skidt til at c/r i semibluff?
Som man siger, lad være med at gå bust i en un-raised pot(limped). Ved ikke om teorien præcist gælder men din AK i dette spot da det er en un-re-raised pot.
Vi ville jo insta stacke-off med i en 3-bettet pot. At cold-calle Ak er for at mindske variance, så man ikke skal tage de 50/50 flips.
Hans range er rimelig polariseret og AT, 98 og sets/2pair ligger mere i din range. Med første øjekast ligner det spasme fra villians side da 95% af middlestakes grinders ikke spiller tricky check-raise turn for value poker. Dit bet virker halv-weak føler bet så syntes at der er gode argumenter for han kan være ude i spas.
I sidste ende er det en mavefornemmelse situation. Spørgmålet:Er han en type villian der følger op på sine bluffs og tømmer magasinet eller lukker han ofte ned?
@Shougi:
Et flatcall på bekostning af et 3bet PF med AKo/s er nærmere for at holde dårligere hænder inde i villains range, underreppe vores hånd (deception) og for at gøre vores spil mere ugennemsigtigt og mindre tilregneligt. Vi skal ikke på nogen måde bekymre os om at mindske variansen i et spot; vi skal slet og ret 'bare' finde den mest profitable linje mod den givne modstander i det givne spot og så holde os til den, indtil andre linjer måske bliver mere +EV senere i hånden.
I hånden i OP ville det i øvrigt blive semigrimt at 3bette en forholdsvis stram UTG-opener med AKs. Hvad fortsætter han med til et 3bet, som vi er godt inde imod? AQ og AJ? Næppe. Næ, et call er fint, men det skal selvfølgelig ikke være et default play (læs: altså, ske 100% af tiden). OP nævner i øvrigt nogle yderligere finde årsager til, at call > 3bet her som oftest.
@OP:
For at besvare dine spørgsmål synes jeg godt, vi kan godt blive enige om, at du er crushed af villains valuerange. I samme åndedrag skal det dog nævnes, at jeg ikke smider hånden i mucken (endnu). Spottet er fint til at check/raise som bluff, da 1) din gå-død-range er latterligt snæver (sets only i hans øjne og måske AK, som han ikke kan sætte dig på særlig nemt) og 2) du ville tage den givne linje med samtlige af dine floats. Og er det i orden af mig at antage, at du mere end 30% af tiden floater dette AXXr-flop IP? Jeg ville calle turn for at reevaluere på river. Det sidste ville langt tiest betyde et call/vbet på river. Ja, af og til kommer vi til at se dumme ud til sets, men det er i mine øjne sjældent.
@poker prince
Lol der er da kæmpe forskel i re-raised pot og cold-callet pot. Og ja så er der jo fordele som deception osv. Sjove ved denne hånd er at villian nok ved at hero har floats, A wrag og ikke kan forsætte med et check-raise.
Når det er sagt så ved jeg ikke rigtig hvor meget leveling war jeg ville sætte mig selv i. Har en nit den, så har han den. Men villians linje giver absolute ingen mening da jeg aldrig tror han ville spille sine value hænder sådan ofte