NL400, Q10 under pres på ramt flop

#1| 0

NL400, 5 handed

:* Spiller 23/18/3 over 300 hænder. Virker ok, multitabler.

Hero har i denne session været i modvind og tabt nogle flips samt fået et par store bad beats. Har dog ikke tiltet endnu, ved ikke om de andre ved bordet tror tilt er på vej. Stilen har været aktiv, men hver gang der har været showdown har hero haft en reel hånd.

Få hænder forinden denne har hero været AI pre-flop for eff. 550, da hero har KK på knappen og :* re-raiser med AK – der bliver 4 og 5 bettet AI og AK suger ud.

Hånd til analyse:
Seat 2: izikol ($1302.60)
Seat 3: hero ($513.90)
Seat 4: :* ($1182.60)
izikol posts the big blind of $4.00
:* is the button

*** HOLE CARDS ***
Dealt to hero T Q

1 fold
hero raises $14.00
:* calls $14.00
izikol calls $14.00

*** FLOP *** K Q T $44
izikol checks
hero bets $33.00
:* raises $101.00
izikol folds
action on hero

Potten er nu på 178. Hero har 466 bag sig.
What to do?

05-06-2008 00:01 #2| 0

Push :)

3-handed, du har lige tabt stor pot og han reraiser dit c-bet.

05-06-2008 11:30 #3| 0

Er der andre, lidt mere nuancerede bud?

@ mads
- Det er 5-handed

- Potten er 3-way da villain raiser

- Har du overvejet en range for hvad villain kunne tænkes at gøre dette med, jf board og _hele_ den beskrevne dynamik (ikke blot at hero og villain har std. clashet tidligere)

05-06-2008 11:48 #4| 0

Puke spot... Jeg havde akkurat samme hånd forleden, og jeg jammede dem bare ind, dog var jeg ikke initial ( jeg kunner derfor være foran overpar samt TP hænder). Jeg var obv helt chrushed til NUTS med re-draw, men spikede en split:) Anyway

Hvad er dit read på villains calling range vs raising range fra btn??

Jeg tager nok en af, og evaluere turn, men et fold er også med i overvejelserne, selvom det virker super weak. Oop på et drawy board, med en god spiller der giver på nakken bag, bliver aldrig rigtig super fedt imo.

Call>Fold>Jam

05-06-2008 12:02 #5| 0

Som Mr_Hit.

Tror ikke din FE er særlig høj og moser du er du enten crushed eller os skal du dogde en masse kort.

EDIT:
Og skurk hejser med en mand bag hvor de spiller for 300xbb.
Taler for et fold, imo.

05-06-2008 12:08 #6| 0

@mrhit
"Hvad er dit read på villains calling range vs raising range fra btn??"

Min fornemmelse er at han oftest blot caller m små pp og jeg har aldrig set ham undlade at raise m QQ+. 10-10 forventer jeg et raise fra uden at være helt sikker.
Som hans pre-stats viser (23/18) re-raiser han generelt de stærke og caller m suitede connectors, men kan selvfølgelig forventes at mikse lidt op.
Jeg ved ikke hvornår han fx synes vi er dybe nok til at 3-bette de mere spekulative (her er vi ca 130bb dybe) hænder pre.

05-06-2008 12:30 #7| 0

Noget andet jeg syntes man skal have med i overvejelserne. Forudsat han er relativ tænkende, så vil han vide at dette flop rammer en meget høj procentdel af vores åbningsrange, og ofte vil det ramme sådan at vi er klar til at stack af. De hænder som vi ikke rammer med (små par, små suited), vil han kunne floate os imod, og tage den ned i pos på turn. Derfor når han raiser her i pos, så forventer jeg faktisk en meget stærk hånd.

Jeg tror vi som minimum er oppe imod KJ her, og nok ofte en del bedre end det.

05-06-2008 16:48 #8| 0

Da jeg så villains raise sagde mit instinkt/erfaring mig at der vist ikke var meget EV tilbage her... meeeen i kampens hede og under en af de værste sessions i 2008 skubbe jeg selvfølgelig indover ham.

Han insta-callede med Q J og jeg kunne ikke dodge hans 21(!!!) outs over 2 streets - spar på river. Sick ul, lol.

Jeg er enig i samtlige fremførte argumenter fra mr_hit og myth.

Den eneste tvivl jeg har tilbage i fremtidige lignende spots er om call>fold, push er temmelig skidt synes jeg. Tror faktisk det er smartest bare at folde floppet her.

05-06-2008 17:59 #9| 0

Fold flop oftest.
Hvor ofte tror du en str8 up 23/28 dude CR dét board uden en hånd? Jeg tror du er 25/75 vs en realistisk range.
Så er der snakken om, om det er exploitable at b/f et så drawy board med bund2 osv. Det er selvfølgelig mere relevant hvis villain er en bandit med masser af bluff-tendenser.

Btw pas på du ikke lader dynamik påvirke dine in-game analyser for meget. (det gjorde i i hvert fald selv for meget da jeg spillede NL400) Hvis der virkeligt er gået lakrids-dynamik i den, tror jeg desuden han bluffer mindre her.

05-06-2008 19:26 #10| 0

@ hilber

- Det er ikke et CR, villain er på knappen.

- Enig i at vi er crushed mod hans range, derfor skriver jeg også "Tror faktisk det er smartest bare at folde floppet her" nederst i min sidste post.

- Ang. exploitable or not; yes det er det, men som du selv siger er denne villain rimelig str8 up og multitabler.

- Ang. dynamik og in-game analyser; i denne hånd synes jeg faktisk dynamikken taler _for_ et fold hvis villain er sane. Jeg skriver jo netop at hver gang der har været showdown har hero haft en hånd og at villain virker som en ok multitabler, så et bluff virker ikke sandsynligt her.
Altså, årsgagen til at jeg pushede i situationen er jo klar og simpel: Jeg røg sgu på TILT i præcis det øjeblik jeg endelig ramte et board og så fik smækket et ordentligt hejs i skallen, der antydede at jeg var i problemer igen.

Heldigvis er BR i orden, så en cykeltur i solen fik mig i bedre humør :)

05-06-2008 20:33 #11| 0

Tilt, jeg så forkert i HH, sickening. Det ændre det en smule i guess, men vi er vist ret enige anyways.

Crist jeg gad godt at jeg blot skulle bruge en cykeltur for at blive i godt humør oven på et sick run:)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar