Villain er en nittish regular, 21/12/1.8
Han er begyndt at tage en del flops af mod mig i position - jeg raiser TT i MP, han caller med Q9s i CO, bet/call 99x flop, jeg checkraiser ham all-in på T turn og tager hjem.
Har en gang tidligere kaldt min blind åbning, kaldt twotone flop, raiset turn, foldet til et push.
Hvis villain er opmærksom på stats, spiller Hero 23/20/3.
Seat 2: Hero ($541.00)
Seat 3: Villain ($398.00)
Hero posts the small blind of $2.00
Villain posts the big blind of $4.00
Dealt to Hero Q♦ 9♦
3 folds
Hero raises $14.00
Villain calls $14.00
FLOP *** 2♦ 2♥ Q♠
Hero bets $22.00
Villain calls $22.00
TURN *** 5♦
Hero bets $51.00
Villain raises $170.00
Med hans forholdsvis store raise, har vi nok ikke meget FE. Et call virker skævt. Dog kan det ikke udelukkes at han smider en bedre Q en gang imellem, og jeg ser ikke mange 2x i hans range.
Hero?
NL400: Q9s i blind battle mod nit
Folder igen ret hurtigt.
Kan ikke se ham C/R turn til 170 med en bedre Q for at drysse til et push. Jeg tror vores FE er = 0 medmindre han bluffer, og jeg tror ikke at han bluffer særligt ofte i dette spot. Jeg tror heller ikke at han C/R'er en dårligere Q for value.
Fold>call>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>push
Hmm, mit første indskud er push>call>fold :-)
Check/call turn?
Det er begrænset hvad vi får action af på et turnbet, som vi slår, og vi har samlet en lækker bagdør op + vi har SD-value.
Jah, C/C turn,
Og C/R Q, 9 og ♦s såfremt de falder på river, medmindre han har en meget lav riveraggression + er passiv/weak - Så leader du selvf.
Ja, et C/C lyder fornuftigt.
Dog passer det bare ikke så godt i strømliningen i forhold til 2nd barrels, som jeg bliver nødt til at fyre nogle gange i disse spots, da villain peeler floppet med en rigtig stor del af hans PF calling range..?
Hvis villain peeler floppet med en rigtig stor del af hans PF calling ranges og altid byder turn derefter, er det netop at C/C er fint. Hvis han derimod ofte checker bagved på turn kan vi snakke om at du skal til at ændre din range+frekvens for 2nd barrels.
Jeg er enig i turn c/c. Hvis villain konsekvent tror du bluffer, kan jeg dog godt på sin vis retfærdiggøre et bet, men du skal altså kende villain meget grundigt, før du ved noget som helst om hans adjustments til din 2ndbarrel frekvens.
Som spillet, er jeg enig med Kalash, selvom jeg i realiteten nok caller turn mere end jeg folder. Push er af h til, obv.
- AB
Jeg kan ikke forstå hvad i har mod et push. Villain har en tendens til at tage et flop og og raise turn i noget semiskæg. Hvorfor skal vi give ham credit for at reverse dette?
Derudover tror jeg ikke, villain raiser turn med Q bedre kicker særlig ofte. Der går han nærmere i calldown mode.
Villain ligner langt mere 22, 55, PP's der bliver forvandlet til bluffs eller air der har floatet. Han kan evt have opfanget samme flushdraw som os. Derudover caller små PP's der bliver "forvandlet" til bluffs, ofte et AI alligevel i ren frustration, hvilket deres raise var i 1. omgang.
De gange han har os slået, men hvor vi ikke trækker dødt eller semidødt(55) har vi 12 outs + 1 split out mod bedre Q og 11 outs mod slowplayet OP.
Jeg mener ikke vi kan calle og folde river, da villain godt kan være på tilt vs hero, jvf deres indbyrdes historie.
Ved et push for vi value fra et flushdraw og engang imellem fra andre donkede hænder.
Bump...
Dog er jeg blevet i tvivl mht. skub vs. call/call river. Vender tilbage imorn.