NL400, 5handed, eff stacks 416.
Villain (superjet) er 20/8/1 over 400 hænder. Har dog ikke spillet mod ham i 2 måneder og i denne session har vi ikke haft nogen clashes.
Hero har været rimeligt aktiv, men er ikke blevet fanget i noget nævneværdigt gris. Superjet har været stort set ikke vundet en pot i denne session, som hidtil løber over ca. 60 hænder.
Seat 2: Superjet ($416.00)
Seat 4: hero ($472.37)
Superjet posts the big blind of $4.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to hero [Q♥ 9♥]
1 fold
hero raises $14.00
Superjet calls $14.00
*** FLOP *** K♥ Q♣ 5♠ $30
Superjet checks
hero bets $24.00
Superjet raises $48.00
hero calls $48.00
*** TURN *** 4♣ $126
Superjet checks
hero checks
*** RIVER *** A♥ $126
Superjet checks
hero bets $126.00
Hvad synes I om mit spil i denne hånd?
NL400 Q9s rammer, men laves t bluff
Tjekker bag river bag. Hvad vil du betales af? Og hvad forventer du han folder?
Hvad vil du reppe udover AK/AQ?
@Tina
Ved ikke lige hvorfor jeg ikke så den.
Men ændre ikke på mit river tjek.
Du beskriver ham som typen der betaler river i det spot med Kx...
Så enig med Myth => Check River bag ved...
damster
Villains click på flop forvirrer mig noget, det kan være en monster men obv også mulighed for noget skæg. Jeg kan ikke huske at have set click-CR fra villain før.
Da villain så checker _både_ turn og river giver jeg ham ikke længere kredit for en stor hånd.
@ myth
Jeg vil ikke "betales", mit riverbet er et bluff.
Jeg forventer/håber han folder alle et-par hænder med Q eller K. Selvfølgelig er der størst mulighed for at folde Q, men en nøgen K ser bestemt noget tynd ud givet action i hånden samt overcard på river som umiddelbart passer godt til en pf-raiser.
Jeg forsøger at reppe AQ/AK og JT, som vel ofte netop vil caller clicket på floppet, checke turn bag og skyde river.
@ damster
Hvor ser du i min beskrivelse af villain at han - givet action so far - er tilbøjelig til at betale 126 på denne river med Kx?
@SNTB
Synes problemet er du vil reppe en lidt for smal range.
Men altså hvis du mener du kan smide ham af en Kx og ned synes jeg det er fint nok, men jeg betaler med Kx.
Er godt klar over hans linie ikke er særlig troværdig, men en der spiller 20/8/1 er lige passiv nok og tror du nemt kan se Kx og lign her.
Og hvis du ovenikøbet har været ret aktiv og han spiller passivt. Han kan vel nemt give dig for meget kredit for din aggresivtet og vil lade dig skyde. Og evt. ikke skydes af hånden på turn/river.
Skal ærligt indrømme jeg ikke bryder mig om det, men hvis du mener du kan skyde ham af Kx kan jeg godt lide det. Men det er helt op til din opfattelse af skurk :)
@ myth
Tak for nuanceret input.
Jeg kan sagtens følge din tankegang langt hen ad vejen - vi er delvist enige. Mod dig ville jeg nok ikke forvente at du foldede en K, men omvendt tror jeg heller ikke du clicker-floppet for at checke turn når et flush-draw rammer hvis du sidder med en K :)
Jeg tror dette spot handler meget om at tilpasse sin level-tænkning til hvilken villain vi sidder over for, altså at ramme _præcist_ et level over villain, hverken mere eller mindre.
Jeg synes villain i denne hånd afslører sin hånd (pga check-check og check) som luft eller en svag/semi-svag made hand, og da en perfekt river rammer til at reppe AQ/AK/10J synes jeg det er værd at forsøge et bluff.
At jeg så - givet villains action so far - ville bette river mindre fordi jeg "ved" at han er svag er en anden sag, men jeg er ret sikker på villain ikke selv tænker så langt.
Anyway, snævert spot synes jeg, men principielt interessant ifth. udnytte en relativ simpel villains tankegang og betting pattern.
Er der nogen der folder til clickraiset på floppet uden reads?
Ser ikke rigtig en hånd som villain vil clicke som vi slår, eftersom villain nok ikke clicker Str8draw OOP.. Og en 20/8 nok ikke spiller dårligere hænder end Q9 på dette flop..
Så hvis man caller flop click c/r er det for at floate eller bluffe villain af hans hånd?
Siden jeg callede kan jeg da give mine årsager:
Hvis vi _ved_ at villain har KQ/set caller jeg selvf ikke.
Men da clicks kan betyde meget fra stort set alle spillere kan jeg ikke folde til de odds (24 i position for en 102-pot)
Så der lidt forskellige grunde til at calle:
- Odds til at trække ud mod bedre made hands.
- Float, se turn-kort plus action an
- Potentielle bluf-muligheder
Vi har desuden et bagdørs-farvetræk, som kan blive meget profitabelt hvis det rammer os, og som sagt har vi alt for gode odds til at folde 2nd pair her uden yderligere reads.