Eff stacks 400
Villain er reg, spiller ca. 8 borde med stats 20/16/3,9, 3b 5,1%.
Hero har spillet semi-lag.
Ingen dynamik med villain.
Villain($209)
Villain2($65.98)
Villain3($682)
iRockNRoll ($400)
Hero($400)
Villain4($494)
Villainposts (SB) $2
Villain2posts (BB) $4
Dealt to Hero J♦ Q♣
fold, fold,
Heroraises to $12
Villain4calls $12
fold, fold,
FLOP ($30) J♠ 6♣ 2♠
Herobets $20
Villain4raises to $60
Herocalls $40
TURN ($150) J♥
Herochecks
Villain4bets $95
Herocalls $95
RIVER ($340) K♥
Synes umiddelbart flop/turn er std.
Villain ligner efter min mening inden river sets, 45s og JT-AJ, og Axs.
Kan vi betale et riverpush hvis vi vælger at checke river?
NL400, QJo rammer og sættes under pres af seminitty reg
Svær hånd, men umiddelbart virker det som en dårlig ide at call turn for så at folde river. Sidder villian med et busted flushdraw tror jeg ofte han gir op på river pga. paired turn kort, tror derfor turn shove er det rigtige spil. Du er stadig et pænt stykke foran villians range på turn og der er en del draws, som du alligevel ikke får noget ud af på river.
River er klam hvis han stikker stacken ind, men jeg ender nok med et call medmindre jeg har et rigtig godt read. Shover dog turn hver gang.
@becks
Bare for at være sikker. Et CRAI for 370 ind i 250 på turn? Hvad bliver vi nogensinde kaldt af som ikke slår os?
@Phedemark
Spiller du aldrig et draw sådan? Bet-call flop og check-shove turn?
@OP
Check-call river er fint. Shover han river repper han jo ret tyndt. 66, 22, KJ og AJ som slår os. K river gør KJ less likely. Derudover er K et perfekt bluff kort for hans draws etc.
Check
Call
Synes PN analyser for tiden handler om de syge folds hele tiden(kk, middelset, trips ok kicker mod regular etc) umidelbart virker det mere seriøst at folde her end i de andre hænder og ville overveje det mere kraftigt hvis du fx havde åbnet utg og villian havde kaldt utg+1.
Men umiddelbart shover villian måske j9 og j10 også, plus der er en masse bluffs i hans linje som han måske shovere oftere på det riverkort. jeg kommer ikke væk ihvertfald, med mindre jeg har et specifikt read/gut på villian
Og nu skal denne tråd ikke omhandle at flame mig yderligere - der er nok af den slags i min egen tråd:D
Check/snapcall river imo. Jeg hader btw at CR turn AI. Villain har imo hhv. air or "nuts" mostly.
Jeg hælder mest til C/F til et shove i billetten, da villain's betting size ser ud til at være af en tilpas "spiselig" karakter på alle streets til at lokke os ind i potten. Med undtagelse af J10/J9 tror jeg (og jeg er ikke engang sikker på, at han shover disse), at villain checker alle hænder bagpå, som vi slår, og jeg synes ikke lige umiddelbart, at det er et oplagt bord at spazze ud på, så hvis villain er ok sane, tror jeg desværre, at vi må se os slået her, hvis han shover.
@hahila - jeg er ikke enig i, at denne hånd minder om de andre hænder, som du refererer til - i de hænder du nævner, mener jeg i øvrigt også, at stakittet skal ind - på trods af, at vi må smide en stor hånd her.
Da jeg spillede hånden, syntes jeg at jeg spillede tæt på face up på turn, pga. mit c-c ude af position på et paired FD-board.
Der er ikke mange check-calls i min range på turn, som indeholder draws - hvis nogen overhovedet - og det burde villain nok have en god ide om at sådan er det for de fleste heros.
Hvis man antager at villain skubber river med alle FH + jacks (jf villains stats vil der være flere AJ/JK/JQ end Jx), men vælger at opgive sine draws en god del af tiden (fordi han ikke forventer vi har et draw) synes jeg egentlig det er en ret marginal beslutning.
@ CRAI på turn
Mod en reg synes jeg faktisk det er ok, da vi nok en del af tiden vil tage samme linje med et draw.
Dette støttes vel også af Phedemarks kommentar "Hvad bliver vi nogensinde kaldt af som ikke slår os?" (tror dog godt vi kan regne med calls fra JT/J9 :) )
jeg var nok en kende hurtig, og var den forkerte tråd at brokke sig over syge folds, da den her godt kan foldes på river.
jeg kan ikke finde på noget fornuftigt, jeg kalder mod de fleste af mine villians og det fungerer, men kan også sagtens se en del spots hvor det vil være fornuftigt at check folde river. (jo specielt hvis du har en fornemmelse af skurken ofte vil checke bag på med missede draws)
@ hahila
Jeg er både enig og uenig med dig. Min std. linje inden jeg spillede denne hånd var helt sikkert ligesom din; c-c river.
Aktuelt skete dette:
check... check, villain viser K♦Q♣.
Jeg skriver i chatten at det var en fin river, der reddede ham fra at bluffe stacken (var lidt steamet).
Villain skriver at han alligevel aldrig ville bluffe videre hvis han ikke improver river (Det kan man selvfølgelig vælge at tro på eller ej).
Men dette fik mig i hvert fald til at tænke følgende:
1) En fornuftig villain kan ikke umiddelbart forvente at vi folder river her, med den linje hero tager på flop/turn.
2) Semi-nit eller ej, alle laver moves. Jeg kiggede senere på villains raise cbet-stats, de siger 8% (xk hænder) , hvilket er ret lavt.
3) Vil jeg gentage min check-call-strategi i lignende spot? Sandsynligvis, selvom jeg synes der er ret gode argumenter for at folde her mod en sane villain.
et c/c river virker std - og det er det jeg ville gøre mod de fleste villains. Tbh synes jeg de skal være ret nitty før jeg ikke c/c'er.. Ikke mange kombinationer der slår os. Desuden er kongen et godt kort at bluffe for ham.
@SayNoToBots
Så du tror på hvad en regular skriver til dig i chatten? :-)
Det virker ikke oplagt for villain altid at bluffe videre, men man kan ikke udelukke det. Jeg synes det er oplagt han kan have et flush draw her.
Desuden kan han valuebette dårligere Js (JT, J9 og måske J8). Desuden findes der nogen som valuebetter f.eks. AA på river.
Jørn