Party, NL400, 6mands
Reads på callmeonce2: Virker donket. Har set ham klikke fra knappen med T2o
Har set ham cbette 20 ind i 19 HU i pos. på helt flop (A 5 Tr), med air
Har set ham skyde 2B's med air
(Disse reads kommer fra et andet bord, hvor han også sad)
- Pawel har jeg kun stats på fra 300 dataminede hænder. Her ligger han på 19/17/3.8
Jeg er ny ved dette bord
Fyr løs med comments...:
Seat 1: BU113T5 ( $588.80 USD )
Seat 2: callmeonce2 ( $785.10 USD )
Seat 4: PawelTazyk ( $1,003.30 USD )
Seat 6: Schundi2k ( $1,280.90 USD )
Seat 5: Saibot1987 ( $420 USD )
Seat 3: Alexxxos ( $396 USD )
Alexxxos posts small blind [$2 USD].
PawelTazyk posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Saibot1987 [ Q♠ Q♥ ]
Saibot1987 raises [$16 USD]
Schundi2k folds
callmeonce2 calls [$16 USD]
Alexxxos folds
PawelTazyk raises [$66 USD]
Saibot1987 calls [$54 USD]
callmeonce2 calls [$54 USD]
** Dealing Flop ** [ 5♥, 7♥, K♦ ] Pot: 198
PawelTazyk checks
Saibot1987 checks
callmeonce2 checks
** Dealing Turn ** [ 6♥ ] Pot: 198
PawelTazyk checks
Saibot1987 bets [$123 USD]
callmeonce2 calls [$123 USD]
PawelTazyk folds
** Dealing River ** [ 2♦ ] Pot: 444
Saibot1987 checks
callmeonce2 bets [$212 USD]
Saibot1987 calls [$212 USD]
NL400: QQ i 3-vejs pot
Jeg kan ikke lide coldcallet preflop, men ellers ser det vel nogenlunde ud.
Villain valuebetter sandsynligvis ikke ret tyndt, så river callet er helt fint.
@Asger_b og Thyssen
Går stærkt ud fra I kalder et skub? - Gør I det samme med JJ? TT? 99?
Jeg skubber pre her, ubehagelig situation post flop med QQ. Som spillet tror at jeg et check turn oftest forekommer hos mig, men jeg kan ikke se problemer i at bette. Er lidt uvant ved linjen, da jeg som sagt skubber pre, men kan ikke forestille mig at folde river.
Kunne være intersseant med nogle uddybende kommentarer til coldcall vs. 4-bet pre.
- Jeg betalte af og tog hjem mod villians 8♣8♠
Jeg foretrækker at 4-bette preflop og calle et shove.
Jeg synes i øvrigt ikke at river er noget let call.
Jeg kan godt lide flop/turn/river. Jeg kan også lide preflop callet. Du får donk med i puljen med en god chancen for han stacker af og tvinger tag til at spille ærligt. Hvis donk er en bedre spiller 4-better jeg.
Hvis vi 4better preflop, viser vi så ikke vores hand face up? Vores 4betting range UTG er vel utrolig smal, og QQ er i den laveste ende af vores range. Jeg tvivler på villain betaler af med AK til et 4bet UTG.
Drengene... lad vær med at fortæl mig jeg skal 4bette mere UTG.
@Abehjerne
Hvis vi nu skal kigge på hans riverbet.
Hvis det var HU, og han bettede 3/4 pot, ville det så ikke havde været et godt 'valuebluff'?
Eller har jeg misforstået noget? :s
erode,
Det er forfærdeligt. Han better sandsynligvis Ks og flush draws på floppet. Det er langt fra sikkert han better et K på river selv hvis han skulle dukke op med det. Der er flere missede draws og hans image er skidt.
Hånden er super elendigt spillet imo. Du kalder ca 100bb's ned med midpair - eneste du slår burde være et bluff. Villain sejler jo fuldstændig i den her hånd. De fleste ville spille semi stærke konger på samme måde. Jeg hælder mere til et fold preflop end jeg hælder til et 4-bet. 4-bet er jo helt væk utg med queens?!!
Jeg checker helt klart turn og tager den derfra.. Lille valvue bet river hvis den når dertil.. Som spillet turn better jeg enten småt (<100) eller check/folder riv er. Efter min mening kan der ikke være nogen værdi i c/c her.
Det kommer vel også an på, hvordan vi spiller AA/KK her. Hvis vi altid 4-better pre, bør QQ vel også indgå i vores 4-bet range, for at villain ikke kan spille perfekt mod vores 4-bets.
Jeg 4-better mod en reg, mest fordi så mange 3-bet squeezer enormt light.
Jeg er dog interesseret i at høre omkring størrelse af 4-bettet. Thyssen du siger $222 - hvorfor denne størrelse i stedet for et push? Med 100xBB stacks, kalder du vel et push?
Jeg kan ikke lide at smooth calle med QQ her af to årsager:
(1) sandsynligheden for at der kommer et overkort er stor med QQ
(med KK eller AA smoothcaller jeg nogle gange her)
(2) vi risikerer en 3-way pot hvis vi kalder
Det lugter langt væk af et squeeze og en 19/17 spiller på 2/4 burde have dette i hans arsenal, så QQ er langt foran hans range ---> 4-bet og tag potten ned. Mod en über-aggresiv villain kan du nemt komme all-in her mod AK og JJ/TT.
Jørn