Villain er sane reg, men til tider en smule tricky. Han var været ude i et par marginale spots, men ikke noget fuldstændig out of line.
Villains stats er 21/14/3 over 300+ hænder.
Jeg er godt klar over preflop-raisestørrelsen er noget lort. Kommentarer til flop-spillet ønskes.
GAME #1417170260: Texas Hold\'em NL $2/$4 05-Feb-2009 22:04:31
Table Ancona
Seat 1: threeface3 ($200.00 in chips)
Seat 3: Villain ($654.35 in chips)
Seat 5: syjeflush ($236.38 in chips)
Seat 6: PatrickCowley ($1,104.65 in chips) DEALER
Seat 8: Hero ($628.20 in chips)
Seat 10: Upay4myA5 ($463.00 in chips)
Hero: Post SB $2.00
Upay4myA5: Post BB $4.00
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero: ♠Q ♦Q
threeface3: Fold
Villain: Raise (NF) $12.00
syjeflush: Call $12.00
PatrickCowley: Fold
Hero: Raise (NF) $32.00
Upay4myA5: Call $28.00
Villain: Call $20.00
syjeflush: Call $20.00
*** FLOP *** ♣2 ♥3 ♣4
Hero: Bet $104.00
Upay4myA5: Fold
Villain: Raise (NF) $622.35
syjeflush: Fold
Hero: ????
MVH Skod
Edit: glemte stats
NL400, QQ in trouble.
Ville også som du selv er inde på sige dit raise PF skulle være til 52-56 stykker.
På floppet er det et fold for mig hver dag hele året rundt.
Du har jo fortalt hvad du har med dit raise og bet på floppet.
Han har et set der så ofte, det kunne måske være et flush træk med noget st8 træk til men der er vi alligevel heller ikke godt ude.
fistpumpsnapcall :)
Jeg giver ikke villain meget credit for sin pf linie og flopoverbet.
For 150BB... så skulle han være helt ude i skæg.
Det kan du da ikke mene ManCini.
Vil endda gå så vidt som til at byde på han har 3♣ 3♦
Den skriger af reverse. Men jeg ender nok med at kalde den her ret ofte.
Synd din 9T♣ missede, men du spiller den osse fint nok imo.
Jeg er altså enig med Mancini i at vi ender med et call. Dog langt fra et SnapFistPUmpCall som der bliver sagt :)
Jeg mener ikke at en sane villian vil skubbe stakken ind her med et set, da han ved at villian har overpar måske AK,AQ.
Jeg hælder mere til at villian har et draw, ala 55 eller måske endda diverse ♣nut draws...
Jeg sætter villian på AK♣ / Ax♣ draw.Jeg ville calle da jeg godt mener at man kan forsvare det.
@MrFrank
En sane villain vil da netop skubbe et set i dette spot, da der er mange klamme turn kort, og han ved at villain most likely betaler lettere af grundet drawy board?
Til hånden, den er ikke reverse, da du ikke spiller 21/14 skod? :)
Jeg ender også med et call, og det er ikke close.
@ Joelol og MrFrank
En sane villain jammer IMO både draws, 2 par, sets og straights, da det vil være decideret dumt, at lave forskel på de to.
@ tyren
Du er meget tæt på spot on. Det er reverse, og jeg havde ♣8♣7 i hulen. At jeg så er running sick hot og fanger løbe-trips ændrer ikke på det er et interessant spot, da jeg ønsker at vide, om jeg har noget FE her, og min beslutning dermed er +EV. Det lader til, at jeg ikke har så meget, som jeg havde regnet med... Tror nu umiddelbart, at jeg holder fast ved jam her, så jeg lettere kan få betaling for mine sets i lignende spots.
Sagen er at Hero(altså villain) her spiller med åbne kort, da han flere gange har gay-3bettet sine høje par. Jeg er således 100% sikker på, at han har AA-QQ, og vælger alligevel jam. Hvis han er god, så ved han også selv, at jeg ved han har overpair, og hvis han er rigtig-rigtig god, så ved han at jeg ved at.... lalala... Derfor det er så svært at vide hvor man har sin modstander nogle gange.
mere @ tyren
Nu er det min første reverse, og jeg vil gerne være i stand til at lave reverse analyser, der ikke er så let gennemskuelige. Hvad gjorde, at det var så tydeligt?
@Joelol
Jeg spiller langt fra 21/14/3, men det har jeg åbenbart gjort over de ca. 300 hænder, det svinger sgu mellen alt fra 34/30/5 til 15/12/2 på så få hænder.
@Rippon
Tror det er et fint fold i længden... I hvert fald readless. Jeg folder ofte overpairs i lignende klamme spots.
MVH Skod
@Skod
Jeg sagde ikke at en sane villain ikke har draws, 2 par, straight osv. jeg påpegede blot at en sane villain også jammer et set her, som oftest.
"Hvad gjorde, at det var så tydeligt?"
Imo 2 ting, din overskrift("in trouble") og det latterlige preflop raise som en begavet ung mand som dig nok ikke laver. Hvis man har læst et par af dine HH's ligner Villain også bare mere en linje du ville tage, man har jo læst et par af dine HH's efterhånden :)
GG Sir
@ Joelol
I know you know :)
Tror bare QQ er ret skidt inde imod rangen, da han er langt bagud ofte, og marginalt foran ofte.
MVH Skod
@ skod
equity win tie pots won pots tied
Hand 0: 41.111% 39.57% 01.54% 6268 244.00 { QdQs }
Hand 1: 58.889% 57.35% 01.54% 9084 244.00 { JJ, 44-22, AcKc }
Dertil tror jeg så du måske endda kan tolke hans store bet som nok ikke værende top set eller en floppet straight super ofte (Ikke at straights er en stor del af hans range)
At folde her virker som en rigtig stor fejl :)
@Joonas
JJ er aldrig i rangen der IMO... Eller.... Fedt jeg skriver IMO om min egen range... Det der reverse er sgu ikke til at finde ud af.
JJ jammer aldrig her. Problemet med QQ callet er, at man enten er en mindre favorit, eller også er man overdrevet langt bagud.
Har ikke selv det der smarte program.
Kan du prøve at sætte rangen til: 22-55, A5s, Axc, 65s, 67c, 87c, 98c, JTc, QJc, KQc. Det er nok alt jeg kan gøre det med. Måske et par af 1 gappede T8c f.eks. også.
Naturligvis jammer jeg ikke alle draws og ingen sets. Det ville være tæt på det største leak i verden.
MVH Skod
Hand 0: 36.771% 35.85% { QdQs }
Hand 1: 63.229% 62.31% { 55-22, AcKc, AcJc, AcTc, Ac9c, Ac8c, Ac7c, Ac6c, A5s, Ac3c, KcQc, KcJc, QcJc, QcTc, JcTc, Jc9c, Tc9c, Tc8c, 9c8c, 9c7c, 8c7c, 8c6c, 7c6c, 7c5c, 65s }
Tror det var denne range du efterspurgte..
MEN - har kan nu AA (Som du påpeger en 1/3 af hans range) mister du jo en del equity på alle dine AXc... Du mister naturligvis også equity fra KcQc samt KcJc..
Hvis jeg ikke lige var på vej efter morgenbrød lavede jeg gerne den range (altså QQ-AA) mod din range, men nu har du et fingerpeg :) Hvis du gerne vil se en udregning, så skriv det lige, så laver jeg den om et kvarters tid..
På NL400 og med den linje villain ligger for dagen PF og for derefter at potte floppet, har du meget lidt FE. Det er -meget- ofte et overpar og det ryger ikke i mucken efter et PSB.
@ Rippon
Villain har i dette spot os tæt på aldrig slået - altså det er noget af et overbet, han kommer af med her. Oftest er det bare et farvetræk, af en eller anden art.
Jeg vil gå så vidt at sige, at han aldrig har set her.
@ Mancini
Spiller du aldrig dine sets, som om de var draws? Prøv det for dælen. Det er der sgu $ i. In this case er villain mig, og jo. Villain gør det med set her.... HVER GANG!
@ Turbofluen
Jeg er 100% på min 87 er oppe mod overpair. Og derfor var jeg interesseret i FE, men der er tilsyneladende ikke så meget... Han tankede ellers helt i bund før han kaldte... Og som nævnt tidligere, så skal jeg bare sørge for at have en range, der slår QQ.
MVH Skod
@skod
Nu er det 4* over mit cash-limit, men jeg vil give dig så evig ret i, at det er MANGE $ lige i forret at spille set/hus, som et draw!
Gør det også ofte i tours, og det er jo ufatteligt hvad folk stakker af med på et J♣10♣6♦ board, hvis man CRAI! Altså vi snakker AJ der bliver INSTASNAPcallet, mod mit dejlige set i 6'ere!
@ Skod
Lol, jo .. Skulle mene jeg efterhånden har så meget erfaring, at jeg strømlignings mæssigt ikke har nogle (tydelige) leaks ..
Men prøv at sætte en range op, hvor du har FD og andre svagere hænder du skubber (45, 55, 66) samt sets, og se hvad pokerstove siger .. Og hvis du siger du folder JJ og TT, så lyver du :)
Nu så jeg ikke det var reverse, men kan da nemt tilføje jeg synes det er et helt horribelt bluff spot, netop grundet rangen jeg selv satte op. Mener stadig min range er fint spot on. Kunz er alt alt for stor og vægtet helt voldsomt meget mod any flushdraw, det er ikke realistisk imo. Måske et enkelt 1 overkorts FD mere kan snige sig ind i min range, men det er vidst også max.
Ang strømlining synes jeg ærligt talt konceptet er liiidt overvuderet til tider, da du stadig er nødt til at se den enkelte situation for sig selv. Som Turbo nævner, betfolder villains ikke et PSB her, altså bliver strømlining for at skaffe FE ligegyldigt.
Jeg vil mene JJ er i en villains range her, specielt efter preflop dynamikken. Måske ikke i din, hvad gør du da selv med den? :)
@Mancini. (og Jonas)
I den her case, hvor jeg pga. reads kan sige villain har QQ-AA 100% af gangene, så kan jeg ikke se hvorfor jeg skulle calle jj-77 post-flop. En anden grund til, at jeg hverken nævner JJ, TT, AKc i min range er naturligvis, at de ofte i et lignende spot bliver 4-bettet pre.
@Kunz
Hey. Så slet ikke dit indlæg i første omgang, men det var præcis den range jeg ledte efter. Og tak for det. Du har helt ret i, at han range skal være QQ+, eller måske alternativt JJ+, og for at det kan bruges til noget mod dygtige villains kan det også godt tænkes AK skal med i rangen. Men stryg den til at starte med. Det ser jo umiddelbart ud til min range er rigtig godt inde her, som jeg også forventede.
MVH Skod
kan ikke se Villain lave dette træk med et overpair, da det er meget usikkert og useriøst spillet, med mindre det måske er aa-kk...finder et fold frem, da man sjældent er meget foran...for så mange BB ser jeg ikke hvordan man ska calle uden noget specielt read...Han kunne dog have open-ended FD...
off topic: Hvad er pointen i reverse? Har jeg altid undret mig over.
@ Walth
Det kan der være mange forskellige formål med.
1. Man får mere objektive kommentarer til sin egen linie.
2. Man bliver mere bevidst om hvilke situationer man kan sætte villain i, og hvad man kan forvente de folder.
3. Normalt når folk læser en analyse igennem, så leder man helt automatisk efter fejl hos Hero, selvom det måske i virkeligheden slet ikke er det man ønsker analyseret.
MVH Skod
@ Skod..
Nu kunne jeg ikke lige overskue at læse det hele. Sorry.!
Men hvis vi lig laver en reverse-reverse og siger du faktisk er Hero i dette spot.
Ville du kunne ligge QQ i dette spot ?
@ Den aktuelle hånd.
Synes egentlig du spiller den fint nok og rammer vel et idealt flop da du har ham på QQ-AA pga hans underlige 3 bet..
@Methylon
Jeg har smidt QQ mange gange i det spot.(lignende spots), men gør det da langt fra hver gang, og det er nok tvivlsomt, om jeg ville gøre det mod mig. Hmmm. Stener :p
Jeg synes altså det er værd at tage med, at vi altså kommer 4 mand til floppet. Det gør IMO QQ noget mindre.
MVH Skod