NL400, QQ mod c-r

#1| 0

Hey,

Standart hånd. Jeg skal bare have lidt respons.

Villain er i BB med $381. Jeg kender ham ikke, men han har ikke været ude på de vilde vover endnu; virker stille og rolig TA.

Jeg sidder på knappen med ~$1000 og ser ned på et par smukke, rødmende tøser. Jeg har spillet ret straightforward ved bordet, men det er ikke så vigtigt, da Villain jo heller ikke kender mig.

Preflop:
Foldet til mig, jeg raiser til $16 og får kun Villain som caller.

Flop, pot $34: 339
Villain check-caller mine $25.

Turn, pot $84: 5
Villan check-miniraiser mine $70 til $140, jeg skubber.

Hvis jeg caller, er der $364 i potten, og vi har 200 effektive dollars tilbage at lege med.

Bør jeg folde til raiset?
Standart?
For aggressivt?

Edit: Jeg har rettet Villains stackstørrelse, så de effektive stacks er helt præcise.

Peter

14-11-2005 22:41 #2| 0

Jeg forstår ikke hvorfor du skubber her. Jeg tror heller ikke han sidder med nogen 3"er men hvorfor bluffe med QQ ? Han caller jo ikke med en værre hånd (det skulle da lige være JJ), så det må være for at få ham til at folde en bedre hånd... på det her board kan jeg ikke se hvilken hånd det skulle være.

Jeg ville meget hellere calle hans min-raise og få resten ind på floden hvor der er en bedre chance for han har committed sig selv med nogen skod kort.

14-11-2005 22:48 #3| 0

@jarwohl

"men hvorfor bluffe med QQ (...) så det må være for at få ham til at folde en bedre hånd... på det her board kan jeg ikke se hvilken hånd det skulle være."

Jeg regner da bestemt heller ikke med at bluffe her. Jeg regner med, at jeg valuebetter! (?)

"Han caller jo ikke med en værre hånd (det skulle da lige være JJ"

Han kan godt have et pp lavere end JJ.

Han kan godt have en flushdraw, evt. med A, hvilket øger dens styrke væsentligt overfor høje pp"s.

Hvad sætter du ham på ud over "nogen skod kort"?

Peter

14-11-2005 22:50 #4| 0

Svært at sige noget om uden reads. Men, i den her situation, hvis du beslutter, at du ikke vil give vilain credit for en hånd, tror jeg, at jeg caller.

Tankegangen er flg: villain er standard TA, derfor check-raiser han nok ikke med et draw (OOP altså). Det mest sandsynlige er, at villain har dig crushed nu eller er drawing meget slim. Ved at pushe slipper han (muligvis) væk med TT, JJ, muligvis A9, 88, 77. Ved at calle, giver du ham mulighed for at skyde igen på river, da du har position, og hvis du allerede har besluttet at bakke din hånd op med din stack, så gælder det om at maksimere din indtjening de gange du har den bedste hånd. Har villain AA, KK, 99, A3, 55 etc. går du broke, men det gør du alligevel med dit push.

Faren er (1) at villain er mærkelig og har et draw og rammer på river, usandsynligt. (2) villain er meget mærkelig og check-raiser OOP med overs, og rammer, mere usandsynligt. (3) villain har A9 og rammer sit A, usandsynligt.

Bonussen ligemeget om du vinder eller taber hånden er, at det ser ud som om du ikke kan slippet et over pair, men er for weak/scared/stupid til at pushe med det i stedet for bare at calle din stack væk. Det begrænser nok de moves folk vil forsøge på dig efterfølgende.

Herligt!

Hvad angår, hvad der er det korrekte move har jeg ingen ide. Mit umiddelbare gæt er, at du er beat. Måske af A3 eller 99 der ramte et mirakel på floppet. Men så igen, det kan også være 88, TT, A9, eller XX.

14-11-2005 22:57 #5| 0

"Jeg regner da bestemt heller ikke med at bluffe her. Jeg regner med, at jeg valuebetter! (?)"

Ja, det var det jeg på min klodsede måde fik sagt jeg var uenig i:)

"Han kan godt have et pp lavere end JJ.

Han kan godt have en flushdraw, evt. med A, hvilket øger dens styrke væsentligt overfor høje pp"s."

Ja, men jeg har svært ved at se hvordan en TA caller med nogen af de her hænder.

"Hvad sætter du ham på ud over "nogen skod kort"?"

Hvis dit read ellers er rigtigt har jeg meget svært ved at se hvordan han kan have et flushdraw her. c/min-r synes jeg megete sjældent er fllush draw fra bare nogenlunde kompotente typer (der ved ikke sagt at de ikke har overrasket mig med underlige hænder).

Jeg ville umiddelbart sige at hans range er (i ingen speciel rækkefølge), 33, 55, 99, 3x, 77-AA, 97, 98, T9, J9. Selvfølgelig med muligheden for at han af og til har et elller andet pure/semi-bluff.

Har han dig slået kommer du nok ikke væk fra hånden, men har du HAM slået tror jeg du lader ham komme af krogen for let her.

EDIT: Måske ikke verdens bedste forklaringer..... håber essensen er klar. Og hvis jeg skal skoles så bare riv mig i stykker.

14-11-2005 23:03 #6| 0

"..så det må være for at få ham til at folde en bedre hånd... på det her board kan jeg ikke se hvilken hånd det skulle være."

Tror du han er på et stort draw, á la 4 6? Mod en ABC TAG, er det lige før jeg smider den. Jeg kan ikke se mange hænder han spiller sådan, som vi er foran til.
Men da dette er alt for weakt, vil jeg nok calle, og afvente hans river move.

14-11-2005 23:08 #7| 0

Er der nogen der caller turn, som smider på river?

De værste odds han kan tilbyde på river er 2,82 til 1, så på river skal hånden være god 1 ud af knap 4 gange hvis han skubber...

14-11-2005 23:10 #8| 0

Det skal lige siges, at Villain "virker" TA, dermed ikke sagt, at han kun raiser og caller raises med >TT...

Jeg spiller selv ikke specielt loose, men jeg kan da sagtens calle med alverdens andre hænder.

14-11-2005 23:23 #9| 0

Klart Klart. Men det er egentlig ikke hans hand-range som er problemet her. Vi antager den er tilpas stor til at han kan kalde preflop både med hænder du nu slår og med hænder du er bagud til.

Problemet er, hvilke hænder han kan finde på at min-raise dig på turn med. Havde han min-raiset floppet, ville jeg være mere in favor af et push. Men turnen ændrer tingene en smule. Det gør, imo, et draw langt mindre sandsynligt, hvorfor det nok er en WA / WB situation.

"Er der nogen der caller turn, som smider på river?"

Jeg beslutter mig på turn. Caller jeg turn caller jeg også any river - (selvom jeg nok kaster op hvis en 9"er falder på riveren.)

15-11-2005 08:24 #10| 0

Bvadr.. Jeg hælder til et marginalt fold på turn, men siden du besluttede dig for at dine damer var gode, holder jeg på Kripke"s linje - for samme argumenter, som han præsenterer.

- Asger

15-11-2005 09:56 #11| 0

Jeg hopper over på den anden side og siger fold på turn. Er Villain tight kan jeg ikke se ham lave det her move med mange hænder som vi kan slå. Jeg sætter ham til 99 eller måske 55.
TT og JJ tror jeg ikke han spiller på den her måde, med mindre han er fish.
Et draw ville lave et større turn move. Jeg kan faktisk ikke rigtig sætte ham på en eneste hånd på turn, som du kan slå. Jeg ved godt det er et lille move, men caller du på turn bliver du så comitted at du også må betale river.

Friis

15-11-2005 12:45 #12| 0

Tak for svarene.

Jeg tror måske jeg var ude i lidt ønsketænkning med at sætte Villain på en mulig draw. Derfor havde jeg jeg ikke lyst til bare at calle for så at afvente river, da han så vil slippe væk de gange han misser og ellers tage min stack de gange han har et hus, trips (virker dog ikke så sandsynligt), højere pp eller rammer sin flush.

Med en draw inkluderet i Villains hand-range, mener jeg, at min hånd er god knap 1 ud af 4 gange (jeg regner med 95% af gangene jeg skubber at blive callet). Derfor skubber jeg.

Men jeg bør nok erkende, at det der med at lægge damerne ned ikke kun er noget folk har problemer med i virkeligheden... ;)

Han havde KK :(

Outplayed.

15-11-2005 14:05 #13| 0

"at min hånd er god knap 1 ud af 4 gange"

Hov, der er jeg da vidst galt på den. Mine effektive pot odds er 594 til 270 el. 2,2 til 1. Min hånd skal altså være god 1 ud af godt 3 gange.

Det begynder at knibe.

Jeg tror den hoveregel jeg bør følge er, at mine modstandere spiller straightforward indtil andet er nævnt. Jeg bør derfor tage et check-gayraise for hvad det er: et raise der skriger efter action!

Som mandelir skriver og andre er inde på, ville et draw nok skubbe stacken ind for derved at få FE.

Derfor er drawen mere usandsynlig end først antaget af mig. Følgeligt vælger jeg en katastrofal linje, da den her linje netop muligvis skyder en 9er,TT,JJ e.lign. ud.

I obviously still have a lot to learn!

15-11-2005 14:10 #14| 0

@Peter

Jeg havde dog heller kunnet sætte ham på KK eller AA. Det er de færreste der trapcaller et standard raise ud af position med disse hænder. Jeg kan ikke lide din modstanders linie!!

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar