NL400, QQ OOP linje + turn forslag?

#1| 0

hejsa

dealt to HERO Q Q

lige sat mig 5 hænder forinden denne hånd

villian virker som en rimelig donkish type, første hånd jeg kommer til bordet ender han allin i en 3 bettet pot for 800$ med QQ på et 44Q flop mod AA obvious, dvs villian kan sidde og køre på rush, eller også tror han at han er king :) ingen history på ham...han har raiset alle de 5 hænder jeg har set, og evt cont. bettet på floppet.

SB post 2$
BB post 4$
HERO bets 16$
VILLIAN reraises to 48$
SB folds
BB folds
HERO calls 32$

flop J 9 6

HERO bets 74$
VILLIAN calls 74$

turn 10

HERO?

hvordan spiller vi den herfra? evt ting i havde gjort anderledes?
umiddelbart synes jeg mest om et bet der committer os til puljen, evt i omegnen af 125~ish? men problemet ligger jo bare i at bliver vi betalt eller får et push i hovedet skal vi jo næsten 100% sikkert ramme, evt mod KK AA med klør træk, men omvendt vi har outs mod næsten alle hænder, det er vel bare mig der er for tight at overveje denne hånd eller? :)

06-02-2008 17:03 #2| 0

Hvorfor 4better du ham ikke preflop?

06-02-2008 17:15 #3| 0

@ donk

synes tit jeg mister value fra end el hænder jeg kunne tage et buyin fra ved at udspille på flop, turn, river. I den anden ende er det også irreterende at smide 90$ i en pot pf for så at folde til AI eller reraise. Kunne godt 4 bette villians med history - men ham her kender jeg ikke, så synes ikke rigtig jeg vil få info ud af det, specielt ikke hvis han bare caller.

også kommer jeg forholdsvist nemt væk fra denne hånd på A K high flop, ved evt. at cont. bette og folde til reraise :)

06-02-2008 17:39 #4| 0

Jeg 4-better eller c/r flop stort set altid.

06-02-2008 17:45 #5| 0

@ paulaL123

nok om det nemme der altid kan diskuteres, gøres der i hånden nu?

06-02-2008 17:48 #7| 0

skubber - du er kun for alvor skidt ude mod meget få hænder - KQ med klør K er skidt, og så selvfølgelig AK klør - mod alle andre hænder er du enten foran eller har forholdsvis mange outs - push!

06-02-2008 17:48 #6| 0

hvad er stacks?

06-02-2008 17:55 #8| 0

Et par indspark du kan tænke over:

1) Du synes han virker donkish - dette er en god grund til at 4-bette pre-flop.

2) Du er oop, dette er også en god grund til at gi en ordentlig re-re-nakke pre-flop

3) Når du nu vælger at kalde (og underreppe din hånd) kan jeg bedre lide et C/R på floppet. Ved at skyde ud bliver det svært at få value når du er foran her, mens du meget ofte vil se et cont bet fra villain på dette board, også når du er lidt eller langt foran.

Som spillet potter jeg turn og er glad for et ukendt, men højt antal outs hvis der kommer mere action.

06-02-2008 18:25 #9| 0

@ culkasi

sidder med 300$ tilbage?

@ SayNoToBots

han virker bare til at være lidt oppe over at han shippede den 800$ vs 800$ allin pot, og har bettet alle hænder siden, dog kun 4 hænder, så det er ikke tæt på et read på ham overhovedet, ved c/r flop, folder villian alle hænder vi har slået, og giver os en svær beslutning ellers, her får vi et kort mere som øger vores outs betydeligt

06-02-2008 18:27 #10| 0

@ micki

troede det fremgik af "har kun siddet med 5 hænder"

sidder med 430~ish
villian med 1590$

06-02-2008 18:50 #11| 0

nårh ja, sorry.

Jeg synes ikke det er så godt at donke på det her flop, fordi han virker så aggro. Du kan ligeså godt forsøge at få et c-bet ud af ham. Spørgsmålet er så bare om du skal c/r eller c/c. In the heat of the moment, kan jeg ikke overskue at check/calle, så jeg checkraiser bare.

06-02-2008 18:54 #12| 0

jeg omformulerer det altså nu, alle comments bliver posted pga et read som er forkert, jeg aneri kke om VILLIAN er donkey....

har 5 hænder set ham raise, har ikke lyst til at betale ham 400$ fordi jeg måske tror han er aggro. Villian har spillet agrresivt og bredt de første 5 hænder, men please check raiser ham ikke på et 2 klør flop når jeg ikke aner hvad han kan sidde med

06-02-2008 19:25 #13| 0

som udgangspunkt spiller du for stacks med qq, medmindre du har et hjernedødt read på at at han er sick nitty.

06-02-2008 20:20 #14| 0

@ micki
det var da den dummeste kommentar, jeg spiller for at vinde, jeg spiller 2 hænder for stacks preflop readless, men det er jo lidt ligemeget i denne hånd - så det giver jo ingen mening at skrive "du spiller for stack med qq" var det ikke nemmere at spille den enkelte hånd i stedet for som udgangspunkt at spille for stacken med qq :-)?

06-02-2008 20:46 #15| 0

@chaevens

Pre-flop
-------
Mener godt du kan overveje sidste raise pre-flop. Som du selv antyder, kan han sagtens føles han kan gå på vandet og have re-raise'et med en range af hænder du er pænt foran.

Flop
----
Flat call med JJ-QQ er dog også fint mod re-raises. Når du gør det, bør du dog ret ofte check-raise gode flops.

Dit lead er sådan set som standard med QQ helt ok, men på netop det bord med flere draws åbner du op for nogle ret svære beslutninger turn og river, hvis du blot calles!

Er vi bange for str8? Er vi bange for flush? Er vi bange for set eller overpar der slowplayer?

Turn
----
Når du nu er kommet til turn på den måde du er, må der være mest value i at spille den passivt herfra tror jeg. Du har 2 outs til set (som kan være noget værd), 9 outs til flush som kan være noget værd og 6 outs til st8 uden også at ramme flush. De sidste outs er nok de mest sikre vindere mens resten er noget tvivlsomme.

Vælger du at spille passivt, har du opgiver at finde ud af, hvor du står, men får til gengæld ofte nogle bluffs ud af hænder du slår. Det kræver så bare, at du har det ok med at smide stacken og ikke bliver alt for sur på dig selv, når han viser AA eller floppet set :-)

Jeg har meget svært ved at se, at du folder QQ der uden videre i en re-raised pot mod unknown modspiller med ok chance for bedste hånd og en del sandsynlige outs. Omvendt heller ikke det mest oplagte spot for bare at valuebette uden videre (hvad forventer vi at calles af?)

07-02-2008 06:13 #16| 0

@ chaevens

du er ulidelig at høre på

07-02-2008 07:15 #17| 0

Som Mr. NoBots.

Og på ingen måde folder et c/r alle hænder du slår.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar