NL400: QT river call (?)

#1| 0
Pokernets ME vinder !

sup PN

Sad i en sweat-session tidligere med min KAMMERSJUK (undervurderet ord) joonas herinde fra, da denne hånd opstod:

Villain er 28/20/1.8 over 450, 3better 7% hvis det er relevant. Han virker som en halvspøjs gut, men han virker ikke dårlig. Jeg er overbevist om han er højere end level 1 i hvert fald :). Vi har ikke haft major clashes, men der har været lidt 3bet og lidt check-raise hist og her fra begge parter. Bordet er lige breaket, hvorfor vi er HU. Det er første hånd vi spiller HU.

Seat 1: Hero ( $410.00 USD )
Seat 5: MrGuciGuci ( $440.60 USD )
MrGuciGuci posts small blind [$2.00 USD].
Hero posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to Hero [ T Q ]
MrGuciGuci calls [$4.00 USD]
Hero raises [$16.00 USD]
MrGuciGuci calls [$12.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 5, T, J ] POT 32
Hero bets [$24.00 USD]
MrGuciGuci calls [$24.00 USD]
** Dealing Turn ** [ J ] POT 80
Hero checks
MrGuciGuci bets [$60.00 USD]
Hero calls [$60.00 USD]
** Dealing River ** [ 2 ] POT 200
Hero checks
MrGuciGuci bets [$338.60 USD]
Hero calls [$306.00 USD]

Kommentarer til alle streets er velkomne.

River er dog det mest interessante, både joonas og jeg var enige om at betale ret hurtigt, men efterfølgende diskuterede vi det lidt, så jeg tænkte den lige skulle op til debat.

Er btw pisse forvirret over hans limp.

Mine spørgsmål er:
Hvor meget Jx er der i hans range? (Vi/boardet blocker jo for en del kombinationer)
Giver det mening hvis han er stærk her?
Har hero ikke altid noget marginalt her?

- Henrik

08-12-2009 03:53 #2| 0

Reversed så gir det imo kun mening med det board hvis han er rigtig stærk og sætter dig på en 10er da alle draws misser og det er jo lidt deraf dit call kommer fra...

08-12-2009 03:58 #3| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Det er jeg helt med på, men hvor tit er han rigtig stærk som hånden er spillet?

08-12-2009 04:36 #4| 0

Imod en nogenlunde tænke modstander, og med ingen dynamik, så finder jeg nok et fold frem..
Omvendt, hvis det er en dårligere modstander, som tænker mest over sin egen hånd, og ikke særligt meget i ranges, så caller jeg sku nok
Det er bare sådan std uden den store historie og reads...med historik og reads kunne det meget vel også være omvendt

Altså, din hånd er rimelig faceup. Og om du har 88, QT, eller AA i det her spot burde være ligemeget...Ikke medmindre villian valuebetter lidt tyndt, som jeg ikke tror han gør, uden så meget historie..Virker heller ikke sådan udfra hans agg stats...Det er vel også begrænset, hvor tyndt han egentligt kan bette på det her board...Til forskel på et 3-5-8-10-J board f.eks
Villian better self QQ+, hvis han har limpet med de hænder...Og hvis villian har limpet med en 10er, så tror jeg også, det er ret begrænset, hvilket 10ere han valuebetter...Altså, jeg tror, der er forskel på, om han valuebetter A-10 end 10-5 f.eks...Umiddelbart burde han have raiset alle gode 10ere pre, men det burde han sku også med alle gode jacks...så hvad ved jeg..

Du slår nogle missede draws på river. Men igen, tror ikke en tænkende modstander bluffer særligt meget med et missede draw på river, da du check-caller turn, og meget ligner en hånd med showdown value. Du ligner ikke selv et draw, da du vel mest better turn videre med et draw eller checker med planen om at give op...

Om det er fold eller call, burde du selv vide bedst, udfra de værktøjer jeg har givet dig:)

08-12-2009 18:09 #5| 0
OP
Pokernets ME vinder !

buuuuump

09-12-2009 12:35 #6| 0

Din hånd er som sagt tidligere rimelig face-up, og han har en J+ eller et bluff IMO, dog kan jeg ikke se så mange bluffs i hans range (skumle floats, KQ, 89, evt Q9, hvis han er loose preflop. Du er slået af alle Jx, som han vist altid valuebetter i dette spot, men mere realistisk er måske 44? Virker dog mærkeligt at en formentlig tænkende spiller limp-caller med AJ, KJ, QJ, JT.
Er han typen der slowplayer sets på floppet, eller vil han altid raise dem?

Jeg folder nok også som spillet, da dit turn-check-call signalerer en hånd med showdownvalue i hans optik (10x eller bedre, dog ingen Jx+ i dine range). Hvis han tror hans image er tight skal han jo bluffe igen på river. Er han set overbet-shove river tidligere? Virker jo ganske rigtigt lidt desperat. Men jeg vælger den sikre vej og folder.

10-12-2009 01:27 #7| 0

Det er jo umuligt at snakke om villains range...

Nævn mig bare 1 tænkende villain der limp caller HU i pos med noget som helst...

@ Walth

Du kommer ud i noget af det værste man kan gøre som pokerspiller, Du opbygger en stor pot ude af position, og ender med en klam beslutning på river (også lidt på turn).

Du kan enten undlade raise pre, eller undlade C-bet på flop. Begge dele er fint med mig.

Som spilet kan det næsten kun være et misclick pre, hvor han ramer noget skummelt.

Jeg kunne nok godt betale, hvis jeg havde bedre kendskab til villain, men som spillet vil jeg enten bet-folde turn, eller check-folde. Check/call Bliver du bare udspillet af en dygtig villain alt for ofte OOP.

MVH Skod

10-12-2009 02:06 #8| 0

"Nævn mig bare 1 tænkende villain der limp caller HU i pos med noget som helst..."

Så var der vidst åbnet op for random statement posen :P
Det er der masser af kæmpe chefer der gør.

10-12-2009 02:49 #9| 0

Du kan bare ikke være enig med nogen JOOOONAS

:):):)

10-12-2009 03:28 #10| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@Sailor

Jamen det er jo rigtigt hvad manden siger

10-12-2009 12:17 #11| 0

Hvordan og hvor længe siden er bordet blevet breaket? Altså, sidder folk ud eller er de gået? Især hvis villain spiller mange borde, kan det godt lige tage nogle hænder at acceptere, at det er HU nu. Måske overvejer han også selv at smutte.

Jeg tror at vi stort set kan udelukke AA-QQ. Der er 3 ting der skærer ned på antallet af disse kombinationer; 1) limp, 2)derefter call, og så 3)overbettet på river.

Jeg kan godt se villain limpe med noget J8o/J7o eller måske en svagere, hvis den er suited. Ikke at jeg selv gør det ret meget. Vi kan ikke rigtig give ham 98 eller KQ, måske Q9/Q8 eller 55 af og til.

Det er ikke noget ideelt flop til floating (jeg foretrækker ihf. at have et par overkort eller lign. når det er) og JTx rammer dig relativt godt.

Villain er desuden godt klar over, at han ser meget polariseret ud her, men alligevel ryger grynene ind. Bang bang :)

2) Det kan sagtens give mening, hvis han er stærk her, for du har ofte det du ligner, og ikke et draw. Det kan jo også sagtens være QQ-AA, og mens det er ligegyldigt ifht. hans range, skal man helst virkelig kende sin mand, før man prøver at skubbe ham af sådan en hånd - i praksis.

3) Jo, du har stort set altid noget marginalt, og det er selvfølgelig lidt bekymrende.

Hvor lang tid tog det ham at skubbe river? Jeg tror at du bør folde hele 80% af gangene her.

10-12-2009 17:20 #12| 0
OP
Pokernets ME vinder !

Som sagt bordet er lige breaket, og det er første HU hånd. Folk er bare gået.

Det tog ham mellem-lang tid, omkring 8-10 sek vil jeg tro.

10-12-2009 19:00 #13| 0

All right, kan vi nok ikke udlede alverden fra. Typisk har han også tænkt sig at gå, og måske vil han være mindre tilbøjelig til at lave spazz i denne her første (sidste? lol ) hånd.

Men synes du at det her lyder fornuftigt & er der andre grunde til at du fortryder det her call? :-))

10-12-2009 20:10 #14| 0

@walth
kan godt forstå din forvirring over hans limp/call. Det er jeg også men uden, at vide noget om villan, må hans turn og river plays vel gi lidt credit.
villans (JX) range kan være J8, J9, JT, JQ, JK givet hans plays. Man ville dog formode (og som du måske selv gør) at han 3better flere af disse hu i pos. Det ville en sane villan vel gøre 9/10 gange,, den ene gang han limp/call dig i pos giver en af disse hænder rigtig go mening.
Dit call er jo ret set basseret på den dynamik I har opbygget, som du også selv nævner og han ligner helt klart mest en 89 der har skudt forbi mål. eller en tricky JX..
Og NEJ jeg syntes ikke det giver nogen hvis han er stærk her, og det ved villan, DU ved, derfor giver det mening.

12-12-2009 16:33 #15| 0
OP
Pokernets ME vinder !

@grizzly

har aldrig sagt jeg fortryder mit call :D

02-01-2010 01:44 #16| 0

showdown?

02-01-2010 21:55 #17| 0

mener Hero gør det helt rigtige her!!!!
kan ikke se hvilke hænder villain skal stå på der kan slå dig!

03-01-2010 02:13 #18| 0

ingen tekst

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar