Jeg kender ikke villain særlig godt, og mindes ikke at have spillet mod ham før. Hvor tit folder folk river? Jeg føler mine betsizes er skæve, hvad siger folk på de forskellige streets?
Edit: Det er til 29, ikke et klik, omend stadig for lidt.
** Game ID 809360570 starting - 2007-08-14 12:51:42
** Uranus [Hold 'em] (2.00|4.00 No Limit - Cash Game) Real Money
- Uldael sitting in seat 1 with $582.76
- brumsan sitting in seat 2 with $400.00
- Powergolf sitting in seat 3 with $444.31 [Dealer]
- Kallllle sitting in seat 4 with $453.10
- to0co0l4U sitting in seat 5 with $407.54
- Squeeeez sitting in seat 6 with $323.47
Kallllle posted the small blind - $2.00
to0co0l4U posted the big blind - $4.00
** Dealing card to to0co0l4U: A♠ 8♠
Squeeeez called - $4.00
Uldael folded
brumsan folded
Powergolf folded
Kallllle called - $4.00
to0co0l4U checked
** Dealing the flop: 8♣ A♥ 6♣ ($12)
Kallllle bet - $9.00
to0co0l4U raised - $20.00
Squeeeez called - $20.00
Kallllle folded
** Dealing the turn: Q♠ ($70)
to0co0l4U bet - $50.00
Squeeeez called - $50.00
** Dealing the river: 10♠ ($170)
to0co0l4U bet - $110.00
Squeeeez went all-in - $249.47
NL400 river action/betsizes
Jeg raiser mere på floppet -- det er mange draws ude, så jeg raiser potsize til 39.
Jeg kan ikke li' at Squeeez cold-caller dit flop-raise. NL400 er trods ikke tosse-limit hvor der bliver kaldt med A2o... Hans call er meget stærk og når man kombinerer med hans limp UTG, så skriger det langt væk af 66/88. Jeg tror du ser et set her meget ofte, selvom 86/97/A6/A8 også er muligt.
Jeg tror jeg check/caller turn og check/folder river.
Som spillet kan du ikke folde river med 1:3,5 pot odds.
Jørn
For en gangs skyld vrøvler thyssen. Hvorfor skal villains coldcall nødvendigvis læses som meget stærk, når hero med sit klikraise indbyder drawing hands til at blive i potten?
Pot flop og turn, og rest any ♣løs og damefri river.
Raise mere på floppet, ja. Der er nogle farlige træk der.
Hans turn call stinker af styrke.
Med det givne spil tror jeg du er slået. Og den er svær at folde fordi du skal kalde 130 mere for at kunne vinde 410.
Jeg anbefaler at check calle floden.
Jeg læser at Hero raiser fra $9 til $29, altså et pænt raise, dog mindre end potsize.
Derfor er Villains kald stærk. Havde Hero klikket, så kan vi godt forvente at se et draw.
Villain cold-kalder et ikke-trivielt raise ---> typisk en stærk hånd ---> check/call turn/river
Jeg tror altså ikke jeg vrøvler (selvom det dog er teoretisk muligt)
Jørn
Thyssen, så vidt jeg kan se er Hero's raise fra 9 til 20, altså lidt over et klik - Med det i mente, tror jeg villain's range inkluderer en helvedes masse draws.
Mickey
Kalder 20 ekstra? Huh? Det er da SB der leader ud, Hero raiser, og så kalder Villain - Og så folder SB.
Endvidere hænger potstørrelser ikke helt sammen - 29+29+9+12 giver da ikke i nærheden af 70? Hvilket 20+20+9+12 egentlig heller ikke gør.
Mickey
@thyssen
"Villain cold-kalder et ikke-trivielt raise ---> typisk en stærk hånd ---> check/call turn/river"
Skal det ikke tillægges nogen værdi, at vi selv sidder med en 8'er? Hvorfor villain sættes snævert til én specific hånd, 66.
Om raiset er fra $9 til $29 eller $9 til $20, tror jeg ikke betyder noget for, om villain folder sit draw. Så hvor ofte skal det typisk være et set, før det ikke er profitabelt at byde turn.
Mere på flop. Turn er ok.
Jeg synes også villains linje ligner et draw mest. Jeg CC'er nok river.
Enig med Tåbeligt og Turbo.
C/C river - det giver villain mulighed for at bluffe river med bustet draw også.Synes Flopraiset er ok, men vil nok potte turn, da 2par hurtigt kan blive counterfeited.
Som spillet kan den ikke foldes readless.Kan slet ikke se 66 spille så passivt på turn, da der er tonsvis af draws.Ligner faktsik mere A♣ 6x eller Q♣ T♣
Edit : glem potsize kommentar...der er vist rod i den?
"Potten er 12 preflop + bet 9 + raise til 29 + call 20 = 70 totalt."
"Kallllle bet - $9.00
to0co0l4U raised - $20.00
Squeeeez called - $20.00
Kallllle folded"
Det hænger stadig ikke sammen.
Mickey