NL400, river bluff spot i reraised.

#1| 0

Villain er regular med stats på 26/22/4. Villain folder til riverbet 66% af tilfældende og har en ganske høj win% at showdown på 56% over 1200 hænder.

Jeg byder ikke turn, da jeg ikke tror villain folder nogle af de hænder som har os slået.

- Hero sitting in seat 1 with $418.00 [Dealer]
- tedleo sitting in seat 2 with $473.90
- airbornedamo sitting in seat 3 with $421.61
- Zografito sitting in seat 4 with $400.00 [Sitting out]
- Villain sitting in seat 5 with $415.00
- Beerfest sitting in seat 6 with $443.50

tedleo posted the small blind - $2.00
airbornedamo posted the big blind - $4.00
** Dealing card to Hero: K, A
Villain raised - $16.00
Beerfest folded
Hero raised - $45.00
tedleo folded
airbornedamo folded
Villain called - $45.00

** Dealing the flop (pot 96): 6, J, 6
McNugget checked
Hero bet - $58.00
Villain called - $58.00

** Dealing the turn (pot 212): 3
Villain checked
Hero checked

** Dealing the river (pot 212): Q
Villain checked
Hero bet - $171.00

18-11-2008 00:03 #2| 0

Hm.. Synes folk kalder utroligt light mod den her linje. Kan btw også bedre lide et lidt mindre bet på riveren, like 145-155

Tror jeg foretrækker at bette turn eller checke turn og river bag. Men hvis du tager den her linje med AA-QQ så kan det self være fint nok.

Du må vel have noget mere information om hvordan du tror han ser dig?

18-11-2008 00:12 #3| 0

Checker du turn med AA KK QQ ?

Jeg ser dit riverbet som QQ, eller air, i air's kæmpefavør, og jeg ville kalde dig temmelig light.

Jeg har intet imod at checke floppet da villains Coldcalling range utg sjældent folder et cont bet på det board.

Som spillet, checker jeg river bag og kommer videre.

18-11-2008 00:16 #4| 0

Som spillet skyder jeg principielt river hver gang, mod en ukendt villain der checker 3 gange til mig. Enten er det JJ/66 ellers er det marginalt imo. Om damen så rammer hans farvetræk er en anden sag.

Mht till at skyde turn, tror jeg netop du får ham til at folde en masse hænder vi slår. Alle pps under JJ, flushdraws der ikke har turnet noget str8værk og langt de fleste floats.

GA

18-11-2008 00:29 #5| 0

synes din linje er meget transparent, ala AK/AQ/KQ/skum every time.... og jeg tror jeg betaler med stort set alle par som jeg caller floppet med. indtil jeg ser dig gøre det med store handsker.

18-11-2008 02:41 #6| 0

Bluffet er helt fint med en vis frekvens. Frekvensen afhænger meget af din rr range, 2nd barrel range og lign.

Antag for eksempel, at din rr range er præcis AJ+,KQ,TT+ og du altid 3better disse her.

Hvis vi samtidig antager at du altid c-better her, at du altid better AJ,JJ+ på denne turn og altid checker de andre hænder har du en range som hedder KQ,AQ,TT,AK da I når til river. Den består af

6 combos af TT,
16 combos af AK,
12 combos af AQ
12 combos af KQ

Antag nu, at du aldrig better TT på river. Så er din range 16 combos af hænder han slår samt 24 combos af hænder han taber til.

Når du better 171 på river skal han være god 171 / (212 + 2*171) = 31% af gangene.

En bluff-frekvens på ca. 31% er altså optimal (såfremt han aldrig rr bluffer,KQ,AQ altid er gode, AK aldrig er god og lign.)

Hvis du altid vb'er KQ,AQ her kan du altså bluffe (31/69)*24combos = 10,8 combos af dine 16 AK'er uden han kan kalde dig profitabelt.

So, hvis jeg har ramt dine ranges på kornet og mine reads på jer er perfekte bør du bluffe med 10,8 / 16 = 67,5% af de gange du står med AK i dette spot.

Dog kan du ændre denne frekvens og exploite ham mere, såfremt han caller/folder for meget. Dog kan han aldrig kalde dig profitabelt hvis du holder dig til 67,5%.

Er dine/hans ranges anderledes end ovenfor må du selv lave de tilsvarende udregninger.

SteenV

18-11-2008 08:00 #7| 0
OP

@Yoghurt/IDDQD
Ja, mod nittish regular med høj win%atSD checker jeg hyppigst KK+ bag på turn og især på dette board. Ved bet på turn (med KK+) vil jeg committe mig selv hvis villain kommer over toppen. Tror bare ikke at denne spiller-type hverken raiser eller caller med draws eller hænder jeg har slået på turn.

Villain ser mig som 19/16/3 og med win%aSD på 56. Hvis han bruger PT fornuftigt, vil han også se at min turn/river agg. er på lidt mindr end 2. Generelt er jeg næsten aldrig ude i den slags bluff på river, men jeg prøver at identificere de rette spots, så jeg kan rette dette leak.
Det er korrekt at jeg repper en meget polariseret snæver range, men hvor ofte kalder denne type spiller et stort river bet med 77-TT og to overkort? Formodentlig ikke så ofte.

@SteenV
Denne villain vil jeg 3bette light og min range er derfor for snæver. Jeg kommer lige til at gå dine beregninger efter senere på dagen. Det er for tidligt til at jeg kan gennemskue dem.

18-11-2008 15:26 #8| 0

@sakii

Hvis han ikke caller med dårligere hænder end KK på turn er det en monster fejl ikke at 2nd barrelle med AK her.

Hvis du 3better ham meget light skal du ikke bluffe AK så tit på river som spillet. Så heller check bag og bluff med dine suitede connector type hænder med en passende frekvens. Du kan dog bluffe mere hvis du også spiller AA,KK og lignende på denne måde.

Dog skal det siges at det er rigtigt skidt at checke KK/AA bag på turn.

SteenV

18-11-2008 17:42 #9| 0
OP

@SteenV
Ved et ekstra kig på teksturen på bordet, så er der i virkeligheden meget få sandsynlige hænder som slår en evt. KK+. Så ja du har ret, jeg misser ganske givet masser af value i de situationer ved ikke at bette en så relativ stærk hånd. Det må jeg justere på fremover og jeg arbejder netop på at få min turn-aggression højere op.
Tror jeg engang imellem tager konceptet med pot-control lidt for langt og dermed misser noget value.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar