Jeg tror jeg generelt bluffer river for lidt - mine river pushes er for ofte en rigtig stærk hånd, eller en hånd jeg ved er langt foran villains range. Så længe mine modstandere er så uopmærksomme som de generelt er, er det ikke det store problem.
Hvordan ser nedenstående ud mod en:
Donkish spiller?
Semitight regular?
Ukendt?
BossMedia Game #861536867: Table Table TH 57 - $2.00/$4.00 - No Limit Hold'em - 20:18:09 - 2007/12/10
Seat 1: mrshowd0wn ($413.20)
Seat 2: Villain ($707.01)
Seat 3: gelmust ($903.00)
Seat 4: Hero ($467.50)
Seat 5: 2LETHAL4U ($405.20)
2LETHAL4U posts the small blind of $2.00
mrshowd0wn posts the big blind of $4.00
Hero is the button
*** HOLE CARDS ***
Dealt to Hero T♣ 9♣
Villain calls $4.00
gelmust folds
Hero raises $20.00
2LETHAL4U folds
mrshowd0wn folds
Villain calls $20.00
*** FLOP *** 8♠ 7♣ 8♥ ($46)
Villain checks
Hero bets $38.00
Villain calls $38.00
*** TURN *** A♠ ($122)
Villain checks
Hero bets $78.00
Villain calls $78.00
*** RIVER *** K♣ ($278)
Villain checks
Hero goes all-in with $331.50
NL400: River bluffs
Hvis du vil bluffe så kan jeg ikke lide din betsize. Du repper en for smal range. Halv pot ser bedre ud IMO.
Det var netop for at balancere mine slightly overbet river pushes. Hvis jeg har KK+, AK eller et A jeg better for value her, ville jeg også pushe river.
Det er dog muligt at det er unødvendigt at bekymre mig om at balancere ranges på dette niveau, uden længere historie med villain.
"Det er dog muligt at det er unødvendigt at bekymre mig om at balancere ranges på dette niveau, uden længere historie med villain."
Ding ding ding
Nødvendigt eller ej - jeg har nogle ideer om hvilke ranges de forskellige typer spillere caller med i dette spot, men er i tvivl om hvorvidt disse ranges passer - så givet villains og min linie, hvilke hænder ville i forvente at de forskellige spillertyper callede med?
Du må vel også have i dit arsenal at lave et std. valuebet nogle gange? Jeg gør i hvert fald begge dele, hvilket gør et bluff mere profitabelt i fx dette spot imo.
Jeg kan godt lide bluffet mod en semi-tight regular, mod de andre kræver det bedre reads imo.
er enig med hk, kan bedre lidt et mindre bet, ala ~170-200$.
synes i øvrigt din hånd ligner 7xs, 88, Ax eller bluff. %af hver kommer an på hvordan du har spillet. deraf hva jeg caller med.
Jeg ved egentlig ikke, om jeg kan lide bette i det hele taget - men ja, hvis det skal foretages (det er halvtyndt, fordi villain meget let kan have Aet), så skal det nok være lidt over halv pot-ish. Ikke for at folde Aer ud (for de caller jo allgievel), men for at folde lavere par.
- AB
Jeg har ret svært ved at se en semitight regular spille nogen hånd som modstanderen gør her. Så er der donkish spiller og ukendt tilbage. Jeg opgiver senest på river mod begge, da donkish spillere (næsten) aldrig folder på river efter at kalde turn her, og da ukendt er = donkish, indtil det modsatte er bevist.
"Jeg har ret svært ved at se en semitight regular spille nogen hånd som modstanderen gør her. Så er der donkish spiller og ukendt tilbage. Jeg opgiver senest på river mod begge, da donkish spillere (næsten) aldrig folder på river efter at kalde turn her, og da ukendt er = donkish, indtil det modsatte er bevist."
Hva'ba? Hvorfor kan en semitight reg ikke spille nogen hånd som modstander gør?