Jeg har ikke spillet meget med villain, men har dataminet og har ham på 24/22/3.
Jeg vælger at peele floppet, selvom det er marginalt imo. Anyways er interesseret i riverplayet.
Seat 3 is the button
Seat 1: Villain ( $426.00 USD )
Seat 2: xxx( $324.56 USD )
Seat 3: xxx( $196.28 USD )
Seat 4: xxx( $867.40 USD )
Seat 5: xxx( $334.00 USD )
Seat 6: Hero ( $400.00 USD )
xxx posts small blind [$2.00 USD].
Hero posts big blind [$4.00 USD].
Dealt to Hero [ 3♥ 3♠ ]
Villain raises [$14.00 USD]
xxx folds
xxx folds
xxx folds
Hero calls [$10.00 USD]
** Dealing Flop ** [ 5♣, 6♠, 5♦ ] 30
Hero checks
Villain bets [$22.00 USD]
Hero calls [$22.00 USD]
** Dealing Turn ** [ 4♥ ] 74
Hero checks
Villain checks
** Dealing River ** [ 9♥ ] 74
Hero checks
Villain bets [$48.00 USD]
Hero raises [$215.00 USD]
Mine tanker er her, at villian ikke kan have en specielt stor hånd efter han checker turn. Jeg har ham på 6x, 9x, 77-99 og bluffs - eller deromkring. Hvad synes i om river check raise her?
NL400, river CR bluff
Jeg hader det uden et bedre kendskab til villan. Dette er et spot hvor Det kunne være super frækt at vise et hus frem, men hvor villanden (dig i dette tilfælde) næsten altid har luft.
Men et river raise er bedre end et call obv.
meh, hvis jeg er villain tænker jeg nok: "Han checker et hus til mig 3 gange?"
Jeg vil nok ønske mig en villain der ikke tænker så meget over det, en sådan lidt tight 18/16 type er meget bedre.
Efter min mening repper du quads eller 9'ere og det er nok liige snævert nok.
Jeg folder som sædvanlig preflop! :)
Jeg kan ikke lide c/c på floppet. Din modstander er enten way ahead eller har 9+ outs. Jeg vil hellere leade floppet eller check-raise for tage potten ned med det samme.
Du repper mere eller mindre nada på river, men mod en level0 villain så skal dit bluff nok lykkedes, da hans linje heller ikke ser super-stærk ud.
Jørn
enig med jer i at det ikke godt og at min range er for snæver
"Jeg folder som sædvanlig preflop! :)"
gør jeg også :)
"Jeg kan ikke lide c/c på floppet. Din modstander er enten way ahead eller har 9+ outs. Jeg vil hellere leade floppet eller check-raise for tage potten ned med det samme."
gode pointer, ty
---
aktuelt kaldte han med TT, hvilket overraskakede mig, at han havde en så god hånd
Mod passive villians har jeg ikke noget imod cc på floppet tror jeg.
Er ikke sikker på jeg kan lide cr med 33 her mod særligt mange. Vi trækker pænt tyndt når vi bliver kaldt. Hellere cr med QJ, 79, etc. og få opbrugt min bluff-frekvens på den måde.
Jeg har ikke så meget imod et river cr hvis villian tænker langt.
Hvis din range for at check-calle flop er 78, 6x, små til mellempar og lign. skal han tro, du laver enten 6x eller små par om til bluff før han kan calle river med TT. (Om han har TT eller en 6'er er vel også ligegyldigt?)
Så medmindre du ofte laver semihænder om til bluffs eller check-caller floppet med hulstrits/luft/overcards vil jeg mene din cr bluff range er en del smallere end din cr stor hånd range (eller... det er min i hvert fald i dette spot) , og et fold er fint med TT.
Men som jeg kan se er du en tricky satan som laver 33 om til bluff på river, så kan godt være han har et call mod din range :)
Jeg tror forresten det er borderline om rest PF > fold PF (Jo, jeg gør)
SteenV
Jeg er helt enig med Thyssen omkring flopspillet, da du kan være god her rigtig tit. Lead og du slipper for at gætte på de resterende streets. Kalder han, lader jeg den obv. gå på turn uforbedret. Samtidig er det også en fin måde at camouflere de gange du leader med set/nuts etc for at bygge potten/protecte mod draws.
GA
PS : River ligner at best en super donket 5'er, eller ren air :)
PPS : "Jeg tror forresten det er borderline om rest PF > fold PF (Jo, jeg gør)"
Kan ikke helt få ovenstående til at give mening, kan man be' om en uddybelse SteenV? ;)
GA
@Go around
Forestil dig, at du raiser UTG+1 6-handed og bigblind, som ellers spiller fornuftigt giver direkte rest for 100x. Hvad betaler du med?
Lad os antage, at du betaler med JJ+,AK. Hvis du er 24/22 raiser du formentlig noget der ligner 26% fra denne position (jeg spiller i snit 22/18 og raiser 22% fra denne pos).
Du raiser altså med 26% af dine hænder og raise-caller en allin med 3.0% af din range. Du caller altså med 3/26 = 11.5% af de hænder du raiser med og folder 88.5% af de hænder du raiser med.
33 har 32,2% mod JJ+,AK og EV ved skubbet bliver nu:
EV = p(fold)*$20 + p(call)*(0.322*$802 - $396)
= 0.885*$20 + 0.115*(-$137.8)
= $17.7 - $15.8 = $1.9
Altså ca. ½ bigblind i profit pr. gang + metagame + lir :).
Kaldes der bredere kan det dog svinge den anden vej, så gør det ikke for mange gange i streg:)
SteenV
Tja...jeg forstår hvad du siger, men hvad er der nu galt med at se et flop for 2.5 bbs med et pp? ;)
GA
Hvorfor har du så svært ved at sætte villain på TT?
Hvis jeg var mod en tricky bandit, kunne jeg godt checke turn bag for pot control og derefter bette river for value.
Jeg spiller sjældent imod spillere, der (som tidligere skrevet) checker trips eller boat her på alle streets for at ch/r river..