400€, 6 handed.
10 hænder inde i session, første hånd mellem villain og mig. Jeg er startet friskt ud, har været i et par 3bettede pots og bl.a. kaldt 2 skud med bundpar.
Jeg spiller ikke med stats. Men villains nick er genkendeligt og jeg associerer det tydeligt med en god spiller, som jeg har battlet med tidligere.
Hvad han ved og tænker om mig er jeg ikke klar over.
Min stack 613
Villains stack 426
Villain åbner CO til 12 og jeg laver et frisk BB call med A4♠.
Flop: K♦ K♥ 2♦ (pot: 26)
Jeg CR'er hans 16CB til 48. Betalt.
Turn: T♥ (pot: 122)
Jeg better 3/4 pot, 91.5 og blir igen betalt.
River: 7♠ (pot: 304)
Det er op til mig og jeg har 3 options at vælge imellem. Hva synes i? Effektive er 276€.
Kort kommentar til andre streets:
Pre: Løst, foretrækker fold eller 3bet.
Flop: Det er tidligt i sessionen, så det kan være lidt nemmere at slippe afsted med et sådan et bluff. Planen er at følge op på ♦'er hvis jeg ikke tager ned og ikke besluttet på blanks.
Turn: Tja, 50/50 om jeg better eller checker. Det blev et bet, skubber ♦ river, ellers er der igen ikke truffet beslutning.
NL400, riverbeslutning
Din range er uhyggelig snæver på river Villains range er desværre også ved
at løbe tør for draws og andet junk han kan fold.
Sure han kan have QJ♦ meeen lidt vildt at C/C
Tror det her er en af de få spots hvor 2 skud er bedre end 3. Opgiv!
Jeg tror det er bedst at opgive i den hånd her, især pga du har været ret aktiv i de første hænder så måske det får ham til at caller lidt light med måske hænder som AQ/AJ.
din range er ik særlig bred her imo, kan ik se hvilken hænder du kan reppe udover Kx, måske tyndt value med 77-99
Problemet med dit flopraise er imo lidt, hvad fanden du gør det med for value? Jeg ved ikke helt. Meh.
Netop med dit lidt varme image, ville jeg virkelig passe på med at blive for kreativ i spots, hvor du repper vildt tyndt. Jeg tror, at jeg c/f turn, og jeg gør det helt sikkert på river.
@Løp
Mht. flop så er jeg enig. Det er heller ikke noget jeg gør hyppigt. Men gør det hellere tidligt i en session eller ved nogle specielle dynamikker.
Min value range er vel Kx, 22 og så kan den indeholde TT-QQ (jeg regner med at checke 99 på turn), men TT-QQ er jeg ikke sikker på at han har mig på, med fin grund, da jeg klart oftest vil CC'e.
En anden fin grund til, at han ikke har dig på TT-QQ er vel, at du sådan i hvert fald fra tid til anden 3-better dem preflop?;o)
Hvad forventer villain at en sandsynligvis ukendt modstander på 2/4 betaler med fra BB? KQ(tit 3-bettes den dog) og måske KJ og KTs-ish?
Som villain checker/caller, jeg alle mine pocket par her, hvilket det ligner han har, grundet din aggressive entré. Synes du repper flushdrawet eller et lavt par med din linie.
I dit spot giver jeg op på river, men var aldrig endt der. Pre er i og for sig fint nok, men når du er ny ved bordet ville jeg ikke kaste mig ud i så volatil en spillestil, og slet ikke fortsætte på så skod et flop.
Selvom jeg giver den en hel del gas selv, så synes jeg sgu at det er spew hele vejen igennem. Vi har utrolig få Kx kombinationer i vores range, givet vi 3better AK, mens KJ og K10 ligeledes oftere ses i vores 3betting range end flat.
Preflop vil jeg også helst 3bette eller folde, og barelle meget de gange vi 3better - på den måde vil jeg hellere udnytte at villain ikke har fanget os i snavs endnu. Flop synes jeg også er tyndt. Synes det er okay hvis vi har en ♠ på siden, da det alligevel giver os 5% equity og vores hånd er godt gemt de gange vi rammer. Jeg formoder at du har planer om at barelle alle ♦ på river? Ellers synes jeg ikke at dit 2.barell giver meget mening, da jeg ikke forventer at han folder mange af sine hænder med showdown value. Tror jeg c/f river, da vi basically repper meget tyndt. Villain har AK, KQ, KJ, og højest sandsynligt KJs + K10s i hans range, samt en portion pp's vi også må formode han snapper af og til.
Jeg 3better eller folder preflop.
Floppet er måske i et vakuum fint, tvivler dog, men din hånd er virkelig elendig at raise med. Der er ingen muligheder for noget som helst, udover at bluffe for bluffets skyld. Fold floppet.
Som spillet bricker alt, så mon ikke han betaler relativt light ned, så c/f bare river specielt også fordi dit image er som det er.
Jeg er nok med på at købe at C/F er en superior option på river, tildels også på turn, selvom jeg nu synes gode regs har en ret højt float frekvens på dette flop og så synes det blir for dyrt på turn.
Sidste indspark jeg har til diskussionen er dette spørgsmål: Har jeg egentlig en river C/C range som hånden er gået?
Turbofluen skrev:
Sidste indspark jeg har til diskussionen er dette spørgsmål: Har jeg egentlig en river C/C range som hånden er gået?
Som det udspiller sig her mener jeg ikke du kan/bør have en C/C range.
Din balance må ligge i du ofte vil shove river.
Suffer Well skrev:Turbofluen skrev:
Som det udspiller sig her mener jeg ikke du kan/bør have en C/C range.
Din balance må ligge i du ofte vil shove river.
Det er netop dette jeg synes er super spændende! Jeg vender tilbage med mine tanker om dette senere, håber på flere input først.
Uden at være efter Løp, (og han kan klare det), er det så ik lidt forsimplet?
Helt enig med langbang, synes 3bet er bedst pre og bryder mig godt nok ikke om flopraise. Vi har svært ved at reppe noget og vi har absolut intet equity - generelt når jeg raiser flop, hvor jeg vi repper rigtig tyndt, vil jeg hellere have en del equity (f.eks FD i det her tilfælde, eller i hvert fald mindst noget bagdør equity)
Vi kan nærmest ikke finde en hånd hvor vi har mindre equity, så hvorfor ikke bare lad den gå, når vi heller ikke kan reppe det store. Er med på vi kan afvige fra standard, hvis vi har specifikke reads på hans evt sizing, timing eller whatever, men det her er imo spew
@Turbo
Frække fyr.
Mjo måske er det lidt forenklet. Men altså. Vi er 10 hænder inde i en session, og eneste info er, at du har efterladt et lidt friskoberg indtryk.
Der er selvfølgelig nogle fordele ved dit semispassede move.
Man kan sige, at det faktum, at du repper tyndt gælder også til din fordel. For set fra hans stol, så har du reelt kun random bluffs, Kx,22 og xx♦ i din range. Derfor er det sgu ikke sikkert, at han betaler af med PPs.
Han kan have AJ-ish eller et random float a la QJ, som ikke gav dit credit på floppet, og som samlede equity op på turn.
Han må have bustede flush draws i sin range.
Du genererer dynamik lige meget, om han caller eller folder. Hvis du mener, at du er bedst til at justere i forhold til det, er det meget frækt.
Og så har vi i øvrigt en reverse-alert:
jeg associerer det tydeligt med en god spiller,;o)