NL400, rivervalue

#1| 0

Spillet er NL400 på party. Villain har ca. været ved bordet 5 orbits. Startede ud semitørt, men begyndte at blive træt af mig efter 4 orbits, da jeg har LAG'et den godt op. Har bl.a. raiset alle hans BB's fra SB og derfor har jeg smidt en hånd med som forhistorie til den anden.

***** Hand History for Game 5513134619 ***** 0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Sun Dec 17 18:38:03 EST 2006 Table Table 126968 (Real Money) -- Seat 5 is the button

Total number of players :
6 Seat 1: STRANGEler ( $366)
Seat 2: Helicopterpp ( $213.60)
Seat 3: bmv55 ( $262.50)
Seat 4: Crazy_Froggy ( $394)
Seat 5: Grane54 ( $818.40)
Seat 6: ALLTHATUWANT ( $397.60)
ALLTHATUWANT posts small blind (2) STRANGEler posts big blind (4)

** Dealing down cards **

Dealt to ALLTHATUWANT [ 9h, Ah ]

Helicopterpp folds.
bmv55 folds.
Crazy_Froggy folds.
Grane54 folds.
ALLTHATUWANT raises (12) to 14
STRANGEler raises (40) to 44
ALLTHATUWANT calls (30)

** Dealing Flop ** : [ 6c, Jc, 2s ]
ALLTHATUWANT checks.
STRANGEler bets (66)
ALLTHATUWANT raises (160) to 160
STRANGEler raises (256) to 322 STRANGEler is all-In.
ALLTHATUWANT folds.

Den hånd jeg ønsker feedback på:

***** Hand History for Game 5513140484 ***** 0/0 Texas Hold'em Game Table (NL) - Sun Dec 17 18:40:36 EST 2006 Table Table 126968 (Real Money) --

Seat 3 is the button Total number of players :
6 Seat 1: STRANGEler ( $565)
Seat 2: Helicopterpp ( $207.60)
Seat 3: bmv55 ( $262.50)
Seat 4: Crazy_Froggy ( $396)
Seat 5: Grane54 ( $818.40)
Seat 6: ALLTHATUWANT ( $406)

Crazy_Froggy posts small blind (2) Grane54 posts big blind (4)

** Dealing down cards
** Dealt to ALLTHATUWANT [ J, K ]
ALLTHATUWANT raises (16) to 16
STRANGEler calls (16)
Helicopterpp calls (16)
bmv55 folds.
Crazy_Froggy folds.
Grane54 folds.

** Dealing Flop ** : [ K, 2, 7 ]

ALLTHATUWANT bets (43)
STRANGEler raises (155) to 155
Helicopterpp folds.
ALLTHATUWANT calls (112)

** Dealing Turn ** : [ 4 ]

ALLTHATUWANT checks.
STRANGEler checks.

** Dealing River ** : [ K ]

Jeg er næsten 100 på, at jeg er foran her. Er overbevist om, at fordi vi ikke giver hinanden så meget credit længere, vil han bette både et set og K på turn.

Men hvordan får vi så value på river?
Er det smartest at pushe og håbe på et løst call?
At bette så svagt at han tolker mig som svag og tror han kan tage mig af?
Eller at checke og lade ham skyde AI på ren skæg?

18-12-2006 03:35 #2| 0

Nu er jeg virkelig ringe til at fange LAGs. Ender som regel altid galt.
Problemet med et tjek på river er at han tjekker virkelig mange hænder bag da et bet ikke hænger sammen med hans linie.
Men hvilke hænder kan du calle hans raise med OOP på det flop? Altså potten bliver virkelig stor ved at calle. Tror mere han er ude i sjov så.
Og fordi potten er for stor kan han ikke udøve pot kontrol.
Men problemet er os du ikke har særlig meget tilbage kontra pottens størrelse Potten er på $359 på river og du har 235 tilbage.
Og med historien bag better jeg lavt. En 75 stykker. Har du 160 tilbage og der mener jeg han kan få okay FE når man tænker på historie og image.

Men som sagt er jeg ikke god til LAGs overhovedet .

18-12-2006 03:46 #3| 0

"Men hvilke hænder kan du calle hans raise med OOP på det flop?"

De mest likely hænder i hans øjne må nok være K og flushdraw; efterfulgt af 7x, set og 88-QQ.

18-12-2006 03:54 #4| 0

Giver han så ikke potten op ved at tjekke turn hvis han tror du ligger inde med et farvetræk? Eller Kx med dårlig x.
Derfor burde han skyde igen hvis han har ramt noget. Kommer selvfølgelig an på hvor langt han tænker. Hvis han har samme tanker som mig og han tror at du har samme tanker er et turn tjek RIGTIG frækt. Ved godt han giver et kort til farven, men det rammer trods alt kun 19% og misser den kan han blive stacked. Men ligger han inde med sjov eller Kx med god x burde han skyde igen netop for ikke at give dig et gratis kort. Dog bliver han så kun kaldt af hænder der slår ham da du ikke kan calle med Kx på sådan et bord.
Men du har givet udtryk for han ikke tænker så langt og er nu ude i at suge value fra ham. Så grundet hans turn tjek, historie, pot størrelse og dit image skyder jeg lavt på river.

God hånd btw.
Lægger op til noget diskution hvor jeg selv leaker til tider :)

18-12-2006 04:21 #5| 0

Ja, han kunne have været rigtig fræk med check af monster. Min feeling omkring ham og hans forhold til mig var dog, at det troede jeg ikke på.

Og jo, han giver vel potten halvt op ved at turn checke, men hvis han har mig på en range kan han jo godt tro der er value i et pushbluff.

Ved et lavt bet får jeg nok betaling af alle par, som havde showdown value og derfor ville checke bag. Men spørgsmålet er så, om et lavt bet sænker hans bluff-frekvens betydeligt. Dette har jeg generelt ikke nok erfaring med, da en god LAG nemt kan blive provokeret ved et blockagtig lignende bet, når likely holdings er svage par og missede træk. Til gengæld vil mange, ikke så langt tænkende spillere, ofte bare folde istedet for at prøve et bluff hvis der bliver checket. Det er i hvert fald min formodning :-)

Btw. Hvis det har virket som at jeg ser ham som en donk er det ikke rigtigt. Havde en feeling af, at han var en ret hæderlig spiller ud fra antal spillede hænder, antal showdowns og hans generelle betting.

18-12-2006 04:31 #6| 0

Check til ham. Er han bare nogenlunde anstændig, er det dér aller-oftest et missed farvetræk.

18-12-2006 08:59 #7| 0

Jeg holder med Asger_b i den her.

Check den til ham og call any bet.
Hvis han er aggresiv, vil han prøve at tage den hjem på river med sit busted flush draw, sansynligvis med et allin da potten er stor.
+ at du for god value for hans K med lav kicker.

Du kan så selv vælge om du vil gå allin hvis der kommer et bet. Men jeg hælder til et call der der sjældent vil være mere value at hente i et bet.

Er du slået vil han muligvis prøve et lavere bet for at få et call.

Checker han bag dig, havde du nok alligevel ikke fået noget ud af at bette.

I alle situationer vil du vinde/tabe mest sådan.

18-12-2006 13:43 #8| 0

Mente heller ikke han er donk, men mere ikke så tænkende at han kan komme frem med et tjek med et monster på turn. Mere den jeg ville frem til :)

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar