Hånd 1:
Seat 3 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: MP ( $466 USD )
Seat 6: UTG ( $1,097.46 USD )
Seat 3: Hero ( $636 USD )
Seat 2: Villain ( $1,042.19 USD )
Seat 5: BB ( $376 USD )
Seat 4: SB ( $316 USD )
SB posts small blind [$2 USD].
BB posts big blind [$4 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ K♦ A♣ ]
UTG folds
MP calls [$4 USD]
Villain raises [$19 USD]
Hero raises [$58 USD]
SB folds
BB folds
MP folds
Villain calls [$39 USD]
** Dealing Flop ** [ K♣, 5♥, 5♦ ]
Villain bets [$102 USD]
Hero calls [$102 USD]
** Dealing Turn ** [ 3♦ ]
Villain bets [$282 USD]
Hero? ($476 tilbage)
MP er en fisk der bliver ved med at limpe ind og calle raises med elendige hænder.
Villiain virker som en standard regular (22/15.3/1.5) over 104 hænder.
Jeg har spillet rimelig standard TAG, dog lidt mere aggressiv end gennemsnittet med 3-bets.
Vi er ~150bbs dybe.
-----------------------------------------------
Hånd 2:
Seat 1 is the button
Total number of players : 5
Seat 5: UTG ( $88.07 USD )
Seat 1: Hero ( $489.90 USD )
Seat 4: BB ( $150.31 USD )
Seat 6: SittingOut ( $396.21 USD )
Seat 2: SB ( $187.40 USD )
SB posts small blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ T♦ 9♦ ]
UTG folds
Hero raises [$16 USD]
SB calls [$14 USD]
BB calls [$12 USD]
** Dealing Flop ** [ J♣, 9♠, 4♦ ]
SB checks
BB checks
Hero checks
** Dealing Turn ** [ T♣ ]
SB checks
BB bets [$20 USD]
Hero raises [$66 USD]
SB calls [$66 USD]
BB calls [$46 USD]
** Dealing River ** [ A♠ ] - Pot: $246
SB checks
BB checks
Hero?
BB er 37/19/1.25 over 75 hænder
SB er 29/11/1.5 over 61 hænder
Jeg har selv spillet 20/16/4 - men jeg tvivler på at de har lagt mærke til det.
Har jeg et valuebet på river? Hvis ja, hvor stort?
---------------------------------------------------
Hånd 3:
Seat 4 is the button
Total number of players : 6
Seat 1: SittingOut ( $0 USD )
Seat 6: BB ( $1,019.06 USD )
Seat 3: Hero ( $400 USD )
Seat 4: Button ( $442.50 USD )
Seat 2: UTG ( $544 USD )
Seat 5: Villain ( $396 USD )
Villain posts small blind [$2 USD].
** Dealing down cards **
Dealt to Hero [ Q♦ Q♠ ]
UTG folds
Hero raises [$14 USD]
Button raises [$52 USD]
Villain is all-In [$394 USD]
Button er en god regular (18/14/3.2).
Villain er ukendt for mig.
Jeg har spillet abc TAG
Std. shove?
NL400 sanity check
Hånd 1: ALL IN
Hånd 2: Check
Hånd 3: Muck
Hånd 1: Har lidt problemer der. Din hånd er rimeligt klart defineret til AA, KK og AK (KQ, KJ?) vel.
Villains flop donkbet må i turnbettets klare lys ses som et forsøg på at forhindre dig i at yde potkontrol.
Dog virker et fold ret tight, men tror at det er det jeg gør.
Hånd 2:
Better flop
Raiser turn en anelse mere.
Checker river bagved, A'et lægger en blokker for et valuebet.
Hånd 3:
Smider rimeligt hurtigt hånd 3.
1. må være et auto call.. Da han caller det massive reraise preflop kan vi ikke putte ham på 5x, vel? Så er det i hvert fald bare NOTE --> RELOAD ..
så call i 1. hånd
hånd 2.. Checker bagved. Ved et bet bliver du ikke called af særlig mange hænder du slår, og samtidig giver du muligheden for et check raise all in..
hånd 3 må være et fold
Hånd 1:Jeg skubber -
"opr. fold"
Hånd 2: Farvekoder, tak! - SB rammer farvetræk på turn og BB sidder med QJ.. Jeg plejer i disse situation at value-bette 1/3 pot for så at folde til shove... Men jeg v-better også med bred range.
Hånd 3: Instant fold... Du er i best chase 50/50.
Forstår ikke helt du kan tvivle når villain er ukendt og du kun har spillet abc-poker...
*edit= Ved nærmere eftertanke og sikkert lidt påvirkning fra andre tråde skubber jeg nok også her...
"Enig med SS?" Latterlig og ligegyldig comments...
Comment
@lilja
når man poster en hånd til analyse er det rart at få meninger fra flere. Også selv om de er enige. sådan har jeg det i hvert fald, så "enig med xxx" kommentarer synes jeg er fine.
Better ca 1/2 pot i hånd 2, og folder i hånd 3.
Hånd 1 ville jeg nok call.
Jeg synes bare det er irriterende at se på.. Men kan godt se din pointe...
@Lilja
Jeg synes ikke du skal få folk til at lade være med at komme med pokerrelaterede kommentarer! Dem er der ikke for mange af på forum.
Hvis 19 ud af 20 er enig i en given linje af hånden, indikerer det da stærkt (afhægigt af, hvem der kommenterer selvføgeligt), at det nok er en god linjer...eller hvad??
Mvh. KAS
@ Akropolice
I hånd 1 er jeg langt mere bange for AA eller KK end 5x :)
@ resten
Mener i virkelig i turbofolder hånd 3? Gør det ikke hans bet afsindig profitabelt?
hvorfor call hand 1 (hvis ikk den skal foldes)..?
Det ville da være bedre med et skub, du kommer jo til at skulle calle resten på river anyway..
Eller hva..
Ped125
@ Xizor
Jeg kalder som sagt i hånd 1. Da du 3-better lidt mere light end normalt, har han ingen grund til at skyde ud på et K55 flop med en bedre handske end AK. Har han AA, skal du jo have præcis AK, for at have any hand der kan stacke af på dette flop. KK er rimelig usandsynlig, da vi selv holder AK, og K er på floppet, og igen, hvorfor skulle han med en aggressionsfaktor på 1.5 donke ud med nuts her?
EDIT: Hånd 3 læst forkert.
Jeg bryder mig generelt ikke om flere end én hånd per indlæg, men lad gå...
1. Se Mancinis argumentation
2. Check - argumentationen er givet ovenfor.
3. KLART Fold. En TAG kan sagtens lave sådan et spil med KK og AA (og selv mod AK har du kun 55%). Pointen er netop at man narrer folk der tænker som mancini når man pusher ai. Laver selv dette move fra tid til anden.
Man skal også tænke på - hvad er alternativet? Hvis man coldcaller, kan villains sætte dig på en meget snæver range, men får altså lov at se flop billigt. Hvis man 4better, er rangen stadig snæver. Derfor er der mange, mig selv inklusive, som tager konsekvensen og bare skubber alle pengene til midten med både AA og KK her.
Godnat.
EDIT:
Ped
Fordi vi inducer bluff. Villain er donket, og donks laver idiotiske ting hvis de tror de kan skubbe dig af hånden.
Yuk, nevermind min QQ comment, jeg har set forkert. Jeg folder uden reads.
Hvis jeg ændrer hånd 3 til at han er en normal aggressiv regular, ændrer det så jeres holdning?
Hånd 1: kald turn og kald river
Hånd 2: Check, vi kan formentlig kun få value fra QJ/KJ og de folder måske ofte
Hånd 3: QQ har 40% mod KK-AA,AK og QQ-AA,AK og 47% mod JJ-AA,AK, så den er marginal. Uden reads folder jeg, men der er mange spillere hvor jeg laver et Phil Helmuth-style kald der.
Jørn
Hånd 1: Jeg folder ikke her. Ved ikke om der er den store forskel i value mellem at klikskubbe eller calle river, men villains range er imo AK > AA > KQ > blandet crap > KK.
Jeg har virkelig lyst til at valuebette hånd 2, men SBs coldcall gør mig lidt nervøs. Han har ikke de mest aggressive stats, af hans calling range er det vel næsten kun QJ vi slår.
Jeg tror langt oftest villains har en parret Q og/eller farvetræk, men jeg ville hade at blive skubbet af hånden, og vi har god showdown value.
Hånd 3 er lidt meh. Jeg synes preflop spillet på Boss er meget passivt i forhold til fx. Party, hvor jeg langt oftest ville calle den her. Der er færre 3-bets, og 4-bets er rimeligt sjældne. Det taler for et fold, især fordi villain er ukendt.
Men hvis der er mere dynamik, synes jeg sagtens vi kan calle - i så fald ved SB godt at vores CO åbningsrange er omkring 20%, at villains 3-bet range er måske top 5-10%, og at folk generelt caller for 4-bet pushes for tight i forhold til hvor bredt de åbner og 3-better.
Hånd 1: Jeg shover, han folder (?)
Hånd 2: Jeg valuebetter $111, de folder begge
Hånd 3: Jeg shover, og vinder over hans JJ.
@ Rooger
Hænderne er spillet på Party :)
Tak for kommentarene
@Xizor
Ang. hånd 1: det er derfor jeg bare vil kalde. Lad ham skyde resten på river... Hvis du er foran så har han typisk 2-3 outs.
Ang. hånd 3: selv med JJ i villains shove range så er det stadig et yderst marginalt kald. Hvis villain shover JJ-AA,AK her så har du 47% og du skal kalde 384 mod at vinde 400 + 56 hvilket er 46%.
Hvis villain også gør det med AQ og TT, så er det selvfølgelig et easy call. Men tænk også over at SB kan have en hånd -- det komplicerer sagerne (det er i øvrigt også derfor at et squeeze er så powerful..)
Jørn
Du har ret, spørgsmålet er hvordan hans flatcalling tendenser er, flatcaller han mere med AA/KK end med JJ/QQ?
Personligt shover jeg gerne TT ind over der.
Ang. hånd 1 så tror jeg ikke han skyder resten på river med en dårligere hånd anyway, så jeg så ingen grund til at give ham 2-3 outs.