HERO har været rimeligt TAG ved bordet, og har ikke de store reads på Villain andet end at han virker rimelig standard, måske lidt til den tighte side.
Hvad er PNs erfaringer med sådan et turn-donk, og er der kommentarer til min linie?
Hand #XXXXXXXXXXXXXXXX: Amsterdam (6-max) 11492
Seat 1: HERO (628.40 in chips)
Seat 2: FatS*** (394.00 in chips)
Seat 3: Ratf*** (519.60 in chips)
Seat 4: Eldo*** (405.00 in chips)
Seat 8: over*** (666.20 in chips)
Seat 9: Pure*** (76.70 in chips)
over***: posts small blind $2
Pure***: posts big blind $4
Dealt to HERO [ T♥ 8♥ ]
HERO : raises to $14
FatS***: folds
Ratf***: folds
Eldo***: folds
over***: calls
Pure***: folds
@@@ F_L_O_P @@@ [ 2♣ J♥ 6♥ ]
over***: checks
HERO : bets $24
over***: calls
# # # TURN # # # [ Q♠ ]
over***: bets $80
HERO : is all in 590.4000
NL400 Semi-dyb, stærkt draw, linie?
Det er min vurdering af villain improver til mere end en marginal hånd på turn. Linien kunne sagtens være hænder som QJ, KQ og AQ som de dårligste i den totale range. JJ+ må også forventes af være i denne range ligesom KT, 22 og 66. Måske ikke optimalt spillet, men de kan ikke udelukkes fra villaíns range. Hvis villain f.eks. har noteret en lav turnaggr. for dig, så giver en improving turn jo egentlig god mening af leade.
Ja, du kan folde bedre hænder her som TP, men de stærke som QJ og bedre folder nok ikke.
Pga. dybden i jeres stacks mener jeg at de implied odds er større end den FE du kan opnå. Glem heller ikke at villain fratager en UTG-raiser initiativet, hvor der er faldet to kort som typisk rammer en TAG UTG-raiser fint. Q på turn gør jo bordet noget mere drawy og et CR er måske ikke den bedste linie på turn med en monster.
Du kan forvente at få yderligere bets fra mange af villains hænder såfremt du rammer. Især er vi jo glade for vores straight-draw, som med stor sandsynlighed får fuld betaling af mange gode hænder.
Jeg caller.
Af en tag syntes jeg T8s er rimelig frisk utg.
Jeg caller også bare, hvilke jeg mener, der er mest value i.
I er alt for dybe til et skub her imo, da du kun bliver kaldt af bedre hænder.
Hvis du rammer din river, ligger du i toppen af din range, hvorfor du godt kan få god betaling.
Ups. Fejllæste hånden.
Preflop er da et turbo-insta-fold. Hvis du spiller denne hånd, og uden nogle specielle reads på bordet, så burde du have en VPIP=PFR UTG på +30%.
Flop er fint, og turn kan du reelt set gøre alt. Skubbe hvis du tror at du kan få et fold i ny og næ. Med 12 outs (alle ikke clean), så skal du have lidt fold equity, men det kan du også sagtens have. Jeg hælder dog nok til et call her, og forventer at jeg kan få den sjat ind på river som gør at kaldet på lang sigt er ok.
Vedr. pre-flop, så åbner jeg normalt ikke suitede one-gappers UTG, men gjorde her en afvekslings-undtagelse netop pga. at jeg indtil da havde åbnet ret få hænder ved bordet.
Havde selv lidt svært ved at se ham donke pot ud i hovedet på mig med TTP, set eller lignende, og det er klart, at det primært er FE'en der skal gøre playet profitabelt...