NL400 Set, -Bedste linie

#1| 0

Bananaman12 er 85/24/5, og er, duh, bordets æsel.
Vi har en del dynamik (Ikke samme slags dynamik som man får med regs, men jeg ved at han er træt af mig). Han donkleader alle flops hvor han har limp-callet preflop, Og har foldet til mit flop-raise 3 af 4 gange. (jeg smed til hans bet 1 af gangene)

Gast doc er 33/19/1 med 3bet på 7%. Ingen dynamik, han er ingen regular, og virker weak.

Hvordan får oftest stacks ?

backtobuss sitting in seat 1 with $679.40
brujo1972 sitting in seat 2 with $15.40
-IDDQD- sitting in seat 3 with $642.10
doyle_777 sitting in seat 4 with $356.00
gastdoc sitting in seat 5 with $428.00
bananaman12 sitting in seat 6 with $1036.01[Dealer]
backtobuss posted the small blind - $2.00
brujo1972 posted the big blind - $4.00

** Dealing cards to -IDDQD-: 7, 7
-IDDQD- raised to $16.00
doyle_777 folded
gastdoc called - $16.00
bananaman12 called - $16.00
backtobuss called - $16.00
brujo1972 called - $16.00

** Dealing the flop: 7, 6, Q
backtobuss checked
brujo1972 went all-in - $3.40
-IDDQD- called - $3.40
gastdoc raised to $51.60
bananaman12 called - $51.60
backtobuss folded
-IDDQD- called - $51.60 --------> ??

** Dealing the turn: 10
-IDDQD- ---------> ??

22-11-2008 03:55 #2| 0

Syntes det er oplagt at gå efter c/r her.

Der er mange muligheder for, at der er bygget en stor pot, når den kommer om til dig igen.
Det opvejer klart den risiko, der self er for c/c/c og et skidt riverkort.

22-11-2008 03:59 #3| 0

Flop:

Call? unødvendigt at give et gratis kort her efter min mening.

Som spillet ligner det AQ/KQ/QJ til weak gastdoc og et draw til donk banana?
Med de hænder vil de kalde et raise fra dig allerede nu, ingen grund til at vente til turn, eller hvad?

Idéen med at slowplaye er at din modstander forbedrer sin hånd uden at overgå din. Men ikke mange turnkort vil gøre det, der er en der kan ramme trip Q eller to par. Der er også et par dårlige kort. 3,10 kan fuldende straightdraw. Sidder weak gastdoc med KQ eller AQ kan et A hhv. en K dræbe action fra ham og så vil du ikke kunne check-raise turn som efter planen, og du vil komme til at gi' 2 gratis kort.

Turn:

Svær.
check-raise efter planen da jeg nok alligevel ikke kommer fra den?

22-11-2008 04:27 #4| 0

@ n00b

Jeg syntes flop call her er rigtig. Der er så meget value her, at vi er
lige glad med at blive suget ud på turn.

Det er et tørt flop, og den er 3vejs (4vejs) villains er donkeys. syntes
næsten ikke du kan få et bedre spot til, at tage en chance.

22-11-2008 11:35 #5| 0

@Suffer

Det er da helt forkert at argumentere for at vi bør være mere tricky når vi har en multiway pot.

Raise floppet begge gange.

22-11-2008 11:46 #6| 0

Boardet er temmelig tørt, og jeg synes absolut det er fint at flatte det store flopraise. Mht til initial bet fra donken, går jeg ud fra du er overvejende sikker på der bliver raiset efter dig, ellers skal den self ha lidt kul der også.

Turn gør boardet lidt mere scary, river kan godt gi en del actionkillers. Imo er det som std. tid til at få skillinger til midten på turn. Stik 1/2 pot ud for at holde QX inde, og gå self til bunds anyday :)

GA

22-11-2008 12:14 #7| 0

På floppet havde jeg nok raiset efter det 3.40$ all in.
Som spillet ville jeg nok også flatte gastdocs raise på flop, da alt andet skriger styrke for højt.

Nu spillede jeg mod gastdoc på NL200 forleden, og han forekommer mig ikke at være voldsomt spewy. Hvis du skriver at han er weak, så better han vel ikke andet end 66, 89s på turn? Du sidder og coldcaller på et pænt tørt board, og det mest sandsynlige draw rammer turn. Jeg tror at en weak spiller vil lave potcontrol her. Derfor får du nok kun et bet du kan raise fra en dårligere hånd (andet end 66) hvis Bananaman skyder.

Jeg tror faktisk at jeg ville leade turn for ca halv pot, og virkeligt håbe at bananaman sidder med QT.

22-11-2008 12:28 #8| 0

@ Gunspats

Det er klart en god ide, at spille stright forward i en multiway pot, som
udgangspunkt.

Men med 2 donkeys. vil jeg gerne tage en chance her.

iøvrigt kan jeg godt lide drhohos ide om, at leade halvpot på turn.

Den variant, gir ikke vores spil den store mening, hvilket kan være
meget godt.

22-11-2008 16:19 #9| 0

På floppet havde jeg nok raiset efter det 3.40$ all in.

Synes det er en kæmpe fejl ikke at raise her, hvis du gør det spiller den også lidt nemmer sig selv.

og ja jeg reraiser igen på floppet da jeg får den anden chance.

på turn tror jeg bare at jeg leader for ikke at give et gratis kort og potten er blevet stor.

22-11-2008 17:57 #10| 0

Jeg forstår ikke hvorfor folk gerne gi'r et gratis kort på floppet hvor der er et straight draw, mens på turn hvor det mest sandsynlige draw (8-9) allerede har ramt pludselig ikke længere vil give gratis kort.

Som jeg ser det er der ikke flere draws på turn, enten er der en der har ramt eller også er der ingen der gør. Man må vel gå ud fra at hænder som J9, KJ, Ax med 2 spar, alle er foldet på floppet?

23-11-2008 16:19 #11| 0

@n00b

Jeg tror at de fleste er enige om at det ikke er super smart at give gratis kort på floppet. Problemet er at Hero ikke raisede efter shorties all in, og at settet derfor vil være forfærdeligt face-up hvis vi pludseligt kommer stormende med et 3-bet efter nogle andre gør det. Hvis blot vi selv havde raiset i første omgang ville vi ikke afsløre vores styrke i samme omfang ved at satse på flop.

Selvom det mest sandsynlige draw har ramt på det nasty turnkort, så slipper vi ikke væk fra puljen uden at smide en del mere i den. Derfor er vi nødt til at bygge en pot for value hvis vi ikke kun vil betale når vi er slået, fordi den weak modstander sandsynligvis vil halde pot-control mod os og vi ikke kan stole på donken til at raise crap.

Jeg må så indrømme at denne argumentation handler mindre om at beskytte mod draws end om at presse lidt value ud af hånden, men det er i hvert tilfælde grunden til at jeg synes at flatcall af flop-raise og lead på turn er den bedste løsning.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar