Hermed en hånd, jeg spillede tidligere idag - jeg godt kunne tænke mig lidt kommentarer på:
Hand #112398693 at table: Table TH 543
Started: Fri Oct 07 11:07:46 2005
Villain2 is at seat 2 with 293.53
Hero is at seat 3 with 374.80
Villain1 is at seat 4 with 544.99
Heroe posts the large blind 4.00
Villain2 posts the small blind 2.00
Hero: J♣, A♥
Pre-flop:
Villain1: Call 4.00
Villain2: Call 4.00
Hero: Raise 16.00
Villain1: Call 16.00
Villain2: Call 16.00
(OBS: Raise til -til- 16 (ialt) og altså ikke -med- 16 ekstra (dvs. de skal calle 12) - det samme i nedenstående).
Flop (Board: 7♦, A♠, A♦):
Villain2: Check
Hero: Bet 36.00
Villain1: Raise 80.00
Vilain2: Fold
Hero: Call 80.00
Okay, Villain1 har et es, eller en markant overspillet 7"er, et pp 99-JJ. Jeg caller med planen om at check-raise ham all-in på turn.
Turn (Board: 7♦, A♠, A♦, 8♠):
Hero: Check
Villain2: Bet 216.00
Hero??
Bettet er noget større end jeg lige havde regnet med. Godt nok er Villain2 agressiv, men et potsized bet i så stor en pulje er -ret- voldsomt, hvilket i mine øjne indikerer, at han enten (semi-)bluffer et farvetræk, eller sidder med en hånd, et farvetræk kan slå. Men det er en indikation - han kunne sagtens lave det bet med huset alligevel.
Skal jeg holde mig til min oprindelige linje og skubbe hér? .. eller skal jeg give Villain2 credit for enten at have et hus eller en rarere kicker end min sølle knejt?
Hvad synes I ellers om linjen i hånden?
- Asger
NL400, set med J godt nok?
Altså, fold ville være tosset. Selvfølgelig kan du være bagud, men du kan ikke ligge 3 esser her. Kan være villian har fornemmet svaghed i det flop call og prøver at presse dig ud. Du har ganske enkelt ikke nok info til at smide hånden.
Nu kender jeg ikke skillniveauet på dit site, men jeg kan da kommentere at der hvor jeg spiller, der fatter folk IKKE man kan have esset, hvis man better ud på floppet. Jeg kan dog ikke helt komme på hvilken hånd han limper med som han ville spille således her.
Shorthanded raiser man vel med 99 og TT.
Jeg kunne forestille mig en 77, men igen, hvis villain er en syg donk, så er det ret svært at folde.
Glæder mig til at se hvad du gjorde.
Mvh Mickey
@Mickey: Villain er rimelig standard, TAG, og ikke nogen donkey ;-)
- Asger
Puha, den er svær fordi Villain better så hårdt, og indikerer kraftigt at du er slået.
Han har potcommited sig, så du har stort set ingen fold equity ved et push.
Pga. hans position må man formode at han ville raise AK / AQ preflop.
Dermed er det nok kun A7, A8, 77 & 88 du er bagud til - men alle hænder kunne villain vel godt have limp-callet PF.
Dit check på turn kan nemt fortolkes som en svaghed fra et højt PP der raisede PF, men blev bange for esserne på bordet. Derfor kan hans bet sagtens være et rent bluff, eller et lavere es.
Dit read på ham, gør dog at jeg nok ville folde. Han skal have balls for at lave et move, hvis ikke han har noget der slår trips med høj kicker, og hvis han er standard TAG, tror jeg han har dig slået.
Du kan aldrig folde her!! Hvorfor skulle han have raiset med en monster allerede på floppet.....hvis han var klog ville han få dig til at betale, hvis du nu "kun" har ramt trips. Jeg putter ham max på svagere A end dig.....easy call i min bog.
Kenneth
"Du kan aldrig folde her!! Hvorfor skulle han have raiset med en monster allerede på floppet?"
Han skulle netop raise, fordi han ved at mange vil betale af med et es her.
Din hånd er ikke skjult, der er stor forskel på et set og trips - du skal næsten betragte hånden, som om du har TPTK.
Han better så kraftigt ind i dig som PF-raiser, selv om der ligger to esser på bordet - han er ikke skræmt af dem.
Jeg mener det er en stor fejl, ikke at kunne lægge sig her, mod visse modstandere.
Nu giver standard & TAG ikke det samme billede af villain, som hvis man selv havde siddet ved bordet, med ud fra de få informationer, kunne det godt lyde som et fold fra min side.
Du kan imo ikke smide den her hånd shorthanded. Svagere es er et godt bud. Han raiser for information på floppet, da du ikke skubber føler han nok at han er foran og at du har konger eller whatever.
Du er nødt til at betale. Har han 77 eller A7 må du bare skrive nh og reloade.
Lyder jo spændend det hele - men callede du ham eller hva ?
Villain spiller sin hånd klogt, hvis han har dig slået med AK eller et set. Hvis han ikke har dig slået altså sidder med pp, lille ace eller flushdraw er han ret usmart. Dit read indikerer, at det mest fornuftige er et fold!
-
Men på et SH med ville jeg nok pushe alligevel "usmart" som jeg kan være...;)
På turn har du en del info.
Pre, limp/call raiser Villian, dvs han har en spilbar hånd i hulen, hvorfor 77, 88, A7, A8 ikke kan udelukkes. (limp med AQ/AK er nok mere betænkelig, da han jf. reads er ABC TAG)
På floppet pussy-raiser han (næsten gayraise), hvilket ville efter min mening ikke giver mening med en huset.
Dit check på turn signalerer en smule svaghed. Hans overbet (lidt over potten) virker dog mærkeligt. Ville han overbette (og committe sig) med huset her? Nej det tror jeg ikke, måske et halvt pot-bet ville være passende. Kva dette mener jeg du er i god stand, og han har gang i et overspillet svagt A. Skub lortet ind.
Som debatten er skredet frem, er jeg åbenbart ikke den eneste der synes, den er ret dobbelttydig.
På floppet får han den information af mig, at jeg enten har et A (men han betragter det måske som usandsynligt, da jeg nøjes med at calle) eller et højt pocket. Måske KQs til et farvetræk - han burde vide, jeg ikke raiser andre hænder fra BB (har i hvert fald ikke gjort det i den session).
Det betyder sådan set, at qua at jeg har prøvet at trappe ham med mit call flop / check turn, måske har fået ham til at lave en fejl - men det betyder samtidig, at jeg har ret lidt information om Villains hånd.
Anyways, han limp/call preflop var det umiddelbart afgørende for, at jeg skubbede stacken ind i det her tilfælde. Havde han ramt sit set i 7"ere, havde han spillet den rigtig godt - men jeg kunne stadig ikke få ham til at raise floppet med den, da en standard ABC TAG oftest prøver at hive modstanderens pockets ind på turn - så havde han taget r*ven på mig ;-)
A7/A8 var selvfølgelig en mulighed, men limp UTG - call BB raise er stadig diskutabelt. AQ/AK ville han have raiset preflop. Tilbage er A9/A10/AJ (sidstnævnte ville han oftest raise), og måske et semi-bluff-farvetræk, der prøver at skræmme et højt pocket væk.
Villain insta-caller mit skub, river er en 9"er (fuck), og han fremviser en lækker A10, og Hero tager puljen hjem ;-).
Tak for kommentarerne.
- Asger