NL400, sixmax, AQs i 3bettet pot

#1| 0

Indlægget er på engelsk da jeg også har postet hånden på et engelsk forum og er for doven til at oversætte det til dansk...

Shorthanded NLHE cash, Ipoker

Villain seems like a decent regular
- BUt I have only been sitting at the table for a few orbits so I am close to readless

iPoker, Shorthanded, 2/4 cash

The shortstack seems like an aggressive pretty bad shortstack

My image is a sane REG TAG'ish player

When VILLAIN coldcalls my 3-bet from the BB I think his range is heavily weighted towards JJ/TT/99/88.
- Maybe QQ, and a few combos of AK / KQs

My plan with the turn-bet is to shove any river that does not pair the board, if villain calls

What do you think?

Seat 3: HERO ( $404.00 USD )
Seat 5: RH1979 ( $445.00 USD )
Seat 6: VILLAIN ( $400.00 USD )
Seat 8: Shortstack ( $81.60 USD )
Seat 10: asu155 ( $80.00 USD )

RH1979 posts small blind [$2.00 USD].
VILLAIN posts big blind [$4.00 USD].

** Dealing down cards **

Dealt to HERO [ A Q ]

ilooseflip raises [$9.00 USD]
asu155 folds
HERO raises [$22.00 USD]
RH1979 folds
VILLAIN calls [$18.00 USD]
ilooseflip folds

** Dealing Flop ** [ K, 9, 7 ]
VILLAIN checks
HERO bets [$38.00 USD]
VILLAIN calls [$38.00 USD]

** Dealing Turn ** [ 2 ]
VILLAIN checks
HERO bets [$98.00 USD]
VILLAIN raises [$340.00 USD]
HERO folds

When Villain shoves the turn I need ~30% equity to make a breakeven call

Against a range of:
3 combos of QQ
6 combos of JJ
6 combos of TT
3 comos of 99

2 combos of AK (I assume he 4-bets AK pre-flop the vast majority of the time)
1 combo of KQs

My equity is only 27% and I therefore think it is a correct fold.

Do you agree with my range estimation / equity calculation?

(I have on purpose been pretty conservative with villains hand-range. In reality I thinkit is a bit stronger)

Though it is noticeable that I havn't given villain any suited connectors.
Do you think that is correct?

04-02-2010 20:22 #2| 0

Hvis shortstacken ikke havde været i hånden, vil jeg også sige at villains range er noget konservativ.
Imidlertid synes jeg hans tilstedeværelse vil stramme villains range rimeligt op. F.eks mener jeg at du bør bestemt inkludere AA i villains range og måske fjerne 99. Dette må have en stor effekt på din equity, hvilket gør dit fold mere korrekt. Af samme grund har du nok heller ikke taget større SC's med i villain range.
Jeg har ikke set næmere på equityen du nævner, men jeg formoder at det er korrekt, da din post virker meget gennemtænkt.
Jeg har nogle noter fra serien Razors Edge ep.3(sthief09)på DC, hvor han simulerer 2nd barrel kort i forskellige spots. I en meget tilsvarende situation (KT3 flop) simulerer han forskellige turnkort. Det er egentlig kun endnu en K som profitabelt kan bruges som bluffkort. Mod en typisk regulars range kræves det, at villain folder turn >41%. Et lavt kort på turn giver i gennemsnit kun et på 34%.
Derudover trækker du til nutflushen, som i få tilfælde kan give dig en bedre flush, selvom den ikke er specielt sandsynlig her. Endelig har du dit es, som i visse tilfælde kan ramme og have SD value.
Jeg synes stadig den er close mht. c-bet turn, men måske du presser citronen en anelse for meget readless.

04-02-2010 20:52 #3| 0

Hvorfor giver du ikke villain nogle draws (enten eller )?

Jeg better i øvrigt ikke et beløb på turn som giver mig en bordeline marginal beslutning hvis jeg bliver check-raiset allin.

Jørn

04-02-2010 22:32 #4| 0

Tja. Hans range ud fra pre-flop action er da klart skæv mod par. Du siger 99+ og evt. KQs. Jeg vil nok sige JJ+. Det er inkl KK/AA som håber at se push fra 1. raiser, men med overvægt på JJ/QQ. Herudover mest AK + evt. AQs. Dog lidt for stramt 100 pct. at udelukke andet ...

Men ud fra flop + turn action kan du hos mange spillere nu udelukke TT, JJ og QQ næsten 100 pct.! De spiller vel bluff-catch eller folder det meste af tiden? Så nu vægter overpar (slow playet AA), top par (AK), top set (slow playet KK pre) og draws vel mest (+ naturligvist heldigt set med 99 i den løse ende af hans pre-flop range).

Draws skal næsten være en AKs, AQs, KQs og da du dækker for en h... masse af dem med dine kort, tror jeg du kan sætte ham til en monster rigtigt, rigtigt tit. Indtil du ser ham lave store bluffs i underlige spots, er det vist et fold (crying - da du har bygget stor pot med nut draw).

I øvrigt enig med Thyssen mht. dit turn bet

05-02-2010 10:18 #5| 0

Jeg better halvdelen af tiden og checker bag den anden halvdel.

Din bet size synes jeg er ok.

Som spillet giver jeg ham nok draws, som vi crusher, til at jeg finder et call frem.

05-02-2010 11:05 #6| 0
Pokernets ME vinder !

Better lidt mere turn og snapper et shove.

Han har også floats der turner træk, værre træk, JT osv i sin range.

← Gå til forumoversigtenGå til toppen ↑
Skriv et svar