TrickyTAG spiller umiddelbart nogenlunde godt, men laver nogle mærkværdige plays, og har en fancy sans for spillet.
Very_callish dobblede jeg, hvor han callede mig ned med second-pair-shit-kicker på et 3-straight, 3-flush, A high board, hvor jeg selvfølgelig sad med rags.
Jeg har, udover hånden hvor jeg doblede Very_callish, ikke gjort ret meget væsen af mig, andet end at raise, og tage pots ned på floppet.
Hand #204262576 at table: Table TH 468
Started: Mon Feb 13 11:16:29 2006
TrickyTAG is at seat 2 with 390.10
Very_callish is at seat 4 with 268.30
Hero (VeryT_agg) is at seat 5 with 385.30
TrickyTAG posts the large blind 4.00
xxx posts the small blind 2.00
Hero: J♠, A♠
Pre-flop:
xxx: Call 4.00
Very_callish: Call 4.00
Hero: Raise 20.00
xxx: Fold
TrickyTAG : Call 20.00
xxx: Fold
Very_callish: Call 20.00
Flop (Board: 2♠, K♠, Q♣):
TrickyTAG : Check
Very_callish: Check
Hero: Bet 55.00
TrickyTAG : Raise 146.00
Very_callish: Call 146.00
Hero???
NL400, stort draw 3-way
Jeg drysser ikke den her hånd i en multiway pot. Som jeg ser det kan de kun have 22 af set, og jeg vil derfor vurdere den til ca. 9 rene outs på 2 streets, hvis begge går mod. (vi kan være mod flush draw, de kan begge have spar og T)
SPørgsmålet er så om du skal pushe eller calle. Jeg foretrækker push, for at trække den sidste FE ud af potten. "trickytag" folder ikke!! Men der er en chance for at den anden gør, og han har allerede investeret stort i potten. Ved at få ham til at folde, kan du lige pludselig få flere rene outs, da A måske bliver god.
Hvis callish caller, skal du lægge ca. 310 for at vinde ca. 725, det svarer ca. til de 9 outs i equity.
Hvis callish folder skal du lægge ca. 200 for at vinde 510. I dette tilfælde har du dog efter min mening mere end 9 rene outs, så derfor pusher vi og håber på han folder.
Ved ikke om der giver mening har stadig tømmermænd efter weekenden........
Friis
Du får 1:4,5 hvis du caller 91 i 405$ pot - og du skal bruge, ca. 1:4.
Pga. pot oddsene caller.
Efter dine reads, tror jeg at du er foran very_callish som sikkert sidder med KT/K9. og trickytag kan evt. side med 2 pair eller set.
Men pga. pot oddsene og jeg elsker at gamble, er det et easy call for mit vedkommende.
hvis turn bringer rags og de begge går all in, caller jeg også da jeg er tilfreds med 1:3 odds.
EDIT: tvivler stærkt på at du har noget FE i denne hånd.
Med lidt større stack-size til Hero pusher jeg til enhver tid.
Du har måske her lige en anelse for få dollinger til at have ordentlig FE.
Et call er for weak imo. Du bliver alt for nem at skubbe af hånden, hvis turn er blank.
Fold eller push - jeg tror jeg pusher denne.
Helt enig med puma. Call er helt hen i vejret, for odds er ikke gode nok til at man kan calle og så alene håbe på turnen(og havde de været det var der kun en vej og det var push), så man er sateme på skideren hvis turn er blank.
Man kan ikke folde en trevejspot mod 9-12 outs, alt afhængig, så jeg ville sige all in.
Du får nok ikke begge til at folde, hvilket ville være optimalt, men som mandelir meget rigtigt siger, kan det være at fold fra en modspiller giver dig flere outs.
Går du all in kaster du 310 dollars ind i en pot(der forudsat very-callish folder) bliver på i alt 1035.
Har han set løber det lige rundt, da han så vil vinder 2/3 af gangene. Måske vinder han oftere, da very kan have taget nogle af vores outs, men mon ikke det opvejes af de gange han har to par?
All in-og det er sgu nok break even i længden.
et andet problem ved blot at calle er at, turn med
enhver ♠, A eller T giver 0 betaling.
Det må da være et utrolig easy push. Du har FE mod ihvertfald 1 villian, du har tonsvis af outs - og jeg går udfra du vil lave samme move med KK og AA.
Very_callish: Call 146.00 - han har med 80% sikkerhed et draw - sikkert et meget dødt et.
@Sasuke: KK/QQ og KQ ville jeg skubbe hér. Men jeg tror, jeg i nogle tilfælde ville folde AA.
Jeg tænkte i øvrigt nogenlunde som Mandelir, indregnet at turn ville se retti kedelig i, hvis jeg missede, og Tricky_TAG skubbede stacken ind, som jeg ville regne med.
Jeg gav derfor på nakken, Tricky_TAG folder (?? - men jeg tror ikke han regnede med, at Very_callish ville være med i hånden, givet hans preflop spil) og Very_callish caller med AQ (!!). Jeg spiker en ♠ på turn og tager hjem.
- AB
nice pot Captain :-)
Jeg forudser store pots i den nærmeste fremtid til asger_b, især når du sætter dig selv i samme liga som mandelir :-)