NL400, 6 max.
Villain: Aggressiv, har tidligere vist store bluffs op i store pots, 25/15/3 over 200 hænder, umiddelbart vindende spiller på dette limit. Han varierer meget, men er ikke dum.
Han har ca. 680, jeg dækker.
Villain standard-åbner til 15 UTG, jeg caller med 4♣5♣, SB caller med.
(47) Flop: A♥7♦6♥
SB checker, villain checker, jeg siger 35, SB folder, villain caller.
(117) Turn: 3♥
Villain checker, jeg siger 80, og villain c/r''er til 200, jeg caller.
(517) River: Q♣
Villain skubber for 430. Jeg caller.
Kommentarer?
NL400 - straigth''n''semideep
Hvad sætter du ham? Det er jævnt meget højere end hvad jeg spiller, men den er ikke helt vild med..
Jeg ville folde preflop. At calle med små suitede connecters mod gode/svære modstandere er en taber efter min mening.
Flop: fint.
Efter det bliver det meget read afhængigt. Men jeg kan generelt godt lide dit spil. Tror dog bare jeg skubber turn. Kan ikke lide at skulle have en svær beslutning på river i en stor pot her.
Jeg folder aldrig preflop her.
Jeg ville folde turn som standard, men det er som jarwohl siger meget read betinget. Hvis dit instinkt/read siger dig at han er på bluff så må du betale af.
River ligner godt nok ikke en flush, men man ved aldrig med sådanne folk. AAA ville passe godt ind efter min mening.
"Jeg folder aldrig preflop her."
Alt for loose medmindre du er kongen postflop.
Hvorfor cont better han ikke flop? Har du nogle reads på det asger_b?
Er det ikke et ganske standard cont bet, med hvad som helst som preflop aggr, med et A og et draw på floppet?
@xizor - hvorfor ligner river ikke flush?
Lugter det ikke mere hvis villain better 200 f.eks?
(mine spg er udelukkende udtryk for lysten til at analysere på dette niveau, uden selv at spille der, altså prøver bare at lære...)
Nå ja, jeg har svært ved at se en aggr villain checke floppet med 2 ♥ på hånden, hvorfor jeg synes det er et fint call på river.
Kan dog ikke finde ud af med mig selv hvorvidt der er mest værdi i at lade ham bluffe stacken væk de gange en ikke hjerter rammer river/ kontra skubbe turn for ikke at stå med en rigtig grim en når den sidste ♥ lander på river...(??!!??)
I Like !
Det eneste vi rigtigt frygter er en K♥ Q♥ fra villain eller lign.
Jeg gætter på vi her ser en AAA eller KK, AK med K♥
@ Jungleras
Det ligner ikke en flush pga. størrelsen på bettet, det der er ikke noget typisk valuebet med mindre han har set AB lave heroic calls før.
@ Jarwohl
Vi er semideep i position med en suited connector som aldrig er domineret. Det er et call hver gang imo.
Jeg synes du spiller den fint. Desuden laver jeg ogsaa tyrecallet paa river, "Villain: Aggressiv, har tidligere vist store bluffs op i store pots".
Jeg skubber ikke turn; Villain slipper for let vaek. Stoerre value ved at udnytte position og hive penge ud af daarligere haender paa river. Og det kompenserer IMO for de gange hvor en 4. hjerter falder.
Jeg caller desuden preflop any day med en saadan Villain, saadanne stackstoerrelser og den position paa NL400 paa Party. Hvor stor tilboejelighed der er for at en eller begge blinds caller (og hvor daarlige de er) har dog ogsaa noget at sige. Det bliver desuden lettere for dig at faa kontrol over bordet ved at give en type som Villain modstand.
Hold kaeft hvor er det rodet og elendigt formuleret!
Peter
@ xisor
Der ligger 519 i potten såvidt jeg lige kan regne ud - ville du bette mindre med KQ♥ - i så fald hvor meget?
Hehe, det er egentlig en lidt plat tråd, det hér, for der er byttet om på Villain og Hero i hånden hér. Det er mig, der åbner UTG.
Grunden til jeg poster er, at jeg sad og funderede over, om jeg selv ville slippe en straight, og hvilken handrange, I har mig på, når jeg spiller hånden, som jeg gør.
Noget af det mest interessante er, at Xizor nævner AAA som en sandsynlig hånd hér. Det kan godt være det er mig, der er off, men med to til farve og to til straight, hvordan kan en vindende NL400-spiller så pludselig checke AAA? Specielt taget i betragtning af, hvor agressiv jeg tidligere har været i den her session.
Derudover spiller villain (med straighten) præcis, som vedkommende ville spille en flush, så hvis en tænkende spiller ville bluffe - ville vedkommende så ikke bluffe i et spot, hvor det er overordentligt sandsynligt, at villain ikke insta-caller med en ret likely hånd?
Jeg havde i øvrigt Q♥J♥, og tager hjem. Der er flere grunde til, jeg checker floppet. For det første er det et oplagt bluffboard, da mange A-hænder (hos mig), vil have svært ved at calle et raise. Jeg gider derfor ikke raises af mit draw, fordi villain beslutter sig for at blive fancy. For det andet, var villain i hånden hér relativt stram, og aldeles sandsynlig at have en A i hånden. Selvom stacksizes ikke er helt akavede på turn med et flushdraw, så er det stadigvæk ikke den rareste position at stå i. De implied odds er sandsynligvis ikke for gode med de stacks. Specielt fordi jeg får svært ved at sparke ham af et A med mindre der falder en K/J/10, der kan skræmme villain af hans Ax.
Yderligere kommentarer til mit spil er selvfølgeligt velkomne ;-)
- AB
"Villain: Aggressiv, har tidligere vist store bluffs op i store pots"
Er det noget du gør meget brug af?
Asger_b -
Tjo, det afhænger vel også af modstanderne og deres spillestil...
I disse "se-mig-spille-video tider" var det måske noget for dig at indvige os andre små small stakes fisk i hvordan en aggressiv, vindende, varierernde, (ikke dum) spiller klare sig på de lidt højere levels?
Synes også det er fint spillet af "Hero". Det er svært at sætte Villain på KQs, QJs, JTs.
Troede ikke Villain sad med en flush så godt spillet Asger_b.
Desuden er jeg også med på ønsket om en video! :)
hmmmm. Jeg kan sgu ikke finde ud af det...
Nu er du jo heldig at "den rigtige" Villain completer på turn, men mister du ikke skide meget EV de gange han AQ lignende hænder (som du endda selv sætter ham på)?
Hvis du var Villain med AQo på hånden chekker du så ikke turn bag, og caller kun et mindre bet på river?
Ved at cont bette, slører du vel dine hjerter godt, og kan tage en betydeligt større pot ned såfremt den 3 ♥ falder, mod en hånd som et par, to par, sløvspillet set, strit der rammer etc...?
Jeg kan ikke anbefale en video med AB i et FL-game, medmindre man er til gyser/splatterfilm :-)
Asger_b -
På ingen måde!
Jeg er bare pisse nysgærrig. Synes det er interessant at se (og muligvis lære) af andres spil.
Respekterer squ alle der kan være vindende spillere på "de store" limits (for mig er det alt over NL200) ;-)
@Jungleras:
Problemet med at bette floppet er, at hvis jeg misser turn, står jeg med en pot på 125 dollinger og en stack på 600 effektive dollinger, og et initiativ i hånden, jeg ikke kan vedligeholde. Hvis jeg checker, byder villain helt sikkert AQ, og jeg bliver sparket af mit draw. Stacks vil være 500ish og potten vil være 325ish - det er saftsusseme svært at bette noget, der ikke ser helt mistænkeligt klamt ud - så mine implied odds er dårlige (og derfor må jeg folde turn). Ved at give villain initiativet på floppet, har jeg pludselig en slags position, fordi jeg har et "næsten" automatisk check på turn.
Grunden til anførselstegnene er, at det ikke er dårligt at leade ud på den turn overhovedet (det gør jeg faktisk ofte), ligesom det også er mit default at leade ud på floppet. Med så dybe stacks, plejer jeg dog at spille mine draws en lille smule mere passivt, hvilket egentligt ikke er specielt rationelt. Teoretisk burde det være omvendt, så jeg tror det bunder i en slags aversion over for "draw-varians".
Da jeg alligevel vælger et check-raise hér, må det have været fordi, jeg mente at have spillet så agressivt, at han muligvis ville calle mit check-raise på turn med AK/AQ. Samtidig giver det mig bedre mulighed for at få hele stacken til midten, hvilket ellers ville have været svært.
Men du har helt ret i, at den her slags hænder kan spilles meget forskelligt, og det afhænger helt klart af modstander, stacks, tidl. spil, preflop action osv osv.
- AB
Jeg better flop her ca. 3/4 gange vil jeg tro, hvis du checker her bliver du skubbet af for mange gange af crap. flushDraws ude af position er noget lort, og jeg vil helst vinde den her pot hurtigt. Dine
Men du er jo også selv inde på årsagerne...
Jeg lægger i øvrigt den straigth ned med mindre mine reads fortæller mig andet... Det turn spil stinker jo til himlen...
@asger_b
Mange tak for svaret. Som altid lærer jeg noget af dine (samt mange andres) posts :-)
@ AB
Jeg vil umiddelbart sætte hero i denne hånd (ham med 34) til en made hand på floppet eftersom de fleste tænkende spillere tager et gratis kort efter min erfaring.
Efter min mening er river bets i store pots omkring potten eller over næsten altid en rigtig, rigtig pæn hånd, der har besluttet sig for at det højeste ev spil er at ligne et bluff, eller få modstanderen til at tænke: "sådan kan han ikke bette med en god hånd" - som jeg faktisk gjorde.
@ Jungleras
Som standard ville jeg med KQ♥ bette ~250.
Hvad med at hæve turn til 240?
Det giver en pot på 599 med 390 tilbage - så kan vi vel næsten kun skubbe, og hans tanker om valuebet/overbet der skal ligne bluff/overbet der skal ligne bluff, mensom er bluff/osv... vil være mindre relevante...
Derudover beskytter giver vi også A K♥ etc., dårligere odds...?
Synes som Mandelir også de 200 næsten skriger for højt flush, til at det kan være andet end flushen ;-)