Hej drenge,
En hånd spillet i aften, som jeg er i tvivl om.
Er ny ved bordet, ca. 5 orbits, kender villain1 (sucker, som overspiller), kender dog ikke villian 2.
HERO: 400
Villain1: 250
Villain2: 300
NL400 5-handed.
UTG folds
Villain1 calls
HERO calls with K♦ Q♦ from button
Villain2 calls from SB
BB checks
Flop: K♥ Q♠ 8♣ (Pot: 16)
Villain2 checks
BB checks
Villain1 bets 16
Hero calls 16
Villain2 calls 16
BB folds
Turn J♥ (Pot : 64)
Villain1 checks
Villain2 bets 64
HERO raises 128 (dvs click-raise)
Villian1 is All in
Villian2 is All in
HERO ? Dvs jeg skal kalde 150 ind i ca 650.
Mht til villain1´s holding er jeg ikke bekymret, men villian2´s check-skub ligner unægteligt noget jeg ikke slår?
NL400 Top 2 facing all-in
Raise preflop, Bet/Raise floppet - som spillet aner du ikke hvad de sidder med, og du kunne snildt være oppe mod en abe der har callet potten på flopept med 9T.
Som spillet skal du selvfølgelig calle.
En anden ting er, hvorfor i alverden click(gay) raiser du turn? Raise dog ordenligt eller lad være?
Mickey
Mickey,
Jeg raiser ofte KQ fra knappen, dog ikke altid. Det afhænger af mange faktorer, så som stacks, villian, spillets flow, osv.
Standard ville helt sikkert have været at raise flop, men bordet er vel ikke super kordineret. Desuden troede jeg ikke villian2 ville kalde med.
Mht. click-raiset så mener jeg godt det kan refærdigøres hér da villian1 byder potten og mit, relative store gay-raise, efterlader villian2 med kedelige odds til et evt. draw.
Mht. til et evt. rivercall. Er det så selvfølgeligt?
Ty for kritikken btw mickey.
Er i ikke på turn i hånden? Ergo har du outs såfremt i fald du er skidt ude.
Jeg mener som du har spillet at du bør calle.
Jeg vil dog altid raise floppet, da der sagtens kan komme nogle scarecards som ødelægger action for dig.
Desuden raiser jeg denne hånd 10/10 gange fra knappen af.
Mvh Mickey
Mickey,
Korrekt jeg har outs (drawe kun dødt til KK). River er vel en ren pot odds beslutning ik?
mht. til floppet, ser et raise også mere fornuftigt ud her. Det var et forsøg på at blive fancy;-)
Anyways, jeg foldede sku river.
Villain1 viste K8o
Villain2 viste 88