Ola. Jeg har siddet ved bordet i en 2-3 orbits, og det er ret så løst, 5-6 til floppet hver eneste hånd.
Jeg har ikke de store reads på Villain, men jeg tror umiddelbart han er en OK spiller, som sidder med 550$ - Jeg dækker. Hvis folk følger med ved bordet burde de vide jeg spiller en relativt TAG stil, og ikke laver de vilde moves konstant.
Hero: 6♥, 8♥
2 i EP limper, Villain limper i MP, Hero limper på CO, Button folder, SB folder, og BB checker.
Flop: 6♠, 3♠, 8♦
Checket til Villain der better 20$ ud i en pot på 22$
Hero raiser til 60$ straight up, alle folder til Villain, som re-raiser til 133$
Hero''s move?
Handhistory er desværre ikke gemt, så hvis jeg mangler nogle detaljer så skriv lige.
Mvh Mickey
NL400 - Top two
Jeg hælder til fold.
Når han re-raiser dig må A8/99 o.l. være relativt usandsynlige. Specielt set i lyset af dit billede af ham + din eget image hvis Villain er opmærksom.
Det ligner langt mere et sæt eller evt. 45/57/79 i spar.
Edit: A8 i spar selvfølgelig en mulighed, men det giver så villain 15 outs (spar + A + 3).
Problemet med at calle synes jeg i øvrigt er at der stort set ikke er noggen blanke turns hvis Villain har OESFD eller A8 i spar.
Du bliver potentielt slået af af A,2,3,4,5,7 og 10 samt alle spar.
Samtidig er der muligheden for set.
Derfor: Hverken raise eller call. Fold.
Spændende analyse Skanberg. Jeg håber der er flere der har lige så dybdegående kommentarer.
Mvh Mickey
God analyse, Skanberg!
Har selv lige haft nøjagtig samme situation. Gik all in og han kaldte med slowplayet AA.
Men tvivler på at han sidder med det her.
Jeg synes den er meget svær. Villain har enten 33 eller en kæmpe drawing hand imo. Jeg udelukker 66 og 88 i næsten alle tilfælde pga. dine blockers.
Jeg har ikke umiddelbart overskud til den store hovedregning idag og gider derfor ikke komme med en SHAL analyse, som jeg ellers mener er den rigtige vej frem i dette tilfælde. Dog vil jeg sætte villain på 33~30-38% af gangene 66 ell 88~2% af gangene og hænder som A8♠ eller diverse OESFD til de resterende procenter, dvs 60-68%.
Problemet med diverse drawings hands og dette board er, at der er så mange scarecards i dækket, at du vil have svært ved bare at calle og sætte all in på turn til en blank, da mange kort er tvivlsomme.
Jeg tror ikke jeg kan folde her, spørgsmålet er bare om den skal have en over nakken eller om den skal calles og afvente turnkortet.
Edit: Men måske overvurderer jeg sandsynligheden for drawing hånden versus settet. Mange spillere på NL200 kan jo godt lide bare at calle et draw som dette... Hvad er jeres erfaringer med dette?
Hvis mit "read" på Villain er korrekt, og han ikke er standard fish, må jeg gå udfra han fatter at bette, raise og re-raise med et monster draw, evt. kombineret med et par allerede.
Jeg mener ihvertfald ikke man kan calle her, som Skanberg nævner kan der falde ufatteligt mange scarecards på turn for mig, og jeg vil ikke ane hvor jeg er henne af i hånden. Et push eller et fold er vejen frem, spørgsmålet er så bare hvad der er +EV.
Mvh Mickey
Er det hel uhørt, at folk slowplayer f.eks TT-AA på dette level?
Kunne det eventuelt ikke være, at det er et følebet. Det kan jo være han tænker, at du måske sidder med f.eks T8 og har ramt toppair.
Som hånden er spillet Cmoir, så har han måske TT-AA 1/100 gange, og igen, hvis mit read på ham er korrekt, og han ikke er standard fish, så har han næppe TT-AA i dette spot, på noget tidspunkt.
Mvh Mickey
@ Cmoir
Problemet med slowplay ved dette bord er, at Mickey beskriver det som løst. 5-6 til floppet hver gang, så vil jeg ALDRIG slowplay et højt par. Derfor må vi udelukke dette.
@ Mickey
Fold! Det kan ikke være alle spillere der er lige så fornuftige som Villian, hvis der er 5-6 spillere til floppet hver gang. Find en anden spiller, som du kan udspille. Jeg kan i øvrigt ikke lide, at du limper med 68s i denne situation som du beskriver bordet. Men omvendt kan jeg også godt se, at hvis du har det tableimage som du siger, er det fristende at spille disse hænder. Men absolut en ubehagelig situation, men det kommer også an på stor en "gambler" du er! Har han A8s er du jo foran, og så er det lidt en smagssag, om man "tør" smide skillingerne til midten..
Hva endte det så med?
GKn godt ske at det er mig der er langsom ! Men forstår altså ikke lige hvad der menes her:
Du bliver potentielt slået af af A,2,3,4,5,7 og 10
Nogen der vil forklare ?
Plow The Law.
@Plow
Straightmulighederne samt A8
EDIT: Lidt mere uddybende: Han kunne reraise med et straight- og flushdraw.
Som han spiller preflop må højt par være udelukket, da han limper er det nok et lille par eller en lav drawing hand.
Da han så better på floppet, og reraiser hero så kraftigt, så må han have enten et set eller en meget stærk draw i 90 % af tilfældende.
Dermed et klart fold imo.
Denne analyse er naturligvis med Villain som en god spiller ;-)
Nå, tid til afsløringen - jeg foldede.
Villain skrev han havde 78s, om man skal tro ham eller ej ved jeg ikke. Altså ikke et super heftigt draw, men et flush draw med top pair, så helt ringe var det ikke.
Mvh Mickey