Jeg har fundet et bord med 3 mega-tyre, en TAG på min venstre side, og mig selv. Villain i hånden har so far check-raiset AI på et JT4r flop med QQ og blev insta-callet af top set. Derudover har spillet været mega aktivt, hvorfor jeg har valgt en 18/10 linje på det her bord med enkelte squeezes og 3-bets. Villain er noget der ligner 30/24/4, ligesom de andre ved bordet.
Han sidder med 430, jeg dækker.
Han siger 15 i CO, jeg siger 45 på knappen med K♣A♥, blinds folder, han betaler.
Pot: 96. Flop: 2♥, J♠, K♦
Han checker, jeg checker bag.
Turn: 4♥.
Han siger 65, jeg betaler.
Pot: 226. River: K♥.
Villain skubber stakken ind, 325 i alt. Jeg betaler.
Kommentarer?
NL400, top-trips
Hey Asger_b.
Hvad gør du på en blank river?
Hvis han better ¢ pot?
Hvis han skubber?
Hvis han better 75-100% pot?
Hvis han tjekker?
Fint spillet Kaptajn !
Jeg kan godt li'' et occasional check på floppet med TPTK, især med den beskrivelse du giver af bordet.
Et solidt overbet på river betyder som regel en af 2 ting:
1. Pure nuts - typisk JJ/KJ her
2. Ren air eller noget der ligner
Jeg forstår ikke checket på floppet. Han kan naturligvis lave noget slowplay med JJ, men A♥x♥ vil give god mening på turn. Dog vil jeg selv have svært ved at smide top trips, så jeg kalder, og knalder hovedet i bordet hvis han viser A♥ x♥, acceptere skæbnen hvis han viser JJ, eller JK. På en god dag har han QQ eller KQ - selv om jeg tror at han ville bette floppet med begge hænder.
Hvilke hænder håber du på at slå her (ud over rent bluff)?
sunek
@sune
Det er HERO, der sidder med A ♥, og vi kan derfor i praksis imo. se bort fra flush-muligheden (med K♥ i billetten - jeg tvivler på, han trækker efter lavere flush)
Hvilke hænder hæver pf, som kan skubbe river???
AK?
JJ?
44?
22?
eller rent air?
Med de stats kunne det vel godt ligne 44, der rammer sit set, KJ eller QTs, der samler et flush draw op på turn (mener ikke helt lige netop dette flushtræk kan udelukkkes ud fra hans stats) eller et split.
Spørgsmålet er vel om han ville gøre dette med AA, Kx ofte nok til at det kan begrunde et call. Jeg hælder personligt til et fold, men i den virkelige verden havde jeg sgu nok lavet et crying call.
Hagen ved at spille den så slow som du er gør at vi ska'' sidde her og gætte hva han har, hvis du havde taget lead som du plejer, ville det have været en betydeligt "nemmere" hånd.
@Sheep
Hero har jo ikke tænkt sig at folde alligevel, så vi bekymrer os ikke om information. Checket på floppet er for deception og for at induce bluffs.
@Asger
Fint spillet.
Fint flop check på det board.
Grundet villain (30/24/4) og grundet at du underrepper din hånd, er du næsten nød til at betale river. Mon ikke du er god hver anden gang her?
Hvis jeg skal helt ærlig så ligner det rigtig meget at han rammer sin flush. Du er enten op mod noget der slår trips eller en bluff. Så du må tag stilling til om han har nosser nok til at fyre en kæmpe bluff af her.
Det ligner han semi bluffer sin flush draw på turn, havde du raisede hans turn bet ville det også være nemmere at lægge dig på riveren.
Lidt til den her hånd:
Flop-checket er ikke mit standard, fordi jeg selv spiller væsentligt mere agressivt. Folk plejer derfor at give mig mindre credit. Men fordi jeg har spillet stramt og klamt, bliver det svært at finde value på floppet fra en semi-tænkende møgtyr. Jeg er derfor ikke parat til at stacke af lige med det samme, da min hånd som udgangpunkt er ret klart defineret. Samtidig åbner det selvfølgelig muligheden for, at villain bluffer stakken af sig.
Turn linjen er jeg ikke helt behagelig med, som flere også nævner, kunne et raise være på plads hÚr. Problemet er, at jeg skal raise til noget der ligner 170-180 stks, og så er jeg praktisk talt committed. Derfor foretrækker jeg at calle, og så valuebette any river - alternativt bare calle hans bluff.
River blev tænkt i bund herfra. Havde det været et standard bet, havde jeg insta-betalt, men overbettet stinker retti slemt. Problemet er jo netop, at jeg ligner noget QQ eller TT værk, og med villains agressionsniveau kunne han IMO godt finde på at hive stakken ind. Men psykologien er svær at spore netop hÚr. For jeg tror sådan set også han kan skubbe med Kx, så jeg kan tyrecalle med QQ or so, og så er jeg tilbage i den vanlige modsigende retorik. Men hvis han kan skubbe med Kx, kan han helt sikkert også skubbe med en made flush. Men da jeg selv har A♥ (og K♥ falder) gør det denne mindre sandsynlig, hvilket måske taler for et call.
Jeg muckede i øvrigt til J♥8♥, og bandede lidt over mængden af faktorer, der sendte min stak til midten på river. Fcking rigged Party Poker! ;-)
- AB