NL400, TP(J)TK
Villain er total psykopat, og har, mens jeg har siddet ved bordet, været all-in 5-6 gange. Han er nu kommet op efter et ret heldigt run af kort. Han er på praktisk talt any two preflop, og har ingen systematik i sit spil postflop, andet end at det er totalt maniacish.
Hand #130273601 at table: Table TH 576
Started: Wed Nov 09 14:04:38 2005
Villain is at seat 3 with 416.11
Hero is at seat 5 with 565.30
Hero posts the small blind 2.00
Hero: J♣, A♦
Pre-flop:
Villain: Call 4.00
Hero: Raise 16.00
BB: Call 16.00
Villain: Call 16.00
Flop (Board: 6♣, J♠, 3♥):
Hero: Bet 35.00
BB: Fold
Villain: Call 35.00
Turn (Board: 6♣, J♠, 3♥), 10♦):
Hero: Bet 60.00
Villain: Raise 204.00
Hero??
Nogen kommentarer?
Instacall.
Other than that er det helt umuligt at give dig et svar uden at have været til stede ved bordet.
Det vil dog skræmme mig lidt at han bare caller hele vejen og så raiser, typisk spiller maniacs weak = strong - strong = weak stilen, men jeg vil stadig ikke lægge den her hånd ned.
Et par hænder inden callede villain ned for $250 (modstanderens stack) med K3 på flop K44 - modstanderen viste AA. Er det crazy nok?
I det tilfælde raisede han ikke..
- Asger
edit: hmmm.... læste lige indledningen.... det er tæt men jeg tror jeg folder, hans linje ligner et monster og er ikke rigtig nogen seriøse draws ude han kan semi-bluffe med.
@Asger
Det er ikke "crazy", det er bare utrolig dårligt. Der er forskel på en spiller der er ringe og caller for meget, og så en spiller som er i stand til make et move, og endda vente med det til turnen, med en hånd som ikke engang slår TPTK.
Hvis den øvrige hånd er det eneste indtryk du har af villain er det et meget let fold. Så ville han nok bare have callet ned med en svagere J, og ikke begynde at gå agurk på turnen.
@Kripke: Jeg ser helt klart forskellen, og er sådan set en del af årsagen til, at jeg poster den her hånd, som normalt er et insta-fold.
Problemet er primært, at villain har teet sig helt sindssygt. Flops koster konsekvent 5*BBs. Avg pot er omkring de 200, og 92off bliver spillet til bund, hvis de rammer 9"eren som TP på floppet - og til bunds menes: Bakket op af 100BBs. Det er selvfølgelig dét, der gør det temmelig lukrativt at spille mod de her idioter, men som samtidig også kan koste et buy-in eller to, fordi man selv "overspiller" TPTK eller lign. hænder.
.. Jeg mener - jeg har set fyrene på 100/200 konsekvent skubber med TPTK mod Zweig? ;-)
- Asger
Jeg er enig med Kripke.
At calle en mand ned på top par uden kicker kan isoleret set ikke sætte en maniac etikette på en modspiller. Det er da i øvrigt noget jeg gør ofte selv.
I den pågældende situation bliver du nødt til at kigge på om du har set ham lave store turn moves før, og hvis ikke så må du smide din TPTK. Du har trods alt kun investeret lidt over 25bb i hånden.
Asger_b:
Det afgørende er ikke hvor loose spilleren er eller hvor ofte han raiser preflop. NL er et flop spil og det er hans aggression på floppet der er afgørende. Medmindre villain er overaggressiv her er det et let fold.
Hmm, jeg tror nu nok jeg havde callet ham her, med top par og top kicker.
Det kan sagtens være det er manglende erfaring fra min side, men for mig ser det ud som om villain prøver at lave et big steal, og udnytte at de andre " Sansynligvis" ser ham som meget utilregnelig. Det kan selvfølgelig også være han har ramt 2 par, og derfor egentlig spiller den skidt!
Meget svær at folde er min vurdering!
Xsuited