NL400, 6-vejs. Jeg har siddet ved bordet i et kvarters tid, og har ikke set villain lave noget underligt. Han er dog en af de eneste, der sidder med fuld stack, så lidt skill har han nok.
3 mand limper, og jeg sidder i SB med A♥10♥. Jeg er blevet ret så træt af det der limp-poker, så jeg sætter den op til 25. Kun villain på knappen caller - effektive stacks: 400.
Pot: 60. Flop: A♣7♥3♥
Jeg siger 50, villain caller.
Pot: 160. Turn: 2♠
Yderligere 315 bag. Hero?
NL400, TP+nut flush draw OOP
Jeg skyder sædvanligvis 120 her medmindre jeg er bange for set.... Jeg synes så tit man ser folk floate f.eks. på et A flop for at afvente initial raisers action på turn, så ser ikke grund til at checke medmindre man frygter at villains eneste holding kan være set her...
Ad, den er svær. Villian limper vel ikke fra knappen med noget vi taber til?! Jeg mener, limper Villian fra knappen med AK, AQ, AJ? Udover et PP selvfølgelig
Jeg hælder mest til check, da villian må slowplaye et set, eller være på draw. Men idet villian limper fra knappen, med to tidligere limper, tror jeg på PP, mest 77. Derfor check-caller jeg turn, og ser an på river.
CR all in
C/c og push any hjerter eller T
Bet 120
Mener alle muligheder kan bruges, men da jeg er agg. og ikke rigtigt har nogle reads om han er en floater type skyder jeg igen, bare fordi han sidder med fuldstack kan han sagtens være en mega donk..
Jamen, det er også fint at skyde 120. Men hvad gør vi på river, hvis en blank falder?
- AB
Hvis han bare caller tror jeg han også er på draw eller har en dårligere A?
Kan ikke se ham coldcalle med hænder der slår os på turn, hvis han gør det er han donk, derfor tror jeg at jeg c/c river...
Men regner med at vi tit er foran her, villan er på draw, eller han bare floater, jeg kunne sagtens finde på at floate A høj flop med any two fordi at din range også er TT-KK og så for at skyde dig af på turn eller river, tror ikke villan har dig på den hånd du har...
@AlexKP: Alle der limp-caller 6 BBs fra knappen med andre limpers inden, har overhovedet ikke den fjerneste anelse om, hvad jeg har og ikke har.
- AB
Hvis du ikke har sittet der i lang tid og lavet noget er det da meget normalt at sætte dig på primetime kort, right?
Jeg skyder kun halv pot her fordi:
Jeg gerne vil have han bliver i hånden hvis jeg er foran.
Jeg vil gerne have mulighed for at slippe væk hvis han er foran og river er blank. Og vi er bagefter til en del af villians mulige hænder fx 33, 77, A2, A3, A7 og AJ (jeg tror ikke han limp-caller med AQ og AK selv om det før er set.). Vi slår derfor kun 5 esser: A4, A5, A6, A8 og A9 (hvis han har et es)
Hvis han er på flush træk får jeg alligevel hele hans stack på river hvis en ♥ rammer.
Kald mig bare weak men der er ikke nogen grund til at smide flere penge efter ham hvis han er foran. Hvis han caller og river er blank skifter jeg mellem et check og blocking bet.
sunek
Check. WA/WB, giv ham et gratis kort til hjerter hvis det er det han er på.
Fish: Jeg kan da aldrig være WB - i værste fald har jeg kun omkring 18% på river. Ellers har jeg vel 24%.
jeg checker til ham her - vil sige faren for at få smidt et stort raise i hovedet er ret stor. Den typiske hånd en standard 400 NL spiller limp caller PF med er et lille PP, og hans call på floppet signalerer vel han har noget. Hvis han har et es med svag kicker caller han vel ikke et skud alligevel og hvis han er på hjertertræk er det vel ok at give ham et gratis kort. På ufarlig river kan du jo også inducere et bluff ved at checke til ham...
@ Asger_b
Det ser jeg også som værende WB, du kan ikke calle et push i hvert fald.
i øvrigt enig med pjevsen.
Helt enig med pjevsens linie, og mener det er ret standard uden de store overvejelser. Skyder du igen her bliver du kun callet af bedre hænder (hvis vi antager at han ikke er en kæmpe donkey, der caller et stort PF raise fra en spiller OOP, et stort bet på floppet og et stort bet på turn uden noget der slår AT) og du kan nemt risikere, at du får på nakken de gange han har floppet et set eller to par. Dette gælder specielt, da du ikke er i den store fare for at blive trukket ud, hvis du er foran, så du har ikke så meget at beskytte.
Ydermere har checket selvfølgelig den fordel, at du kan tjene penge på riveren, når du har ham slået. Både de gang han bluffer et missed draw, de gange i begge rammer en flush og de gange han caller et 1/3 pot value bet fra dig (både lead og check på riveren er acceptable løsninger efter min mening og jeg vælger nok alt efter min fornemelse af villain og bordet i det hele taget). Jo mere loose han er PF, jo mere er jeg tilbøjelig til at bette, da det øger sandsynligheden for, at han har et A jeg kan slå.
/Mikael
Nå, men for lige at vende tilbage til den her tråd.
Da jeg dels har været running mega hot, dels har spillet rigtigt meget HU, havde jeg en fornemmelse af, at jeg nok tyrede den lige rigeligt af. Ved revurdering af ovenstående på afstand, er det jo et soleklart check på turn, af samme årsager som FishPNx og DTM nævner (bortset fra, at jeg -aldrig- byder 1/3 pot, DTM! - det ligger simpelthen meget meget skidt ind i mit bettingpattern).
Ikke destor mindre, bød jeg 140 på turn og hev stakken ind på river - og blev kaldt af AJoff. Så sad jeg selvfølgelig og bandede lidt over hvor fishy han var - med en gryende mistanke om, at mit eget spil vist heller ikke var for godt.
- AB