Ingen forudgående dynamik eller reads - næsten lige kommet til bordet - what to do?
$2/$4 Blinds No Limit Hold'em - *** 07 03 23:24:00 2008
Table Cricket (Real Money)
Seat 8 is the button
Total number of players : 5
Seat 5: rory224 ( $61.5 )
Seat 7: YES1115 ( $231.4 )
Seat 8: MZovak ( $116.3 )
Seat 9: Hlynzi22 ( $476.22 )
Seat 10: diedamm ( $266.5 )
Hlynzi22 posts small blind [$2].
diedamm posts big blind [$4].
** Dealing down cards **
Dealt to HERO[ Th, Ad ]
rory224 folds.
YES1115 folds.
MZovak folds.
Hlynzi22 raises [$14].
HERO calls [$12].
** Dealing Flop ** [ 3c, Ts, 8h ]
Hlynzi22 bets [$22].
HERO raises [$55].
Hlynzi22 calls [$33].
** Dealing Turn ** [ 4d ]
Hlynzi22 checks.
HERO bets [$70].
Hlynzi22 raises [$140].
NL400: TPTK i problemer?
Du har ikke ændret din nick ved seat 10, hvis altså det er meningen det skal være skjult...
Hvorfor sidder du ikke med fuldt buy-in?
Jeg raiser først og fremmest pre-flop...
raiser en anelse mere på floppet...
på turn checker jeg bagved for potkontrol, better jeg som dig er det for stacken, især fordi du ikke har flere chips med til bordet...
Du har efter dit bet på 70 127$ tilbage og der er
348 i potten, og du skal kalde 70...
Jeg går broke her, men fejlen er lavet langt tidligere i hånden....
Jeg checker turn bag.
Som spillet folder jeg til klikket
Hvis du er heldig har du 5 outs, en ofte er du død
Et kald preflop er fint, men 3-bet kan også være vejen frem.
Jørn
@Thyssen
At der ikke bedre at raise pre-flop da vi er imod en ukendt og derfor ikke ved hvor vi står? + vi pga af position og den styrke vi viser vil have mulighed for at tage den ned på floppet da han ligeledes ikke ved noget om os?
turn skal checkes bagved imo mod ukendt villain, du er enten way ahead eller way behind...
At "raise for at vide hvor vi står" kan være en dyr affære. Du skal have gode reads for at kunne folde præcist. Læs evt. side 75-82 i Sklansky&Miller NLHE TAP.
Det er ikke altid en god ide at 3-bette "mellemhænder" som ATo i position, specielt når vi som her "lukker aktion" (der kan ikke squeezes bag os). Desuden er villain ukendt, så vi ved ikke om han kalder med dårligere hænder eller kan 4-bette bluffe os (som vi må folde til eller evt. tyrekalde). Jeg vil hellere 3-bette med 95s eller J8o her, da det er hænder som ikke har stor værdi at coldcalle.
Vi har en god hånd og vi har position -- det kan næsten ikke være bedre. Vi styrer aktion og kan udøve potkontrol, valuebette mv som vi lyster. Uheldigvis så misbruger vi vores position og better turn i den aktuelle hånd. Mod en ukendt er det oplagt at checke turn for potkontrol og så kalde/vb'e river.
Jørn
Jeg synes bare ikke man kan bruge et kald pre-flop i denne situation til ret meget....
Re-raiser du har du mulighed for at vinde hånden med det samme, vinde den på flop da du kan reppe en står hånd, eller selvfølgelig være heldige at ramme, og lige ledes er vi næsten 100% på at vilian checker floppet hvilket giver os mange muligheder... er vi ude for at vi bliver re-re-raiset pre-flop, jamen så kan vi jo folde med god samvittighed, da vi må gå udfra at en ukendt ikke gør dette med mindre han har varerne eller er totalt retard...
Caller vi kun pre-flop har vi kun vores position, vi har ingen ide om hvor vi står, og dette flop er vel reelt det eneste vi rigtigt kan bruge til noget, og så alligevel ikke da han lige så godt kan have et højere pp, og det er vel derfor vi havner i den situation som vi gør, en stor pot med en marginal hånd...
Tror hellere jeg vil folde pre-flop end bare at et call, raiser her anyday ud fra den historik der er, men kan godt være jeg er helt forkert på den... hvad siger andre?
tja, det er "fold-or-reraise" versus "small ball".
Begge strategier har deres fordele og ulemper.
Tænk over følgende: du åbner fra SB, der sidder en (formodet) dygtig spiller i BB. Vil du helst have han reraiser eller kalder? Hvis du gerne vil have en hånd, så overvej spørgsmålet med følgende hænder: 55, A8o, AA, 89s
Jørn
Kan du ikke lige skrive igen, forstår intet af det der, he he... Har du selv prøvet at læse det? :)
Tænk over følgende fire scenarier:
I de fire scenarier sidder du hhv med 55, A8o, AA og 89s i small blind. Der foldes til dig og du raiser.
Der sidder en dygtig spiller i big blind.
Vil du helst have villain i SB folder, caller eller reraiser dig?
Jørn
Hvis du mener villain sidder i BB, ja så er det jo meget forskelligt fra hånd til hånd hvilket er indlysende, men jeg kan ikke se hvad det har med den hånd der bliver omtalt i denne tråd at gøre..?
Uanset så har dine eksempler ikke rigtigt noget med denne hånd at gøre da vi for det første sidder i sb og det vi snakker om er hvad vi i bb gør med AT mod en spiller vi ikke har noget kendskab til og som ikke har noget kendskab til os :)
Jeg prøver at vende situationen om: hvad tror du villain helst vil have at du gør i BB med AT?
Tænk også over at du med et reraise også fortæller villain hvor han står...
Jørn
Det kan jeg godt se, men det gør vel heller ikke så meget når vi repper en stærkere hånd end vi har, vi kan jo lige så godt have AA eftersom han ikke har noget read på os?
Der er vist ikke nogen grund til at køre den tråd længere ud, der er ikke noget der er forkert uanset hvad du gør, personligt vil jeg bare 100 ud af 100 gange re-raise pre-flop :)
Standard AI her, hvis du folder er du mr. -ev
Reload til 100BB før hver hånd, 3 bet pf, lead flop og ai flop/turn. Du kan aldrig folde TPTK som spillet her.
Jeg er dog ikke 100% sikker på at turn er et fold pga hero's stacksize. Jeg kunne nemlig godt selv finde på at klikke turn med top par hænder mod en "short stack" (jeg tror dog ikke jeg gør det mod en 66 bb stack), så jeg hælder mod et fold.
Det er også derfor jeg som Hero vil checke turn bag og så kalde/vb'e river. Det er nemlig skidt at få halvdelen af sin stack ind og så folde.
Jørn